Pirat en Pirat Special

zink901

Registered User
-Theshadow- zei:
Ik vind die Decibelmetingen maar een beetje vreemd, niet iedereen gooit zijn vuurwerk evenver, en als het vuurwerk knalt in bijvoorbeeld een steegje zijn er weer andere geluidswetten van kracht.

Klopt, zelfs windkracht en richting maakt vrij veel uit, daarom moet zo'n test in een gecontroleerde omgeving uitgevoerd worden. Standaard wordt er gekozen voor een afstand van 2 meter, wat nogal vreemd is omdat op elke gebruiksaanwijzing 6 meter als veilige afstand wordt gegeven.

Saminem

Registered User
Ik heb 4 pakjes 'normale' pirates. Ik vind ze toch wel erg lekker eigelijk. Het is geen hele harde knal natuurlijk, maar als je het vergelijkt met astro's is het verschil zeer groot. :)

Schuim

Moderator
Medewerker
Pirat Mini kost rond de 0,75 per 60st.
Pirat kost rond de 2,50 per doosje (prijzen wisselen nog al) per 100st.
Pirat Special rond de 7,50 per 70st.

Dubel Slag Pirat weet ik verder niks van af.

Meende dat ze ooit 10 pleuro per 100 waren.

keesnitraat

Registered User
Ik wil ze dit jaar ook halen.
Alleen hier kosten ze 3.50 (gsmeets) is dit niet aan de goedkope kant?
Of zullen dit neppe zijn? en hoe herken ik neppe?
Gr kees

Schuim

Moderator
Medewerker
Je hebt de pirat special en de special pirat en de super pirat...
noem mij eens welk van deze het is, en de hoeveelheid.

Want er zijn meerdere versies verkijgbaar met verschillende hoeveelheden kruit.

En het lijkt mij dat je een van de andere versies kan krijgen die ook al eerder in dit topic vermeld staan een paar pagina's terug.

Lees het hele topic is door zou ik zeggen.

(en let niet op het achterlijke vergelijken van knalt die harder dan een nitraat of super vlinder enz.) |:(

Greedings.
Schuim :w

boller A

Registered User
keesnitraat zei:
Ik wil ze dit jaar ook halen.
Alleen hier kosten ze 3.50 (gsmeets) is dit niet aan de goedkope kant?
Of zullen dit neppe zijn? en hoe herken ik neppe?
Gr kees
Ik heb normale pirat en die komen uit china of dat de neppe zijn weet ik niet maar ze knallen voor geen meter.Een mini corsair gaat nog harder en ik heb er ook 3,50 euro voor betaald bij helios vuurwerk.Maar je hebt ook pirat strijkers van moog en die komen uit duitsland en die knallen harder.

Schuim

Moderator
Medewerker
Meestal 2,50 pleuro's per 100...

Maar als je even een paar post's naar boven had gekeken, had je gezien dat ik een paar dagen terug al een lijstje online had gezet.

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
woutt-01 zei:
Hoe duur zijn de pirat van 100 stuks bij alpeco?
(Het verschilt nog wel eens in prijs);)

gebruik de search even aub valt genoeg over te vinden, of lees de posts hierboven even door kleine moeite

Patrick

Registered User
markor zei:
ik heb hier specials van alpeco met WIT vetragings kruit, dus zijn meerdere versies in omloop, mis had je toevallig net 2 verschillende

Ik heb zojuist ook even een Pirat Special opengemaakt die ik bij Alpeco heb gekocht en de vertraging is bij deze ook WIT. Ik heb deze Pirat Specials in mei geloof ik gekocht. Dus pas op als je in deze periode ook deze strijkers hebt gekocht. Je bent gewaarschuwd nu. Ik plak er voor de zekerheid nu lontjes op, want m'n vingers wil ik niet kwijtraken.

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik heb nu 2 van de 10 doosjes specials afgestoken en nog geen problemen met de vertraging gehad.
Tussen de 3 en 6 sec.
Deze zijn eind september gehaald.

Het eenige wat mij wel opviel aan foutjes is, dat er bij het aanstijken of neergooien van de strijker deze nog wel een een brandend stukje van het kopje af wilde schieten.
Niet echt plezierig voor mn jas, maar ook niet echt gevaarlijk (of je moet een lichtontvlambare jas hebben :+)

Greedings,
Schuim :w

Saminem

Registered User
Ik heb al een paar pakjes normale Pirats maar die gaat niet echt hard. Als het goed is krijg ik binnekort 2 pakjes Pirat Specials, 140st. dus. Ik zal gelijk even checken wat de kleur van het vertragings kruit is. Als het wit is, is dat een goed teken toch? Maar ik heb al 5 meter visco hier liggen dus ik zit te denken, ik plak gewoon op elke strijker 2cm lontje aan vast. Maar is dit wel de moeite waard, werkt dit goed (gaat de strijker bijvoorbeeld wel aan en valt het lontje er niet af etc), en hoe kan je dit het beste doen? Ik vraag dit maar even hier omdat dit geloof ik wel vaker wordt gedaan bij de Pirat Special.

-Saminem

Schuim

Moderator
Medewerker
Hmm,

Ik blijf het vreemd vinden dat er in de echte specials van alpeco een vertraginsprobleem zit..

Heb zelf namelijk nog nergends last van gehad.
aanstrijken en meteen weggooien.

En zo als al eerder vermeld, 3 tot 6 sec. continu..

Maargoed, het is altijd beter als je veiligheid boven alles zet.
dus gewoon blijven plakken jongens.

Een vingertje minder is nooit leuk, en in de toekomst leverd dat genoeg problemen op ;)

Saminem

Registered User
Ik bekeek net nog eens goed de doosjes van mijn pirats (Pspecial heb ik nog niet binnen).
Ik heb dus nog twee onaangebroken doosjes maar op het ene doosje staat: Pirat en op het andere doosje staat: Matchcracker. De matchcracker bevat 1,7 gram :)o ) en de pirat 0.6. Ik heb een doosje al opgemaakt maar ik weet niet wat voor soort dat was. Nou is mijn vraag, zijn matchcrackers en pirats wel ongeveer hetzelfde en waarom is het verschil in kruid zo groot? Knallen ze wel even hard en zien ze er hetzelfde uit?

-Saminem:w

Patrick

Registered User
Saminem zei:
Ik bekeek net nog eens goed de doosjes van mijn pirats (Pspecial heb ik nog niet binnen).
Ik heb dus nog twee onaangebroken doosjes maar op het ene doosje staat: Pirat en op het andere doosje staat: Matchcracker. De matchcracker bevat 1,7 gram :)o ) en de pirat 0.6. Ik heb een doosje al opgemaakt maar ik weet niet wat voor soort dat was. Nou is mijn vraag, zijn matchcrackers en pirats wel ongeveer hetzelfde en waarom is het verschil in kruid zo groot? Knallen ze wel even hard en zien ze er hetzelfde uit?

-Saminem:w

Dat waren vast die matchcrackers van Dolfijn? Viel me ook op die 1,7 maar ik denk dat het een drukfout is. Zal wel 0,7 gr moeten zijn. Kan anders nooit voor de prijs van 2,75. In een corsair zit nog niet eens zoveel.

Saminem

Registered User
Afcajax zei:
Dat waren vast die matchcrackers van Dolfijn? Viel me ook op die 1,7 maar ik denk dat het een drukfout is. Zal wel 0,7 gr moeten zijn. Kan anders nooit voor de prijs van 2,75. In een corsair zit nog niet eens zoveel.
OKe;) Het pakje ziet er overigens wel hetzelfde uit, alleen staat er bij de ene pirat en bij de andere matchcrackers. Ik weet niet waar ze vandaan zijn, heb ze niet zelf gehaald.. :+

edit: zit er nou eigelijk verschil in de knal?

-Saminem

Laatst bewerkt:
Bovenaan