Plannen voor een showtje

Juul

Moderator
Medewerker
Iemand weer plannen voor een consumenten showtje? 🤩 Hoe ziet deze eruit op papier, en achteraf op film?

@mods de jaartallen mogen wel van titel van dit topic af, als jullie dat ook ok vinden.
Yep, show staat op papier klaar.
Met een nieuwe schietsysteem erbij van Ignite.
Dus met 3 systemen dit jaar schieten wij een complete Pyromusical van 13 minuten.
Meer info en video volgt na 1 januari :)

1Salute

Registered User
Ons showtje zonder knal (waarschijnlijk, soms wordt op het laatste moment iets niet geleverd of veranderen we de opstelling opnieuw 🙃)

4x knetterton (Zena)

3x Evo Bengals + 1x surtidor silbador

2x Quiz master (Katan) + Fire fly (Wolff, gaat door tijdens screamer cakes)

1x Return of the Phoenix (Wolff) + Missile 200 shots

1x Scream Battery (Klasek) + 1x Magic Crossettes (Wolff)

1x The Scream (Wolff)

Juul

Moderator
Medewerker
Achtertuin Pyromusical show 2023 - 2024
Voorbereidingen duurde lang, veel dingen moesten er gebeuren.
Nieuwe systeem was voor ons onbekend, daarmee moesten we veel uizoeken.

Tijdens de opbouw verliep ook niet alles vlekkeloos. Veel wind en af en toe een buitje regen.
Helaas viel in het begin al gelijk een cake om, en had later in de show dit ook gevolgen.
Ook liep de in geprogrammeerde systeem niet helemaal synchroon.

Laatst bewerkt:

firewire

Registered User
Dacht ik dat ik in de laatste 20jaar het gekste weer wel mee had gemaakt op de schietlocatie, gebeurd dit:

Bouwen met code oranje,
non-stop stortregens en hagel.
Schieten met windkracht 6 middenin in een snijdende sneeuwstorm met gevoelstemperatuur van -21.

Ga er maar aan staan!

Wat ben ik trots op mijn collega’s die snel leerden en door hebben gezet in dit totaal idiote weer in Noorwegen!

Ondanks de omstandigheden ben ik dik tevredenen met het resultaat:

Geplakt filmpje vanaf de zijkant:

GoPro filmpje op locatie:

Juul

Moderator
Medewerker
Uhm.... toch nog een grote show dit jaar?
Ja, kans zit er toch groot in! We hebben namelijk een aantal sponsoren weten te vinden die ons meehelpt om dit jaar een giga dikke show neer te zetten. (Waaronder krijgen wij een compleet nieuwe schietsysteem)
We zijn alvast aan het puzzelen geweest en hebben tot nu toe dit op papier staan, maar er komt nog een aantal mooie producten bij.
Over de Sponsoren etc. zullen we binnenkort meer bekend maken, wij zijn hun erg dankbaar 🙏

Show op papier deel 1.png

Na een langere tijd stilte voor wat betreft O&N goed vieren met vuurwerk,zit ik er aan te denken om met het volgende een soort showtje neer te zetten en te filmen.
Maar met wat ga ik zoiets beginnen en wat is dan de rest van de stookvolgorde ??
Ik ben daar nooit zo mee bezig geweest,wellicht kunnen jullie wat suggesties doen ??
Lijst voor dit jaar is als volgt:

Zena: dragon chrysantium (fontein)
Zena: drawbench flower (fontein)
Herlat: glitterblitz
Zena: mixed box
Riakeo: wolf
Zhiru fireworks: willow shell 1,2inch (artnr 3227)
Zhiru fireworks: colour shell 1,2inch (artnr 3223)
---------------------------------------------------------------------------------
vuurwerkpap

Rubro: Transbomber
Magnum: Cairo crackling 2x ( dat is nu een karton geworden)
Rubro: Himmelsdonder
Privat line van vuurwerk pap: Big Block megabox combo A+B

Dat is mijn collectie voor komend O&N.
Zie graag jullie voorstellen tegemoet,alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Die Color Shell ziet er op de straatfilms indrukwekkend uit. Ben benieuwd.

Ben je van plan een heel karton Cairo in 1x te schieten als finale? Anders zou ik persoonlijk voor een 2 naar 4 opbouw gaan.

firewire

Registered User
Als je dit met de hand wil afsteken in show vorm, zal je er zeer waarschijnlijk een stuk minder van genieten dan wanneer je het rustig 1 voor 1 of per kleine losse projectjes afsteekt.

Je focus zal liggen bij de timing,, het volgende lontje, je omgeving enz enz ipv bij je vuurwerk zelf en voor je het weet ist voorbij en heb je er zelf amper wat van meegekregen.

Daarnaast ist meestal lonend bij een showtje dat je eerst de volgorde en bijhorende items bedenkt/kiest ipv andersom.

Ik denk dus dat je meer van dit mooie spul geniet 1 voor 1 of in kleine projectjes dan er een gelikt showtje van proberen te maken en vandaar dit antwoord waar je wellicht niet op zat te wachten…

Die Color Shell ziet er op de straatfilms indrukwekkend uit. Ben benieuwd.

Ben je van plan een heel karton Cairo in 1x te schieten als finale? Anders zou ik persoonlijk voor een 2 naar 4 opbouw gaan.
Daar ben ik nog niet over uit.
Het kan zomaar zijn dat ik dmv wat knutsel werk ervoor kies om er 3 tegelijk te schieten onder een lichte hoek voor een waaier effect.

Als je dit met de hand wil afsteken in show vorm, zal je er zeer waarschijnlijk een stuk minder van genieten dan wanneer je het rustig 1 voor 1 of per kleine losse projectjes afsteekt.

Je focus zal liggen bij de timing,, het volgende lontje, je omgeving enz enz ipv bij je vuurwerk zelf en voor je het weet ist voorbij en heb je er zelf amper wat van meegekregen.

Daarnaast ist meestal lonend bij een showtje dat je eerst de volgorde en bijhorende items bedenkt/kiest ipv andersom.

Ik denk dus dat je meer van dit mooie spul geniet 1 voor 1 of in kleine projectjes dan er een gelikt showtje van proberen te maken en vandaar dit antwoord waar je wellicht niet op zat te wachten…
Dat is wel een ding waar ik ook bang voor ben,dat zou ik persoonlijk jammer vinden.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik zelf ook nog kan genieten van wat er is gekocht.
Ik ga er nog is uitgebreid over nadenken,het zou zomaar kunnen zijn dat het i.d.d neer komt op los schieten om zelf ook nog lol te hebben van het vuurwerk.
In elk geval bedankt voor het meedenken :cool:

1Salute

Registered User
Iemand weer leuke plannen?
Ik doe dit jaar geen showtje, maar korte projectjes:

2x silver salute 36 shots (Wolff) + airbomber 148 shots (China red) tegelijk

1x Rock & Raw (compound Wolff) + 1x Three Stage Trouble (Red Wire, 36 3-trapsfluiters) tegelijk

2x Splitting Red (Weco, 30mm crossette) + 1x 0.8" Silver comets (comet waaier Zena Be) tegelijk

1x Pico bello (Rood paarse waaier Katan) + 1x Cyber World C (30mm crackling palm met gekleurde pistil) na elkaar

1x Crackle King (20mm snelle crackling, Wolff) + 1x Three Stage Trouble + 1x Crystal clear (25mm snelle crackling, Hello) na elkaar

1x Muffler (fluit + salute, Zena 36 shots) + 1x Screaming titans (25 shots fluit + salute, Loots) + 1x Missile 200 (China red) tegelijk

Prima legaal vermaak denk ik, zowel voor de buurt als voor mezelf ✨️😊

Schuim

Moderator
Medewerker
Bij mij het zelfde eigenlijk.
Het word een kartonnetje Cairo met Return of the Phoenix voor 00u.
Ga voor een 1, 2, 3.
Begin met de eerste RotF, dan 1 cairo, dan 2 Cairo en gelijke 2 Rotf met daarna 3 Cairo in het eind.
Timing word wat lastig doordat de RotF 10 seconden langer duurt maar wel leuk om te doen :)

Verder los stoken.

Bovenaan