Plannen voor een showtje

Juul

Moderator
Medewerker
Iemand weer plannen voor een consumenten showtje? 🤩 Hoe ziet deze eruit op papier, en achteraf op film?

@mods de jaartallen mogen wel van titel van dit topic af, als jullie dat ook ok vinden.
Yep, show staat op papier klaar.
Met een nieuwe schietsysteem erbij van Ignite.
Dus met 3 systemen dit jaar schieten wij een complete Pyromusical van 13 minuten.
Meer info en video volgt na 1 januari :)

1Salute

Registered User
Ons showtje zonder knal (waarschijnlijk, soms wordt op het laatste moment iets niet geleverd of veranderen we de opstelling opnieuw 🙃)

4x knetterton (Zena)

3x Evo Bengals + 1x surtidor silbador

2x Quiz master (Katan) + Fire fly (Wolff, gaat door tijdens screamer cakes)

1x Return of the Phoenix (Wolff) + Missile 200 shots

1x Scream Battery (Klasek) + 1x Magic Crossettes (Wolff)

1x The Scream (Wolff)

Juul

Moderator
Medewerker
Achtertuin Pyromusical show 2023 - 2024
Voorbereidingen duurde lang, veel dingen moesten er gebeuren.
Nieuwe systeem was voor ons onbekend, daarmee moesten we veel uizoeken.

Tijdens de opbouw verliep ook niet alles vlekkeloos. Veel wind en af en toe een buitje regen.
Helaas viel in het begin al gelijk een cake om, en had later in de show dit ook gevolgen.
Ook liep de in geprogrammeerde systeem niet helemaal synchroon.

Laatst bewerkt:

firewire

Registered User
Dacht ik dat ik in de laatste 20jaar het gekste weer wel mee had gemaakt op de schietlocatie, gebeurd dit:

Bouwen met code oranje,
non-stop stortregens en hagel.
Schieten met windkracht 6 middenin in een snijdende sneeuwstorm met gevoelstemperatuur van -21.

Ga er maar aan staan!

Wat ben ik trots op mijn collega’s die snel leerden en door hebben gezet in dit totaal idiote weer in Noorwegen!

Ondanks de omstandigheden ben ik dik tevredenen met het resultaat:

Geplakt filmpje vanaf de zijkant:

GoPro filmpje op locatie:

Juul

Moderator
Medewerker
Uhm.... toch nog een grote show dit jaar?
Ja, kans zit er toch groot in! We hebben namelijk een aantal sponsoren weten te vinden die ons meehelpt om dit jaar een giga dikke show neer te zetten. (Waaronder krijgen wij een compleet nieuwe schietsysteem)
We zijn alvast aan het puzzelen geweest en hebben tot nu toe dit op papier staan, maar er komt nog een aantal mooie producten bij.
Over de Sponsoren etc. zullen we binnenkort meer bekend maken, wij zijn hun erg dankbaar 🙏

Show op papier deel 1.png

Na een langere tijd stilte voor wat betreft O&N goed vieren met vuurwerk,zit ik er aan te denken om met het volgende een soort showtje neer te zetten en te filmen.
Maar met wat ga ik zoiets beginnen en wat is dan de rest van de stookvolgorde ??
Ik ben daar nooit zo mee bezig geweest,wellicht kunnen jullie wat suggesties doen ??
Lijst voor dit jaar is als volgt:

Zena: dragon chrysantium (fontein)
Zena: drawbench flower (fontein)
Herlat: glitterblitz
Zena: mixed box
Riakeo: wolf
Zhiru fireworks: willow shell 1,2inch (artnr 3227)
Zhiru fireworks: colour shell 1,2inch (artnr 3223)
---------------------------------------------------------------------------------
vuurwerkpap

Rubro: Transbomber
Magnum: Cairo crackling 2x ( dat is nu een karton geworden)
Rubro: Himmelsdonder
Privat line van vuurwerk pap: Big Block megabox combo A+B

Dat is mijn collectie voor komend O&N.
Zie graag jullie voorstellen tegemoet,alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Die Color Shell ziet er op de straatfilms indrukwekkend uit. Ben benieuwd.

Ben je van plan een heel karton Cairo in 1x te schieten als finale? Anders zou ik persoonlijk voor een 2 naar 4 opbouw gaan.

firewire

Registered User
Als je dit met de hand wil afsteken in show vorm, zal je er zeer waarschijnlijk een stuk minder van genieten dan wanneer je het rustig 1 voor 1 of per kleine losse projectjes afsteekt.

Je focus zal liggen bij de timing,, het volgende lontje, je omgeving enz enz ipv bij je vuurwerk zelf en voor je het weet ist voorbij en heb je er zelf amper wat van meegekregen.

Daarnaast ist meestal lonend bij een showtje dat je eerst de volgorde en bijhorende items bedenkt/kiest ipv andersom.

Ik denk dus dat je meer van dit mooie spul geniet 1 voor 1 of in kleine projectjes dan er een gelikt showtje van proberen te maken en vandaar dit antwoord waar je wellicht niet op zat te wachten…

Die Color Shell ziet er op de straatfilms indrukwekkend uit. Ben benieuwd.

Ben je van plan een heel karton Cairo in 1x te schieten als finale? Anders zou ik persoonlijk voor een 2 naar 4 opbouw gaan.
Daar ben ik nog niet over uit.
Het kan zomaar zijn dat ik dmv wat knutsel werk ervoor kies om er 3 tegelijk te schieten onder een lichte hoek voor een waaier effect.

Als je dit met de hand wil afsteken in show vorm, zal je er zeer waarschijnlijk een stuk minder van genieten dan wanneer je het rustig 1 voor 1 of per kleine losse projectjes afsteekt.

Je focus zal liggen bij de timing,, het volgende lontje, je omgeving enz enz ipv bij je vuurwerk zelf en voor je het weet ist voorbij en heb je er zelf amper wat van meegekregen.

Daarnaast ist meestal lonend bij een showtje dat je eerst de volgorde en bijhorende items bedenkt/kiest ipv andersom.

Ik denk dus dat je meer van dit mooie spul geniet 1 voor 1 of in kleine projectjes dan er een gelikt showtje van proberen te maken en vandaar dit antwoord waar je wellicht niet op zat te wachten…
Dat is wel een ding waar ik ook bang voor ben,dat zou ik persoonlijk jammer vinden.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik zelf ook nog kan genieten van wat er is gekocht.
Ik ga er nog is uitgebreid over nadenken,het zou zomaar kunnen zijn dat het i.d.d neer komt op los schieten om zelf ook nog lol te hebben van het vuurwerk.
In elk geval bedankt voor het meedenken :cool:

1Salute

Registered User
Iemand weer leuke plannen?
Ik doe dit jaar geen showtje, maar korte projectjes:

2x silver salute 36 shots (Wolff) + airbomber 148 shots (China red) tegelijk

1x Rock & Raw (compound Wolff) + 1x Three Stage Trouble (Red Wire, 36 3-trapsfluiters) tegelijk

2x Splitting Red (Weco, 30mm crossette) + 1x 0.8" Silver comets (comet waaier Zena Be) tegelijk

1x Pico bello (Rood paarse waaier Katan) + 1x Cyber World C (30mm crackling palm met gekleurde pistil) na elkaar

1x Crackle King (20mm snelle crackling, Wolff) + 1x Three Stage Trouble + 1x Crystal clear (25mm snelle crackling, Hello) na elkaar

1x Muffler (fluit + salute, Zena 36 shots) + 1x Screaming titans (25 shots fluit + salute, Loots) + 1x Missile 200 (China red) tegelijk

Prima legaal vermaak denk ik, zowel voor de buurt als voor mezelf ✨️😊

Schuim

Moderator
Medewerker
Bij mij het zelfde eigenlijk.
Het word een kartonnetje Cairo met Return of the Phoenix voor 00u.
Ga voor een 1, 2, 3.
Begin met de eerste RotF, dan 1 cairo, dan 2 Cairo en gelijke 2 Rotf met daarna 3 Cairo in het eind.
Timing word wat lastig doordat de RotF 10 seconden langer duurt maar wel leuk om te doen :)

Verder los stoken.

firewire

Registered User

De buurman gaf ook een showtje…
Omdat de meeste shows in Nederland geannuleerd waren ivm het weer maar Buienradar ff een gaatje aangaf in de vooravond drukte ie door spanning en enthousiasme hier en daar íets te fanatiek door, vertelde hij mij. Dat is gelijk het excuus voor de critici.😅🤣Het gewone publiek echter, genoot met volle teugen…🤘🏼😍
(Beste beeldkwaliteit op 720p.)
Het was weer raak!💥
Uiteraard weer wat foutjes, te enthousiast drukken en wat overslag door de volgestouwde planken waardoor de finale-toegift de max power miste maar waardoor de show die erbij kreeg:

Z@P

Registered User
Had dit jaar ook voor het eerst een showtje bedacht, uiteindelijk sloeg de twijfel toe nadat ik een test had uitgevoerd met een cake die niet afging. Toen maar besloten om het in delen te doen en anders handmatig te fakkelen, uiteindelijk bleek mijn twijfel onterecht ging alles keurig af. Geeft echt een kick.

Juul

Moderator
Medewerker
Dit jaar hadden we een aantal showtjes op een avond.
Dit was de finale show:

1X 4'' Klasek Salute
1X 3'' CS DI Matteo cylinder
1x ProPyro Evil Panther
6× Avalache thunder
1x Riakeo Elegance
1x Riakeo Artificial
1x Riakeo The great Wall
1x Riakeo Extraordinary
1× Riakeo Excellence
1x Riakeo Eceptional
2× China red Miner/Roughneck Abc -
2x Strike Demons of the night
2× Magnum Armageddon
2× Strike Gates of heaven
2x Rubro Hardcore Helium
3× Rubro Transbomber
40× Avalanche Thunder
9 × Hello Fireworks Rebel 2.0
12× Klasek Dumbum 30mm 49shots

Laatst bewerkt:

The Passion

Registered User
Planning begint al in januari, maar ziet er uiteindelijk heel anders uit.
Vaak door dat items niet geleverd kunnen worden, maar ook door tijdgebrek ( tja, dat krijg je als je loopt te lanterfanten, en vooral die laatste dag veel stoken natuurlijk )
Uiteindelijk nog een aantal dingen geschrapt, en andere uit oude voorraad toegevoegt.
Uiteindelijk is dit de schietlijst geworden.

1) 9x Color Vulcano 1500gr, Klasek
2) Miraculous, RiaKeo
3) 6x Crazy Hornet, Wolff, 3x Street Muscle, Volt, 3x Lion King, SRpyro 3x UFO, SRpyro
4) 2x Iron Mega Box, SRpyro
5) 2x Tiny Titan, SRpyro
6) 2x Super Charged, SRpyro
7) 3x Magmakralle, Draco + 3x Donnerschwinge
8) 2x Storm New Age, Klasek, +nog 2
9) 3x Scream UFO, Klasek
10) 3x Giant, Klasek
11) Salute project van 8x Explode, TriStar, Een waaier project van Devil Shot, SRpyro, 1x Nova 2, Startrade
12) 16 x Terremoto Espesciale, El Gato
13) 2x Tornado 1s, El Gato

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik was eigenlijk van plan om lekker blokken te gaan stoken met wat Riakeo en Magnum, maar raakte gaande het jaar wel erg onder de indruk van de "kleinere compound" lijn van Iskra. En me het idee bekroop dat die wel is heel leuk konden zijn om per 2 weg te schieten.

Dus op jacht gegaan naar een winkel die ze me allemaal wilde leveren voor de schappelijke prijzen en zo bij Chico's uit gekomen, die ook met veel plezier nog wilde bestellen, wat ze niet in het assortiment hadden zitten.
Albert hadden ze ook voor goede prijzen beschikbaar, dus de wens om daar is wat van weg te stoken ook in vervulling laten gaan.

Maar te gelijk bekroop me het gevoel dat ik eigenlijk wel wat meer wilde genieten van het vuurwerk, want het kon toch echt zo maar is het laatste jaar zijn.
En tussen de blokken staan is geweldig, maar je ziet er ook minder van.
Daarom nog maar wat draadloze techniek aangeschaft. Om dan maar gelijk door te pakken, en er dan toch ook nog maar meteen een show van te maken.
Dan heb ik het ook gelijk in huis mochten ze met een gunstig verenigingsregeling op de proppen komen.

Er dan toch ook maar wat extra budget tegen aangegooid. Want het idee begon steeds verder te rollen, en het kon de laatste zijn..
Dus een slotakkoord kon ook nog aangeschaft worden. En kreeg er zo waar nog wat sponsoring bij, dus dat mocht ook nog een stukje dikker.

Al met al een erg leuk, compact showtje van kunnen maken waarbij het vooral om de waardering van de mooie producten ging i.p.v. zo veel mogelijk tegelijkertijd.

Iskra - Zaplon
Funke - Neon Knights 1
Argento - Eisblume
Iskra - Razic (2x)
Iskra - Untamed Warrior (2x)
Albert - King of Bling
Albert - Candy Mountain
Albert - Push it to the Limit
Argento - Harpyie (2x)
Iskra - Szakal (2x)
El Gato - Terremoto 10s (2x)
El Gato - Terremoto 1s (4x)

Daar problemen met de camera apparatuur mis je de start met:
2x Argento - Volta Multicolor
Zit er een heel klein knipje in en is de kwaliteit blijven hangen op 1080p.

Ook blijven staan door ontstekers die niet lekker meer zaten na transport :cautious: iets met ervaring :):
Argento - Veronica
Argento - Ultramarin
Welke beide wel ongelooflijk mooie cakes zijn. Vooral dat blauw van de Ultramarin is waanzinnig mooi.

Er zit een stukje intro aan vooraf, mocht je daar geen zin in hebben, dan begint hier de show.
Verder chaptering to gevoegd en deze staat ook in de beschrijving mocht je nog is een blok of beeld willen terug zien :)

Bovenaan