Pirat en Pirat Special

rembo

Registered User
er is weer nieuws over onze geliefde pirat specials(bigg)

ze zijn weer tekoop zonder KVK bij alpeco.. eindelijk weer gewoon de blauwe kaartjes(win) ..
dit geld ook voor de widowmaker special!

dat is volgens mij wel erg goed nieuws(win)

groeten(spinny)

saljo

Registered User
Ik zag op de 1ste pagina een doosje met v/d Pirat Special met daarop de vermelding van 1.9 gr. p/stuk.

Onlangs zag ik doosjes die overgestickerd waren met een label waarop 1.3gr. p/stuk wordt vermeld.Waarschijnlijk een correctie omdat die 1.9 niet klopt met de inhoud? Of zou het zijn om de wetgeving om de tuin te leiden?

Schuim

Moderator
Medewerker
Liefst op een paar verschillende weegschaaltjes..
Omdat het gewicht nog wel eens kan wissellen als je het op een ander punt neer legt.. en de meeste weegschaaltjes zijn niet zo heel erg nouwkeurig.

Schuim (mas)

xavier

Registered User
Alpeco is in het bezit van een zeer nauwkeurige weegschaal.
Zij hebben 3 stalen genomen van de pirat special en kwamen tot de conclusie dat er geen 1.9 gram in zat, maar slechts 1.3 gram samen met strijkkop en vertragingssas. Ook de goedkopere strijkers (100 in een doosje) zijn goedgekeurd.

Schuim

Moderator
Medewerker
Is dat een meting van dit jaar of?
Want ik kan me toch nog heel wat anders herrinneren van mijn weegshaaltjes (eek)

Ben benieuwd!
Schuim (mas)

Cameo

Registered User
@Schuim
Dit moet om de meest recente uitvoering gaan. Ik kan me jouw weegresultaten nog herinneren en had zelf gelijksoortige. Om en nabij de 1,85 gram. Ik vemoed dat ze opnieuw gekeurd zijn met aangepaste specificaties. Hopelijk is de vertraging nu ook direct aangepakt.

Cameo

xavier

Registered User
Dit is gewogen met een weegschaal op 0.01 gram nauwkeurig.
Je moet ervoor zorgen dat je enkel het flashpoeder en vertragingspoeder weegt.

Cameo

Registered User
@Xavier
Klopt, slechts het poeder (niet de strijkkop) wordt gemeten voor het PTS. Dan zijn ze dus naar beneden bijgesteld. Eigenlijk net zo als met de nitraten & vlinders geleidelijk aan is gebeurd. Bedankt voor je info!

Cameo

saljo

Registered User
Xavier, bedankt voor de info! Labels met verkeerde informatie is natuurlijk superfout. Slechte zaak v/d leverancier...korting vragen! :)

syndrom

Registered User
ik had gehoord dat de pirat special ongeveer even hard gaat als een TT of vlinder,, ! is dit waar ?
want, ik koop geen strijkers ( alleen maar vuurwerk met lont ) ik vind ze toch een beetje gevaarlijk
maar als die net zo hard gaan vind ik het toch nog raar omdat ze zo goedkoop zijn vergeleken met TT's of vlinders en ze zijn veel kleiner..
daarom weet ik niet of dit klopt ? heeft iemand er meer verstand van?

Petrvuurwerk

Registered User
ik had gehoord dat de pirat special ongeveer even hard gaat als een TT of vlinder,, ! is dit waar ?
want, ik koop geen strijkers ( alleen maar vuurwerk met lont ) ik vind ze toch een beetje gevaarlijk
maar als die net zo hard gaan vind ik het toch nog raar omdat ze zo goedkoop zijn vergeleken met TT's of vlinders en ze zijn veel kleiner..
daarom weet ik niet of dit klopt ? heeft iemand er meer verstand van?

evenhard vind ik ze niet gaan, maar ze komen wel aardig in de buurt! (win)

Schuim

Moderator
Medewerker
Dat verschild ook per oor.

Waarom ze zo hard gaan ondanks dat ze kleiner zijn?
Toppie kwaliteid kruit uit china.

Waarom goedkoper?
Naam, minder karton als wikkel, enz.

Schuim (mas)

PatroontjeNL

Registered User
Ben tevreden over de Pirat Special. Goede flits. Harder dan een Widowmaker Special, die in verhouding nog duurder is ook.

(is het trouwens niet slim om dit topic te splitsen in: Pirats en Special Pirats?)

Schuim

Moderator
Medewerker
Special Pirat doen we niet aan (eek) lauwe dingen
Pirat Special.. die wel (win)

Maargoed, het is maar net of je even wil doorrijden naar Alpeco he (smile)

leon_metalboy5

Registered User
deze dingen zijn echte aanraders.
ik weet niet wat ze er allemaal indoen maar ze geven een gigantische flits.
en ze zijn net wat zachter als nitraten.
7.50 euro voor 70 stuks en ze hebben ongeveer een bardntijd van 4-6 seconden ik vindt ze echt goed.

Schuim

Moderator
Medewerker
Beetje betere kwaliteit alluminum poeder of magesium, dat is het geheim van de zaak he (win), of een ander leuk middel wat het werk wel wil doen.
Maar een betere vind je niet in een knaller (bigg)

Bovenaan