Politie waarschuwt voor 'vuurwerkgranaat'

Pancake77

Registered User
HORST/VENLO - De politie waarschuwt voor vuurwerk met de kracht van een handgranaat. Deze in Nederland verboden Super Cobra 6 komt waarschijnlijk via het buitenland het land in, zei een woordvoerder van de politie Limburg Noord dinsdag.

Onlangs vond de politie in twee woningen in Meerlo en Castenray (Limburg) in totaal 77 van dit soort explosieven. Twee jongens van 15 en 16 jaar werden opgepakt. Ze zouden in Meerlo met de Super Cobra 6 al een prullenbak hebben opgeblazen.

bron: Telegraaf

Pancake77

Registered User
01vuurwerknw.jpg

Bron : L1.nl

zwelgje

Registered User
Waarom is hard niet hard genoeg.
Met dit soort "vuurwerk" als je het zo mag noemen, ben je niet alleen een gevaar voor je zelf maar ook voor omstanders.

Pancake77

Registered User
Je mag niet onder doen voor je vriendjes spul is dit.

Persoonlijk heb ik niks met knalvuurwerk, zal vast bij een matje blijven en dat is het.

trimbaard

Registered User
Zeer gevaarlijk spul, dit soort bommetjes. Valt volgens mij onder klasse 1.1G massa explosief. Je zou maar een doosje thuis hebben staan !! Wordt alleen maar ongein mee uitgehaald als ik deze zoek op youtube.

smilli

FPM Filmer
Vind het wel schattige granaatjes, knallen vallen me tegen. De truenos die je op Ayuntamiento hoort gaan hier zwaar overheen maar die zijn gelukkig wel in handen van profs:smiling:

painkiller

Registered User
Ben het met smilli eens. Heb zelf de 6G wel eens afgestoken en vond er weinig aan. De knal is niet extreem hard maar de druk is wel enorm.
Word voornamelijk gekocht om "de grootste" te hebben volgens mij :tounge:

Bovenaan