2Tall zei:Dit hoor ik overal over de pirats , altijd problemen met vertraging , strijkers die te snel afgaan .
Ik haal zelf altijd corsairs (niet dat dit 100% veilig is) maar er is wel een groot
verschil waar ik achterkwam :
Ik had een tijdje terug een doosje pirats gekregen van een kennis , en was toch
wel benieuwd naar het verschil in vertragingssas tussen de pirats en weco's.
Het vertragingssas in pirats was in poedervorm , en in corsairs is het hard , bijna
niet stuk te krijgen.
In theorie betekend dat dat als je een pirat heel hard zou schudden voor een
paar minuten dat het vertragingssas zich zou kunnen mengen met het flash kruit ,
waardoor de strijkers direct af zal gaan .
En aangezien pirats uit china geimporteerd worden , kan het nogal eens gebeuren
dat tijdens het vervoer de strijkers een schokje een stootje hebben gehad .
Corsairs worden gemaakt in duitsland en het transport is daardoor veel korter.
En daarnaast is het vertragingssas uit een corsair hard , en alleen als je er HEEL hard
in knijpt kun je het verpulveren , dus dat zal niet zomaar kapot gaan tijdens
het transport , mede door het stukje foam wat in de doosjes zit aan de kant
van de strijkkop .
Toch blijft hoe dan ook elke strijker gevaarlijk doordat je niet ziet weet wanneer
hij gaat knallen , dat weet iedereen , maar toch zal ik altijd voor de corsair kiezen , omdat deze
kwa stijkers toch het veiligst zijn (dit neemt niet weg dat er alsnog een ongeluk mee kan gebeuren !)
En ik koop ook altijd strijkers die in hetzelfde jaar geproduceerd zijn , nooit van een paar jaar oud .
Ik had afgelopen oud en nieuw 4 doosjes corsair waarvan geeneen geweigerd
heeft , en welken allemaal een vertraging hadden van 4/5 seconden.
Ik heb helaas geen foto kunnen maken van het vertragingssas uit een pirat , maar
heb wel een foto van die uit een corsair :
(CLICK TO ENLARGE)
![]()
![]()
ik vind dit best een goeie theorie, het zou best wel eens waar kunnen zijn.. ik heb ooit ook eens een paar corsairs gehad en ik moet zeggen dat de vertraging perfect is...
Laatst bewerkt: