Politie neemt 200 kg zwaar vuurwerk in beslag

Moontan

Moderator
Medewerker

ROTTERDAM - De politie heeft dinsdag in diverse plaatsen ongeveer 200 kilo illegaal zwaar vuurwerk in beslag genomen. Verspreid over het land zijn vijf verdachten aangehouden. De politie begon een onderzoek nadat op internet handel in illegaal vuurwerk was ontdekt. Dat meldde de politie.

In Gasselte werden drie mannen aangehouden. In Gemert en Amstelveen ging het om één opgepakte verdachte. De politie verwacht de komende dagen meer verdachten aan te houden. In Hoek van Holland werden computers en administratie in beslag genomen.

Zwaarste categorie
Het vuurwerk behoort tot de zwaarste categorie zoals mortieren, nitraten en vuurpijlen. Een deel van het vuurwerk is van de zwaarste gevaarcategorie en massa-explosief. Dat wil zeggen dat als een stuk vuurwerk ontbrandt, de hele partij meegenomen wordt en in één keer kan ontploffen.

http://www.destentor.nl/regio/11363961/Politie-neemt-200-kg-zwaar-vuurwerk-in-beslag.ece

Moontan

Moderator
Medewerker
Man uit Hoek van Holland vast voor illegale vuurwerkhandel

Een 22-jarige man uit Hoek van Holland is dinsdag opgepakt op verdenking van handel in illegaal vuurwerk. In een huis in Hoek van Holland zijn computers en administratie in beslaggenomen. Verspreid over het land zijn vijf verdachten aangehouden. De man uit Hoek van Holland wordt als hoofverdachte gezien.

De politie begon het onderzoek nadat op internet vermoedelijke handel in zwaar vuurwerk werd geconstateerd. Verspreid over het land werden dinsdagochtend invallen gedaan. Daarbij werd ongeveer 200 kilo illegaal vuurwerk in beslaggenomen. Het gaat om de zwaarste categorie vuurwerk zoals mortieren, nitraten en vuurpijlen.

In het Drentse Gasselte zijn op een camping twee mannen aangehouden, een 22-jarige man uit Hoek van Holland en een 46-jarige man uit Groningen. De twee mannen worden als hoofdverdachte gezien in het onderzoek.

Ook een 19-jarige vrouw uit Groningen werd opgepakt in Gasselte. In het Brabantse Gemert werd een 48-jarige man aangehouden en in Amstelveen een minderjarige jongen. De politie verwacht de komende tijd meer verdachten aan te houden.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/10-07-2012/man-uit-hoek-van-holland-vast-voor-illegale-vuurwerkhande

stef

Member

ROTTERDAM - De politie heeft dinsdag in diverse plaatsen ongeveer 200 kilo illegaal zwaar vuurwerk in beslag genomen. Verspreid over het land zijn vijf verdachten aangehouden. De politie begon een onderzoek nadat op internet handel in illegaal vuurwerk was ontdekt. Dat meldde de politie.

In Gasselte werden drie mannen aangehouden. In Gemert en Amstelveen ging het om één opgepakte verdachte. De politie verwacht de komende dagen meer verdachten aan te houden. In Hoek van Holland werden computers en administratie in beslag genomen.

Zwaarste categorie
Het vuurwerk behoort tot de zwaarste categorie zoals mortieren, nitraten en vuurpijlen. Een deel van het vuurwerk is van de zwaarste gevaarcategorie en massa-explosief. Dat wil zeggen dat als een stuk vuurwerk ontbrandt, de hele partij meegenomen wordt en in één keer kan ontploffen.

http://www.destentor.nl/regio/11363961/Politie-neemt-200-kg-zwaar-vuurwerk-in-beslag.ece

Klasse 1.1 heet dat toch?

roelz

Registered User
Meen je niet.. Die 'pyrogroup101' waande zich toch helemaal veilig had ik toen de indruk, helemaal het ventje..

postvoordennis

Registered User
3e8c895c-4ba2-4dfd.jpg

Site is offline. Kon niet anders dan dat deze gasten snel het haasje waren. Het duurde misschien lang voordat ze zijn gepakt, maar ik denk dat de politie vanaf het begin af aan al met dossier opbouw bezig was.

RedBaron

Registered User
Het heeft nog lang geduurd...Deze meneer hield zich niet alleen bezig met de handel in verboden vuurwerk. Maar deed ook ( als ik de website en die filmpjes mocht geloven) aan valsemunterij. Hij verkocht nep briefjes van bv 50 euro. Of deed ze bij bestellingen van vuurwerk als kadotje.. Hoe dom kun je zijn, en dat allemaal zo open zonder enige vorm van angst kennelijk. Ik vermoed (en hoop) dat hij wel een leuke celstraf tegemoet kan zien

gelukkig kan Patrick nu weer rustig slapen, en zn username blijven gebruiken :)

stef

Member
Het heeft nog lang geduurd...Deze meneer hield zich niet alleen bezig met de handel in verboden vuurwerk. Maar deed ook ( als ik de website en die filmpjes mocht geloven) aan valsemunterij. Hij verkocht nep briefjes van bv 50 euro. Of deed ze bij bestellingen van vuurwerk als kadotje.. Hoe dom kun je zijn, en dat allemaal zo open zonder enige vorm van angst kennelijk. Ik vermoed (en hoop) dat hij wel een leuke celstraf tegemoet kan zien

gelukkig kan Patrick nu weer rustig slapen, en zn username blijven gebruiken :)

Dat vond ik het ergste van alles dat Patrick door de slijk gehaald werd door die lul.
Boontje komt om zijn loontje.

Stef

DeejayTim

Registered User
Ik heb via youtube zijn account en site ontdekt en zijn bezigheden waren werkelijkwaar te dom voor woorden.
En ik ben blij dat die site uit de lucht is en dat diegene erachter hopelijk een gepaste (cel)straf en boete krijgt.

Ten eerste verhadelde hij zeer zwaar vuurwerk (salutes en dat soort zaken) met enkele honderden grammen flash aan boord aan particulieren en liet hij dit (volgens die site) via de reguliere post bezorgen. De onwetende postbezorgers kwamen dus ongewenst bloot te staan aan extreme veiligheidsrisico's, want als zo'n shell (of groundsalutes/cobras) toch op een manier ontstoken wordt en klapt in zo'n busje, waren de rapen gaar.
Ten tweede deed hij zeer waarschijnlijk aan zwarte handel, want wanneer die figuur keurig BTW en overige belastingen betaald zou hebben, dan waren zijn malafide praktijken natuurlijk veel eerder aan het licht gekomen. Ik verbaas me nog steeds dat er zulke domme figuren zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel en zonder risico-inschattend vermogen rondlopen, ben blij dat dit soort handeltjes uit de lucht worden gehaald.

Ik ben blij dat de politie dit soort trieste figuren oppakt in plaats van de consumenten, welke Europees (En CE) goedgekeurd consumentenspul uit België of Duitsland of Frankrijk of iets dergelijks halen!

Laatst bewerkt:

Yvez

Registered User
Ik zat gisteren met verbazing dat topic van relaxt vw te lezen wat poziloc eerder poste. Dat zijn toch inkopertjes eerste klas voor de politie....die bal pis je nog in de goal. Spinnenkoppen met brood voorlopig mag ik aan nemen :)

Bovenaan