Pinkstervuurwerk Delfzijl by Azuma Fireworks 24-05-2010

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Op Zondag 23 mei 2010 Vertrokken wij naar Delfzijl.
Vanuit mijn woonplaats was het maar liefst 330 KM rijden.
3 uur later waren we bij het hotel aan de kust van Delfzijl aangekomen.
Een Hotel dat op palen in de zee staat, ( behalve bij eb)

Foto-C8NFSBVN.jpg

Hier hebben we ook eerst wat gedronken voordat we naar het ponton zouden gaan .
We zouden vast de mortieren lossen en op positie zetten.
Buiten was het warm. Het zonnetje branden aardig in onze nekken.

Foto-HMXPWKVO.jpg

Nadat onze vracht wagen leeg was zijn we terug gegaan naar het hotel.
Hier hebben we genoten van ons pinkster menu.
Ondertussen was ons team uitgebreid naar 6 man.
Op de directeur na compleet dus.
Na het eten hebben we de 2e vrachtwagen gelost.
En om 22uur zijn we gestopt met werken.
Terug gekomen bij hotel besloten we om naar de kermis te gaan.
Want vanuit onze hotelkamer zagen we 2 reusachtige attracties staan en die wilde we wel van dichtbij bekijken.

Foto-IAZKJQST.jpg

Op de kermis aangekomen waren die 2 draaimolens enorm groot
Niks voor mij , onderweg nog wat te drinken in geslagen en de rest van de avond gezamenlijk wat gedronken op onze hotel kamer. Rond 2 uur gingen we slapen.
De volgende ochtend om 8 uur afgesproken om met zijn allen te gaan ontbijten.
Rond 9 uur vertrokken we naar ons ponton, inmiddels was het vuurwerk ook aangekomen,samen met de meneer van de provincie .
Het was een gekke dag kwa weer , zo schijnt het zonnetje en zo was ie weer weg,
Dat was precies het zelfde met de wind. Smiddags kwam Tjark met zijn vriendin ff langs en verzorgde ons warme koffie met wat te eten.
We schoten de show met 2 schiet systemen. 1 voor de show en de andere voor finale.
Met de pyrotrinix en het fire one systeem.

Foto-BV4BLI4A.jpg

Foto-N4FCMZOK.jpg

Foto-ZGRY8ZRO.jpg

[img ]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTEWG6RJ.jpg[/img]
Foto-NZ7HIEPR.jpg

Paar uur voor de show , kwam de sleper/duwer aangevaren.
Der moest op tijd vertrokken worden , i.v.m de doorvaart door de sluis

Foto-RD7WZFGF.jpg

Toen het ponton vertrok ben ik naar het hotel terug gegaan . heb daar lekker gedouched en nog even op het bed gelegen. Kwartier voor tijd ben ik terug gegaan naar de haven.
En stipt 23 uur begon het vuurwerk , eerst wat saluuts in waaier vorm de lucht injagen.
Daarna 3 cilinders gevuld met thunders. …vroemm !!!!

Foto-SFS8NACL.jpg

Foto-MTRU8FP3.jpg

Foto-QHTBBHHP.jpg

Tussen door hadden we o.a falling leaves , half red/half silver , figuur bommen.
Eigenlijk wel van alles wat, je moet het wel of niet mooi vinden.

Foto-46Q3ULPN.jpg

Foto-EXVTUSDN.jpg

Foto-6TTYKBOM.jpg

Foto-QACXOBDF.jpg

De finale was vol met goud en salutes.
Heerlijk galmende dat over de haven van delfzijl.
Na de show zijn we terug gegaan naar het ponton, hier hebben we de belangrijkste spullen vanaf gehaald , de mortieren en rekken opruimen was voor morgen.
In het hotel hebben we weer wat gedronken en nagepraat over de show en nog veel meer.
Rond 2 uur deden we onze ogen dicht.

De show : 14 minuten en 55 secondes

film van opbouw : 2 minuten en 54 secondes

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mooie foto's, Mooie film en een goede show.
Vooral de 50/50 5" bommen op 9.30 en de golden spider/palm to color (fijne tail!) op 12.00
Falling Leaves bommen kwamen ook lekker uit de verf.
Mooie bijkomstigheid van die scheepsflares! Ik neem aan dat jullie die niet zelf hebben verzorgd? :)
Prima finale ook, al zie ik zelf liever de salutes en het goud apart. (Eerst goud, en dan een korte heftige roffel van salutes)

groeten, Jos

svnJJ

Registered User
Mooi verslag vinnie! lekker uitgebreid met mooi foto's en een leuk opbouw filmpje!

De show ziet er goed uit.. Leuke effecten, mooie thema's en lekker afwisselend.
Je ziet meteen dat dit goed in elkaar gezet is tegenover sommige andere bedrijven die het vaak laten afweten om iets leuks neer te zetten!

Wat alleen zo zonde is en waar we allemaal niets aan kunnen doen is die enorme afstand.

bedankt voor het delen!

bridge

Bronzen Member
Zo zo. Zeer fraai. onderhoudend om te kijken en zeker opvallende boeketten hier en daar. Vooral dat goud met eerst blink pistil en ook nog tips daarna zo rond de 2:00 min zijn fraai. Verder viel mij de ring met blink-naeffect op. Zie je toch ook niet vaak. Toppie!

super cracker

Registered User
Inderdaad een leuk verslag. Het doet mij even weer terugdenken aan het jaar 2004, heb ik zelf ook mee mogen helpen met opbouwen en afsteken vanaf diezelfde ponton in delfzijl. Alles staken we met de hand af omdat er overdag zoveel regen viel dat je de kans niet kreeg om het electronisch aan te sluiten. Is echt kicken als je tussen die mortieren staat en de bommen vliegen je aan alle kanten om je oren.

Tony

Administrator
Medewerker
Thanks voor het uitgebreide verhaal, de foto's en de film Vincent!

Very nice :)

edje30

Registered User
goeiendag zeg wat een dreunen vooral die rings met blink waren zeer mooi en natuurlijk die tt's wat een klappen zeg ik heb genoten vinny thanx voor het delen

Bovenaan