Pirat en Pirat Special

Willemvld

Registered User
Ben vandaag bij alpeco geweest
De pirat special zal er tijdelijk wezen
Ze verwachten dat de orginele eind oktober weer komt
Want zestaan in bestelling
Is mij daar verteld

saljo

Registered User
Shit, balen...wist niet dat het mindere specials waren, dacht alleen een nieuwe verpakking. Slecht eigenlijk dat je mensen zo op een verkeerd been zet!

Schuim

Moderator
Medewerker
Slecht? Of gaat er bij jou ook niet meteen een lampje branden? :idea:

Verkoper wil verkoopen dus.
En wie weet had die er ook niet zo gouw aan gedacht.

Maar je zult, als je een beetje hersenen in je koppie hebt, het toch altijd even moeten vragen.
Nieuw doosje... hmm, zou het?

Schuim

saljo

Registered User
Schuim, ik vond het idd ook verdacht maarja je weet niet wat de markt doet. Als de strijkerverkoop drastisch achteruit is gegaan, zou het een prijsoffensief kunnen zijn. Maar goed, even ter vergelijking:
je bent gewend aan de heerlijke kwaliteit van een fles Jupiler en een week later koop je weer een nieuwe flies (in de aanbieding), smaakt het opeens naar Aldi bier...

Als je eerst een goede kwaliteit onder, in dit geval, Pirat Special verkoopt en vervolgens verkoop je onder dezelfde naam een butkwaliteit...lijkt me niet goed voor het imago van de Pirat Special. Dat is mijn mening, of heb ik teveel hersenen? ;)

Schuim

Moderator
Medewerker
Hier heb je ook volkomen gelijk in.

Maar zoals je dan ook weet zit er bij een nieuwe verpakking meestal een iets ander smaakje.
Neem een voorbeeld aan de ships van Lays, die hebben onlangs ook een nieuwe verpakking gekregen en de smaak is nu naar mijn proeven ook heel anders.

Ik ben onderhand al zo opgegroeid dat als ik een nieuwe verpakking zie, over het algemeen ook een nieuw product verwacht (ook al zou dit niet mijn keus zijn).

Ben het dan ook met je eens verders.
Het hoort verteld te worden.
Maar het gebeurt simpelweg niet.
(kost je klanten)

Schuim

saljo

Registered User
Haha, goed voorbeeld ook Schuim :cool: Ik zit zelf in de verpakkingsindustrie en weet dat een verpakking veel met mensen doet, verandert zo vaak. Over de inhoud kan ik niet oordelen.

Back II topic...

xavier

Registered User
Alpeco heeft 2 soorten specials. De ene noemt Pirat special en de andere noemt match cracker nr 3 special. Deze laatste zijn van iets mindere kwaliteit, maar knalt toch behoorlijk. Deze hebben wel een goede vertraging.
Match cracker nr 3 special wordt dan ook goedkoper verkocht. Match cracker nr 3 special heeft bij alpeco een ander artikelnummer, de strijker heeft een andere doos. De verschillen zijn dus goed op te merken.

Schuim

Moderator
Medewerker
Xavier, ik dank u :amuse:

Voor de zeer duidelijke opheldering over het misverstand wat nou onverwacht toch was opgetreden.

Schuim :smile1:

fireworkjunk

Registered User
even over de specials bij harry loots : ze zijn al weer goed koper van $6 naar $5 per 70 stuks

zo staat het op de site : Prijs verlaagd naar €5, prijs kwaliteit zeer goed 70 stuks

fireworkjunk

Registered User
hey,

zijn die oude hardere pirat specials al weer binnen bij alpeco
en zijn deze dezelfde met 1.9gr

ik weet niet of ze die nog wel verkopen bij alpeco. ze staan in ieder geval niet meer op hun site alleen de nieuwere levering : MATCH CRACKER NR. 3 "SPECIAL" voor $5 per 70 stuks

(denk dat ze een heel stuk zachter zullen gaan. ik denk trouwens ook dat het de zelfde zijn die zu nu ook bij harry loots verkopen voor $5 per 70 stuks ze zitten alleen iin een andere doos en onder een andere naam.

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Nou wil ik toch even invallen..

Je moet niet denken je moet weten.. anders moet je gewoon geen antwoord geven

De Pirat Special is naar ik begrepen heb nog steeds verkrijgbaar.

Mensen die de match cracker nummer 3 nog niet hebben afgestoken/gehoord moeten geen mening geven.
Want dat kunnen ze er ook niet over.
Behalve of ze de kleur mooi vinden.

Zo als Xavier al zegt, hij knalt zachter maar toch nog behoorlijk.
Koop dus een pakje en probeer het uit.

oeligan

Registered User
Ik heb een paar doosjes Pirat Special of beter gezegt match cracker nr.3 special gehaald en vind ze echt veel minder dan de pirat special van vorig jaar.
Ik heb ze beiden na elkaar afgestoken en het verschil was erg groot.
Ze knallen nog wel harder (uiteraard) dan de gewone pirat maarja das ook niet zo moeilijk natuurlijk.:toung:

xavier

Registered User
Maar ook een pak goedkoper. Het is eventjes wachten op de lading van dit jaar (produktiejaar 2007). Hopelijk zijn deze zoals de oude serie, maar dan met de goede vertraging.

Bovenaan