Politie stuit op 260 dozen vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Administrator
Medewerker

jeffrey12345

Registered User
weetje wat ik nog het meeste haat dan zeggen ze dit vuurwerk gaat allemaal vernietigd worden. allemaal onzin!!!! dit verdelen ze gewoon onder elkaar!!

PeterVuurwerk

Registered User
Wanneer het om illegaal vuuwerk gaat mag ook een agent daar niets van in bezit hebben, nu niet en met oud en nieuw niet.

Maar toch gebeurd het. Maar dat wil niet zeggen dat het bij elke vangst gebeurd.

Daarnaast vraag ik me af over wie jullie het hebben. Zoals veel anderen denk ik, zou ik ook graag willen weten over wie jullie zoveel lol hebben.

P

poziloc

Guest
Weet niet of de persoon ik kwestie dit wil, maar met goed kijken naar het filmpje, kan je de persoon eruit halen

shooterbomb

Registered User
Die nieuwslezer is écht een eikel, zoals hij het vuurwerk probeerd af te schrijven... Nee zo'n mensen moeten ze ophangen, die verkoper die kan ondanks zijn winstdaling die hij had kunnen lijden nog relativeren, respect voor die man!!

gaittoet

Registered User
Jeemig, wat zonde toch!!!!
Ik haat dat soort berichten!
Eerst 9200kg in Montferland en nu 260 pakketten waarvan er 250 rollen tussen zaten, dat is toch ook al weer gauw zo'n 3000kg. Ik vind het gewoon doodzonde.
Maar aan de andere kant is het ook zo, dat het niet erg slim is om zoveel vuurwerk op 1 plek op te slaan. Had diegene van wie dat is het niet op meerdere plekken kunnen opslaan in partijen van 500kg kunnen opslaan, ipv zoveel in 1 keer? In dat geval als er 1 partij in beslag was genomen, dan was er nog een heleboel over geweest en bovendien was er in geval van brand, nou ja 500kg zal ook wel een flinke klapper geven, maar 9200kg dat is toch wel even heel wat meer.
Ik hoop maar dat de eigenaar(s) nooit word(en)t aangehouden, maar de volgende keer wel wat beter z'n (hun) verstand zal gebruiken en het wat slimmer gaat aanpakken.

Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel illegaal vuurwerk ligt er in het totaal in Nederland? En dan bedoel ik niet de hoeveelheid die in beslag wordt genomen, maar wat gewoon z'n weg naar de gebruiker vind.
Iemand een idee, gezien de grote hoeveelheden?

Beekje

Registered User
Weet niet of de persoon ik kwestie dit wil, maar met goed kijken naar het filmpje, kan je de persoon eruit halen

Tja wie zal dat zijn he(con)

Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel illegaal vuurwerk ligt er in het totaal in Nederland? En dan bedoel ik niet de hoeveelheid die in beslag wordt genomen, maar wat gewoon z'n weg naar de gebruiker vind.
Iemand een idee, gezien de grote hoeveelheden?

Ga maar rekenen, de geschatte waarde per jaar in illegaal vuurwerk dat verkocht is ligt rond de 2 miljoen euro.

gaittoet

Registered User
ik vraag me af wat ze met dat in beslag genomen vuurwerk gaan doen ....

iedereen zegt altijd dat het word vernietigd....maar ik betwijfel dat eigenlijk aangezien het een grote vangst is .....

Volgens mij worden dergelijke hoeveelheden ergens in (ondergrondse) bunkers opgeslagen, dat later gebruikt wordt bij proeven door het TNO. Heb ik eens een keer gezien en gelezen op een site van het TNO.
Dan gaan ze kijken en meten wat voor effecten een ontploffing van bijv. een zeecontainer vol rollen heeft op de omgeving. Hoe groot de krater is, tot op welke afstand de brokstukken terechtkomen, hoeveel energie er vrij komt, hoe gevoelig het is, massa-explosief, enz...
En daar worden ook opnames van gemaakt.

Let wel dergelijke testen worden gedaan op tereinen, dat streng verboden is voor onbevoegden.

gaittoet

Registered User
Tja wie zal dat zijn he(con)

Ga maar rekenen, de geschatte waarde per jaar in illegaal vuurwerk dat verkocht is ligt rond de 2 miljoen euro.

Is dat zoveel?

En even wat anders. Over illegale handel gesproken, nu de potten in ons land meer kruit mogen bevatten, max. 500g, zou daardoor de illegale handel wat minder worden, of gelijk blijven of juist toenemen, dus dat er gehandeld wordt in cakeboxen met 1000g of meer bijv.?

chemchert

Registered User
wat ik me dan weer afvraag is hoe de eigenaars van dat vuurwerk in amsterdam ongezien 260 dozen vuurwerk een LEEGSTAAND huis hebben ingekregen:S het kan aan mij liggen maar volgensmij duurt het wel even om dat door een gewoon formaat deur naar binnen te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan