Politie neemt 80.000 stuks vuurwerk in beslag

KoenL

Registered User
VALTHERMOND - De politie heeft maandag bij drie huiszoekingen in Groningen en Drenthe 80.000 stuks vuurwerk in beslag genomen, in totaal 720 kilo. Dat meldde de politie dinsdag.

Bij de doorzoekingen in Tweede Exloërmond, Valthermond en Musselkanaal werden 72.000 nitraatbommen, vuurwerkpistolen, een gasalarmpistool en ander vuurwerk aangetroffen. Er wordt proces-verbaal opgemaakt tegen een 40-jarige man uit Musselkanaal, een 30-jarige man uit Tweede Exloërmond en een 14-jarige jongen uit Valthermond.

Bron: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuw...Politie-neemt-80.000-stuks-vuurwerk-in-beslag

Mr_Mascleta

Registered User
Auh en oeps denk ik dan maar. Maar waarom schrijven ze nu over nitraatbommen, terwijl hier waarschijnlijk om de Fenix FP3 nitraat gaat of wellicht de Colourfull nitraat?

KoenL

Registered User
Wooooooow...

Op twee plekken in Groningen en Drenthe zijn in totaal 80.000 nitraatbommen gevonden. De politie heeft drie verdachten aangehouden. Het zijn een 40-jarige inwoner van Musselkanaal, een 30-jarige man uit Tweede Exloërmond en een jongen van 14 uit Valthermond.

De jongen is een familielid van de hoofdverdachte. De politie verdenkt hem van medeplichtigheid. Hij zit niet meer vast, maar blijft wel verdachte.

Nitraten

De politie vond in een huis in Musselkanaal 45 dozen met elk 1000 nitraatbommen. De politie nam ook nog ander vuurwerk, een vuurwerkpistool en een gasalarmpistool in beslag.

De vondst in Musselkanaal leidde de politie naar twee adressen in Valthermond en Tweede Exloërmond. Daar lagen nog eens 27.000 nitraatbommen. Verder nam de politie twee vuurwerkpistolen, een balletjespistool en een laserpen in beslag.

Levensgevaarlijk

De nitaatbommen zijn levensgevaarlijk, zegt de politie. Ze geven een fel licht en een harde knal. "Als ze achter een verkeersbord worden geplaatst, kan dat helemaal opbollen en er kan zelfs een gat in komen en dan heb je het nog maar over één bommetje."

313601.jpg

Bron: NOS

Laatst bewerkt:

gandalf

Registered User
weer die anti vuurwerk propoganda, 80.000 stuks is natuurlijk veel sensationeler dan 720 kg. Ik dacht pas gleden iets gelezen te hebben over dat justitie stopte met rotjes tellen ofzo? Ook grappig dat aan het einde van bovenstaand bericht helemaal aan het einde ze het iets minder spectaculair maken dan dat had gekund, Men spreekt namelijk over "één bommetje." ipv BOM.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
weer die anti vuurwerk propoganda, 80.000 stuks is natuurlijk veel sensationeler dan 720 kg. Ik dacht pas gleden iets gelezen te hebben over dat justitie stopte met rotjes tellen ofzo? Ook grappig dat aan het einde van bovenstaand bericht helemaal aan het einde ze het iets minder spectaculair maken dan dat had gekundt, Men spreekt namelijk over "één bommetje." ipv BOM.

Ik vind het toch behoorlijk wat hoor.
Als ik de dozen ziet hoef ik de aantallen niet eens meer te weten.

painkiller

Registered User
Laserpennen zijn levensgevaarlijk. Misschien nog wel gevaarlijker als nitraatbommen. Door ermee op een straaljager te schijnen kan deze zomaar omlaag storten!

"Als ze achter een verkeersbord worden geplaatst, kan dat helemaal opbollen en er kan zelfs een gat in komen en dan heb je het nog maar over één bommetje."

Slim... Uitlokken noemen ze dat.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
De nitaatbommen zijn levensgevaarlijk, zegt de politie. Ze geven een fel licht en een harde knal. "Als ze achter een verkeersbord worden geplaatst, kan dat helemaal opbollen en er kan zelfs een gat in komen en dan heb je het nog maar over één bommetje."

Waarom wordt hier de verkeerde informatie over gegeven.
Ten eerste men loopt nu alleen maar angst te zaaien.
Ten tweede mensen die dergelijke ,,nitraten'' in hun bezit hebben, gaan er nu zelf het uitproberen....

Zeg nou gewoon waar het op staat en niet van dit soort angst zaai verhalen.

--sjon beton--

Registered User
daar komt bij dat nitraten klasse 1.4 zijn en stel dat er brand zou uitbreken, zou het allemaal knallen achter elkaar geven, en niet 1 grote explosie zoals mevrouw de n00b beweert.

Bovenaan