Politie neemt legaal consumentenvuurwerk in beslag

AWG

Registered User
discussies over wat wel en niet mag en wat de 1 en de ander vind wat wel en niet zou mogen is zinloos.

we hebben deze regering, en als je invloed uit wil oefenen dan zouden mensen niet steeds op deze partijen moeten stemmen.
dat word wel gedaan door andere mensen en dat is hun goed recht. nee je hebt er geen invloed op maar een betere wereld begin echt bij jezelf,
en als mensen te hard rijden dan krijgen ze een boete, rijden ze niet te hard dan krijgen ze geen boete. het is o zo simpel.

je kan een boete krijgen als je met teveel vuurwerk onderweg bent, nou vind ik 600 kilo ook wel een beetje over de top, maargoed als hij het voor de buurt doet is dat leuk maar waarom gaat die buurt dan niet helpen ophalen...
nou hadden ze helemaal geen show...

Laatst bewerkt:

EMP

Registered User
Ik ben geen expert op het gebied van risico analyse, maar ik heb het vermoeden dat 600kg wel een redelijk substantieel risico vormt. Ik denk dat het een goede zaak is dat dit vuurwerk is verwijderd.

Wat de 10kg regel betreft blijf ik erbij dat deze idioot is. Waarom mag je wel 100kg vuurwerk in een busje stoppen als je er met 10 mensen in zit en maar 10kg als je er in je eentje in zit? Volgens mij is dit risico technish een heel apart verhaal.

Wat zou nou wel een goede wetgeving zijn? Geen limiet? Een maximale hoeveelheid die men per klant mag verkopen (totaal)? Mensen die meer willen kopen dan een bepaalde limiet verplicht een certificaat (dat men weet hoe het moet worden opgeslagen e.d.)? En natuurlijk de vraag hoe een dergelijke wetgeving dat zou moeten worden gehandhaaft. Al met al is het allemaal nog niet zo gemakkelijk dus.

Tony

Administrator
Medewerker
Mensen, het Nederlands Consumenten vuurwerk is geen massa explosief. Of je nou 100 of 200 kilo bij elkaar zet het zal geen ontploffing geven zoals de meeste hier voor ogen hebben. Uiteraard blijft er niet veel van je schuur over maar geen kraters en enschede taferelen.

tijntje

Registered User
die 10 Kg regel hoef je echt niet zo nauw te nemen, denk je nou echt dat als je je eigen normaal gedraagt en je hebt 25 Kg legaal vuurwerk, dat ze moeilijk gaan doen? iemand die 600 Kg legaal vuurwerk heeft, is daar gewoon iets anders mee van plan dan tussen die 10.00 en 02.00 af te steken. zoiets doe je gewoon niet, en als je zo'n vuurwerkfreak bent dat je echt 600 Kg vuurwerk de lucht in wilt laten gaan, doe je dat met illegaal vuurwerk. theorie vs praktijk verhaaltje

maassluis14

Registered User
impresippe heb ze het wel goed gedaan 10 KG per inwoner want als er een brand uitbreekt en er is vuurwerk en je bent met ze 4 je ehb 40 kilo vuurrwerk heb je wel een groot probleem maar ze zegge dat je maar 10KG in HUIS mag hebbe dus in je schuur/kelder mag je meer dat is niet je huis maar ik vin wel dat ze het zo goed doen

(mijn mening)

het is wel goed dat het in beslag is genomen miss is het wel een handelaar die vuurwerk verkoopt van paar jaar terug dat niks meer doet ofzo je weet nooit wat die gozer er iet aan heeft gedaan.

miss wouw die wel een show maken dat weet je nooit

miss=meschien

Tony

Administrator
Medewerker
die 10 Kg regel hoef je echt niet zo nauw te nemen, denk je nou echt dat als je je eigen normaal gedraagt en je hebt 25 Kg legaal vuurwerk, dat ze moeilijk gaan doen? iemand die 600 Kg legaal vuurwerk heeft, is daar gewoon iets anders mee van plan dan tussen die 10.00 en 02.00 af te steken. zoiets doe je gewoon niet, en als je zo'n vuurwerkfreak bent dat je echt 600 Kg vuurwerk de lucht in wilt laten gaan, doe je dat met illegaal vuurwerk. theorie vs praktijk verhaaltje

Dus als je van vuurwerk houd en heel veel afsteekt dan moet het wel Illegaal vuurwerk zijn? Beetje een rare opmering en die is ook nergens op gebaseerd.

SKULANG

Registered User
zo dat is lullig!!

Maar de winkels die het verkopen houden zich ook niet aan de regel, want ik ging alleen m`n vuurwerk halen en toen werdt er gezegt of ik ff om wilde rijden met m`n auto om daar ff in te laden omdat het veel meer als 10 kilo was HAHA!!

tijntje

Registered User
Dus als je van vuurwerk houd en heel veel afsteekt dan moet het wel Illegaal vuurwerk zijn? Beetje een rare opmering en die is ook nergens op gebaseerd.

jou conclusie over mijn mening klopt niet. natuurlijk kun je als vuurwerkliefhebber veel afsteken terwijl het nog steeds legaal is, 600 Kg daarentegen is toch iets anders.

ik geloof niet in sprookjes, en dat doet de politie blijkbaar ook niet. denk niet dat het vuurwerk in beslag is genomen omdat het meer dan 10 Kg betreft. maar omdat het gewoon niet klopt.

zelfde als iemand die 300 splinternieuwe tv's in de schuur heeft staan.. mag dat niet dan? is geen wet die zegt dat je een max aantal tv's in je schuur mag hebben. zet je TOCH aan het denken;)

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
jou conclusie over mijn mening klopt niet. natuurlijk kun je als vuurwerkliefhebber veel afsteken terwijl het nog steeds legaal is, 600 Kg daarentegen is toch iets anders.

ik geloof niet in sprookjes, en dat doet de politie blijkbaar ook niet. denk niet dat het vuurwerk in beslag is genomen omdat het meer dan 10 Kg betreft. maar omdat het gewoon niet klopt.

zelfde als iemand die 300 splinternieuwe tv's in de schuur heeft staan.. mag dat niet dan? is geen wet die zegt dat je een max aantal tv's in je schuur mag hebben. zet je TOCH aan het denken;)

En als deze man nou maximaal 2 cakes per effect had staan, dat zijn aantallen waar je een beetje mee begint als je serieus een show wilt schieten. Dan heb je gewoon op 2 a 3 plekken een zelfde cake staan.

Niemand weet of het bijvoorbeeld 3 kartons per cake waren en ik vind dat er dan niks over handel of iets dergelijks gezegd kan worden.

henk39

Registered User
Als er medewerkers van de vuurwerkwinkel meelopen om in te laden is het volgens mij ook geen probleem. Of zie ik dit verkeerd?

Dat is op zich geen probleem, want ze mogen namelijk niet meer dan 10 kilo per keer afleveren, aan de consument.
En de consument mag weer niet meer dan 10 kilo vervoeren, en op slaan in huis.Of je nu alleen woont of met meerderen maakt niet uit 10 kilo is 10 kilo.

En is nog bruto ook,ik heb persoonlijk niet genoeg aan 10 kilo, met oud en nieuw, dat er regels zijn ok, maar vind dit nog steeds,......................................

Nog ff en we moeten allemaal een bunker bij huis hebben, op zich nog eens niet zo gek :nuts: tot 1000 kilo volstaat een melding.Maar is helaas ook niet voor iedereen weg gelegd. Ik ga mijn mogelijkheden toch es ff fijn onderzoeken.

Alles is na te lezen op onderstaande link:(is een pdf file)

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=2706&sp=2&dn=w1140

Z@P

Registered User
Er zijn genoeg "freaks" die makkelijk een paar 100 kilo aan consumenten vuurwerk hebben hoor ( ik niet, teveell €€).
Als je gebruik maakt van die actie bij katan op hoeveel kilo zit je dan al bijvoorbeeld. Soms legt de hele straat in voor een show en dan heb je ook flink wat staan.

Me buurman vierde afgelopen o en n bij een kennis van hem, en daar in die straat was er een famillie die dus iets voor 12 uur met een aanhangwagen de straat in kwam gereden, helemaal vol met profblokken en rijen voorgeladen glasfiber buizen met shells allemaal doorgelont. Naar wat hij hoorde hadden ze voor 500 kilo weggeschoten. Als ze deze personen hadden gepakt dan was dat wel terecht geweest als je de veiligheid in acht neemt.

Ik bedoel het is mogelijk dat deze man echt een eigen show wou geven dat kunnen wij niet opmaken uit dit bericht. Het is jammer dat hij het kwijt is en ja ik kijk nu door de "vuurwerkbril"

Laatst bewerkt:

tijntje

Registered User
Er zijn genoeg "freaks" die makkelijk een paar 100 kilo aan consumenten vuurwerk hebben hoor ( ik niet, teveell €€).
Als je gebruik maakt van die actie bij katan op hoeveel kilo zit je dan al bijvoorbeeld. Soms legt de hele straat in voor een show en dan heb je ook flink wat staan.

Me buurman vierde afgelopen o en n bij een kennis van hem, en daar in die straat was er een famillie die dus iets voor 12 uur met een aanhangwagen de straat in kwam gereden, helemaal vol met profblokken en rijen voorgeladen glasfiber buizen met shells allemaal doorgelont. Naar wat hij hoorde hadden ze voor 500 kilo weggeschoten. Als ze deze personen hadden gepakt dan was dat wel terecht geweest als je de veiligheid in acht neemt.

Ik bedoel het is mogelijk dat deze man echt een eigen show wou geven dat kunnen wij niet opmaken uit dit bericht. Het is jammer dat hij het kwijt is en ja ik kijk nu door de "vuurwerkbril"

grappig dat je in je voorbeeld spreekt van profblokken en buizen met shells.. lijkt me illegaal vuurwerk?

Tijger

Registered User
grappig dat je in je voorbeeld spreekt van profblokken en buizen met shells.. lijkt me illegaal vuurwerk?

"grappig" dat je nog steeds niet begrijpt als je 1 doos 3"(72 stuks)bv weg schiet je bij lange na niet het gewicht van bv 20 500 grammers haalt.
Dit gaat helemaal nergens over lijkt mij.

Het is vreemd dat er iemand opgepakt wordt met 500-600 kilo legaal vuurwerk,
als er dan gesuggereerd wordt door de politie dat het voor handel was moeten ze wel met bewijzen komen.
Daareentegen vind ik het argument voor eigen gebruik om een show te schieten ook wel geloofwaardig.
Hoeveel mensen zijn er in Nederland die dag die ook zeer behoorlijke hoeveelheden afsteken?
Kijk alleen maar naar de budgetten op dit forum die men besteed, neem nu bv de Profi-line doe die maal 2 kom je toch een behoorlijk eind!
En er zijn ook genoeg vriendenkringen die 1 keer per jaar zeggen laten we eens een keer gek doen we hebben een goed jaar achter de rug laten we dat mooi afsluiten, en die zijn zich van geen kwaad bewust!
Ik zou deze man geloven maar ik ken hem natuurlijk niet..................

Relex

Registered User
Zover ik weet is er geen duidelijke wetgeving omtrent opslag in eigen huis van consumenten vuurwerk of aan shows die je op straat neerzet?

Overigens is het opbouwen en afsteken van een show een stuk veiliger dan losse potten op de grond door mensen met minder verstand.

Wij hadden zelf ook een show neergezet, alles op houten stabiele bakken en de potten erin verlijmd. Doorgelont op de bakken zelf en verder alles op afstand met electra...

makkie58

Registered User
we lopen allemaal mee in de polonaise van deze regeging!! het wordt een grijze muizen land hier en zelfs onze tradities word aan geklooit! kijk naar het schaatsen< sint nicolaas en ons consumentenvuurwerk dat al jaren geminimaliseerd wordt! niet per blok maar wel per afgeschoten stuk!
Let op ik heb het ong. 7 jaar geleden gezegd! ze gaan hun zin krijgen de doemdenkers!

mrfire

Registered User
500 kg was gewoon voor een show! Ik stook alleen al puur voor mijzelf 100 kg concumenten vuurwerk af tussen savonds 7 uur en 2 uur snachts!! Waarom is 500 kg voor een show volgens vele van jullie hier dan zoveel??? 10x 500 grams blokken is al 50 kg !! Die man had gewoon 50 cakes van 500 gram voor een show en dat heb je dan ook zeker wel nodig. vaak stook je dan per 3 of meer tegelijk en dan ben je er zo doorheen! En wat de meeste van jullie hier denken dat 500 kg concumenten vuurwerk in huis opeens zo gevaarlijk is! Wat helemaal niet zo is! Als er vuur bij komt brand je huis wel af maar daar blijft het bij (maar dat gebeurt ook bij een 500 grams cake dus dat maakt niks uit) of er nou 1x 500 grams cake afgaat in huis of 50x 500 grams cake,s de explosie blijft precies hetzelfde! Zelfde als dat je 1x 100,000 rol afsteekt of 500x 100,000 roll tegelijk de decibels blijven precies hetzelfde.

Bovenaan