Politie vindt 90.000 kilo vuurwerk

de pyromaniac ©

Registered User
kxrapukfey70x3f2keg6kwrgscryz6e.jpeg

i9lws4xqqbhmqh5qny2uvnv5t5oz7hn.jpeg

5keu62s8pww15r0e3m5efpxqtrcmueo.jpeg

i43s2fiyh46csgm5pxs3zhj7kevfra5.jpeg

Bron:www.rtl.nl

de pyromaniac ©

Registered User
LELYSTAD - De rechtbank Lelystad heeft drie mannen, die verdacht worden van deelname aan een criminele organisatie die illegaal vuurwerk importeerde en verhandelde, op vrijdag 20 november voor 14 dagen in bewaring gesteld. De verdachten zijn vorige week aangehouden in hun woningen door het Interregionaal Milieu Team (IMT) van Politie Haaglanden en Politie Hollands Midden, onder leiding van het Functioneel Parket. Eind oktober was al een partij van ruim 90.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.

De verdachten zijn een 65-jarige man uit Almere en twee mannen van 29 en 64 jaar uit Diemen. Het vermoeden is dat de verdachten het zware, in Nederland illegale consumentenvuurwerk uit China importeerden en via Duitsland Nederland binnenbrachten om te verkopen aan particulieren. Alle verdachten zijn bekend met de legale vuurwerkhandel en weten dus van de gevaren van vuurwerk.

Bij het in beslag genomen vuurwerk zitten flowerbeds van ongeveer 50 kilo per stuk, Chinese rollen, en nitraatklappers. Het vuurwerk was grotendeels te licht geclassificeerd. Een deel van het vuurwerk is van de zwaarste gevaarcategorie en is massa-explosief. Dat wil zeggen dat als één stuk vuurwerk ontbrandt, de hele partij meegenomen wordt en in één keer kan ontploffen. Dit professionele vuurwerk mag niet zonder speciale transportvoorzieningen vervoerd worden.

In oktober werd in een loods op een industriegebied in Hoofddorp ruim 30.000 kilo zwaar, niet toegestaan vuurwerk in beslag genomen. In Duitsland werd nog eens zo’n 60.000 kilo zwaar, in Nederland niet toegestaan vuurwerk in beslag genomen. De verdachten transporteerden het vuurwerk van Duitsland naar Nederland op een onveilige manier. Het vuurwerk werd vervoerd in gewone vrachtwagens die niet geschikt zijn voor het transport van gevaarlijke stoffen. De loods in Hoofddorp is niet geschikt voor de opslag van vuurwerk. Er liggen ook woningen in de nabijheid van de loods.

Het vuurwerk is na de inbeslagname in speciaal geprepareerde vrachtwagens afgevoerd naar de daarvoor bestemde opslaglocatie van de Dienst Domeinen. Het onderzoek door het IMT wordt voortgezet.

Bron:www.transport-online.nl

Beekje

Registered User
Het was ook op het nieuws. http://player.omroep.nl/?aflid=10338650 (vanaf 2:10)
Bij de foto's heb ik mijn twijfels. Aangezien er staat dat deze heren het vuurwerk importeerden uit China. Dan vind ik het raar dat daar een 100.000 Klapper van Original Fireworks tussen ligt.

Dan weet Original meer? Ik bedoel het is nogal al een vangst mensen, en dan hebben ze ook nog eens ervaring met legaal vuurwerk als ik het berricht mag geloven. Zal het gaan om verkooppunt(en) of om een importeur?

En ik denk dat ze wel veilig hebben gehandeld met opslag en transport, aan de foto te zien. Alleen laat je dan niet pakken:weird:

rodepo

Registered User
. Dan vind ik het raar dat daar een 100.000 Klapper van Original Fireworks tussen ligt.[/QUOTE]

Waar zie jij een etiket van origanal zitten dan?

rodepo

Registered User
mooie loots :)
wat ik me afvraag hoe het zit met de opslag van de politie. Door wie wordt dat gecontroleerd. Want dat scheen vorig jaar ook niet helemaal in orde te zijn.
Hoe zullen ze dit vernietigen? verbranden? :)

Michel_G

Zilveren Member

Op het hart van de 100K staat original fireworks met hun olifant/mammoet afgebeeld.

mooie loots :)
wat ik me afvraag hoe het zit met de opslag van de politie. Door wie wordt dat gecontroleerd. Want dat scheen vorig jaar ook niet helemaal in orde te zijn.

En daarom slaat de politie het ook niet op, maar Dienst domeinen. (Staat ook duidelijk in één van bovenstaande artikelen). Domeinen is een overheidsdienst die vaak ook samenwerkt met Defensie en hebben wel degelijk de juiste opslag en de benodigde capaciteit.

The Cigarman

Moderator
Medewerker

Kijk maar eens naar de roze mamoet die je op het hart kan zien.
Dat is het logo van Orginal.

Het kan zijn dat Orginal er niks mee te maken heeft.

Maar ja, de volgende importeur (buiten beschouwing gelaten welke) die een proces aan den broek krijgt.

Sweet Laker

Registered User
Ik zie toch duidelijk het logo van Original Fireworks erop staan. Maar dat hoeft nog niks te zeggen aangezien in China alles gekopieerd wordt en dus ook vuurwerklabels.

magic sky line

Registered User
. Dan vind ik het raar dat daar een 100.000 Klapper van Original Fireworks tussen ligt.

Het is niet zo vreemd, dat dat er tussen ligt want als je eens gaat kijken in een fabriek of bedrijf in China hoe gigantisch groot die zijn op gezet en hoeveel er word geproduceerd. Dan zou het vreemd zijn als, het alleen voor de paar winkels in België die Originals verkopen, geproduceerd zou worden.

rodepo

Registered User
O ja nu zie ik het.
Wat betreft opslag, Dienst domeinen zei me niks. Bedankt voor de info.

Maar het merk orignal wil inderdaad nog niet zeggen dat het bij orignal(die wij kennen) vandaan komt natuurlijk.

rollingthunder

Registered User
original is gewoon een eigenmerk en ik zou geen reden weten dat iemand anders dat dan kan laten maken, buitendat de rol die je op de foto ziet heeft waarschijnlijk helemaal niks te maken met deze vangst en dient gewoon als voorbeeld. China is groot maar merken zodanig kopieren kan niet helemaal, en anders zijn dit wel heel erg goed gelukte versies(lijkt me nogmaals erg sterk).

Die cake trouwens is een "vws" cake wat oorspronkelijk weer een zweeds blok is geloof ik (wel china maar bekend van de skb "fabrikant") als je ook goed kijkt zie je bijna alleen blokken en totaal geen rollen verpakt op de foto's.

de media blaast alles op, ik kan me een vangst van pak hem beet 2 jaar terug herinneren met ook een aantal pallets op een boerderij wat op de film allemaal consumentenvuurwerk bleek te zijn (wat fout opgeslagen was) dus ik vraag me zeker af wat nu echt deze mensen voor achtergrond hebben, een normaal verkooppunt of zelfs importeur bijvoorbeeld. De kliklijn reden onbreekt ook waar ze normaal zo trots op zijn met vermelden.

conclusie: ik zou de per stuk foto's maar met een korreltje zout nemen in dit geval.

Beekje

Registered User
Ik sta nergens meer versteld van in de vuurwerk wereld. En dan zeggen ze dat wij de liefhebbers/freaks zijn en soms doorslaan???!!!!

Meneer Harry Kappel is al heel lang een bekende in de vuurwerkwereld en hij sprak altijd zeer gemakkelijk over de wetgeving. Heeft bij meerdere importeurs zijn werk gedaan als adviseur en dergelijke. Is ook al eerder gepakt, en dan nog doorgaan. Echt niet alleen om de centen hoor, pure verslaving/Kick.

Bovenaan