WINKEL Pijnacker: HAOKAN Fireworks

paulus01

Registered User
Ik was om 00.00 uur in de nacht van 27 op 28 december in Oisterwijk.
0 wachtende voor me. Toen ik de auto parkeerde, hield Jo de deur al open :)
Uitgebreid met Jo gepraat, gezellig gesprek en op ons gemak de bestelling gecontroleerd.

Achteraf wel blij dat ik om 00.00 ben gegaan. Het was een aardige bestelling (10 dozen) en controle duurde toch wel een tijdje.
Overigens miste ik 0 producten! Dus wat dat betreft niks dan lof.

Als er volgend jaar weer mooie acties zijn, ga ik zeker weer een keer op en neer naar Oisterwijk!

blackpowder

Registered User
Had een vraag over mijn bestelling en kees van haokan pijnacker en Jo reageerden zelfs met de kerstdagen. Ik moet zeggen dat is zeer netjes. Pluim ;-)

GMP82

Zilveren Member
Bij mij ging het bepaald niet vlekkeloos, maar ik heb inmiddels per mail bevestiging dat dit in orde wordt gemaakt. Dus doe ik mijn negatieve ervaring hier verder niet uit de doeken.

Jo-Haokan

Registered User
New Moon

Een bericht voor diegene die bij ons een New Moon hebben besteld, voor diegene die speciaal van ver komen rijden graag even bellen naar de desbetreffende winkel of dat hij er nog is we hebben er namenlijk 15 te weinig geleverd gekregen. Hier balen wij natuurlijk stevig van.
Dus kom je van ver speciaal hiervoor dan kunnen wij ook het geld terugstorten.

Jo-Haokan

Registered User
de berichten

Net terug uit de winkel en nog even de berichten gelezen
ik ben het er mee eens dat we zeker volgend jaar veel verbeteringen moeten doorvoeren
Het is voor ons zeker zo frustrerend dat niet alles gesmeerd loopt.
het begon met de GOE gelukkig hebben we dat volgens mij met iedereen goed opgelost.
Maar het grootste probleem is dat als de aanvoer naar ons toe wat voor ons gereserveerd was niet geleverd kan worden dat er dan van het begin af aan dingen niet meer in de hand zijn te houden. de handeling per persoon gaat veel te lang duren voor het oplossen van missende producten de rij van wachtende mensen wordt steeds langer we moeten sneller andere producten gaan toevoegen die misschien al weer voor anderen gereserveerd waren en zo krijg je een sneeuwbal effect die niet meer in te lopen is en er is ook geen tijd meer om aanpassingen te maken in het voorraadsysteem met als gevolg dat het probleem steeds groter wordt. vervolgens wordt de aanvoer frequentie verhoogd maar als bij de leveringen nog steeds niet de juiste producten zitten blijft het probleem maar doorgroeien. Hoe dat we dit volgend jaar kunnen voorkomen wordt het grootste punt van aandacht volgend jaar.
en dan de new moon ook iets waar we niet op zaten te wachten 15 stuks minder geleverd terwijl hij uitverkocht is morgen zullen we weer wat menden moeten teleurstellen.
We hadden hemzelf ook graag geschoten morgenavond maar die van onszelf zijn terug de voorraad in gegaan.
gelukkig is voor de meeste alles goed gegaan afgelopen 2 verkoopdagen maar begrijpelijk krijgen we boze emailtjes en dat is ook terecht.
Morgen of beter gezegd straks zullen we weer aanpassingen moeten maken in verschillende bestellingen waar we ook tegen opzien we proberen het voor iedereen zo goed mogelijk op te lossen.

Poziloc

FPM Hangouderen
Als ik het zo lees, gaat er iets niet goed bij de importeurs qua logistiek.....iets wat ik van meerdere winkels hoor.

worms2004

Registered User
Re: de berichten

Beste Jo,

Hetzelfde verhaal speelde ook af in Pijnacker, mijn zoon had meerdere producten besteld en betaald in November maar de gehele bestelling klopte niet, was niet aanwezig of de producten waren niet geleverd. Dat er iets op de verkoopdagen niet aanwezig is kan ik begrijpen, maar een bestelling die zo ruim van te voren geplaats is hoort gewoon te kloppen. Tuurlijk kunnen de mensen een vervangende product krijgen maar daar hebben ze niet voor gekozen, je beoordeeld een product op een filmpje en dan bestel je die, want dat is wat hun mooi vinden.

Verder wel een mooie site, goede prijzen en wel klantgericht vertelde mijn zoon. Hij heeft tevens ook anderhalve uur in de rij gestaan en hoorde veel boze reacties. Volgend jaar weer een nieuwe kans want jullie boden cakes aan voor zeer mooie prijzen.

Fijne Jaarwisseling en een gezond 2014

blackpowder

Registered User
De site en qua bestellen kan nog wel een paar verbeterpuntjes gebruiken.
Zoals bij als je op het artikel bestellen drukt je niet steeds naar je winkelwagen wordt gestuurd.
Ik ga zometeen nog een gedeelte daar ( pijnacker ) halen dus ik zie wel hoe het loopt.

AWG

Registered User
ze gaan ook een nieuwe site laten maken in januarie meen ik..

mijn bestellingen waren in principe compleet.
scheelt natuurlijk dat mijn spullen niet uit nieuwe collecties kwamen, maar allemaal ''ouder spul'' was wat ze dus al hadden liggen.
ik heb dan ook maar een klein half uurtje hoeven wachten en alles was prima verpakt en zo geregeld.
toch goed als je 11 bestellingen van 1 klant door een heel jaar heen zo kunt verzorgen.

vrijwel al het nieuwe spul(ik zag wel veel zena weggaan dus leek mij dat die in orde was) was dus iets mee.
tja het is vervelend voor al die mensen maar de importeurs zijn hier echt de schuldigen aan en niet haokan.

GMP82

Zilveren Member
Al zou je het "controle-punt" (met extra medewerkers!!!) en de losse verkoop maar naar een andere plek verplaatsen, dan win je al een heel stuk voor wat betreft de wacht-problematiek. En het verhaal dat alles "achter de schermen" is gecontroleerd.... haal dat naar "voor de schermen", dat scheelt dubbel werk en de klant heeft er zicht op (wat er gebeurt).

Wat ook een aandachtspunt is (niet alleen hier, maar ook meegemaakt elders), is om het AANTAL bestelde producten te dubbel-checken. Er wordt/werd volgens mij te makkelijk gevinkt, hey dat product gezien, vinkje! Terwijl het dan een meervoud had moeten zijn...

Verder de mogelijkheid onderzoeken om ruim tevoren bestelde producten ook al echt op voorraad te hebben (en te verpakken). Zodat je niet afhankelijk bent van de eerste levering van de importeurs.

Zoals Donald ook aangeeft... de importeurs mogen ook wel het boetekleed aantrekken. Lijkt mij dat er nog een stevige discussie/evaluatie met de importeurs op de planning staat in 2014.

shinji

Moderator
Medewerker
Ik heb mensen gezien bij het afhalen met stapels mailverkeer met bestellingen. Ga het dan maar eens voor elkaar krijgen alles netjes en goed te doen. Leermomentje voor Haokan om volgend jaar uit een ander vaatje te tappen.

Jo-Haokan

Registered User
Iedereen een gezond en gelukkig 2014

Iedereen een gezond en gelukkig 2014 toegewenst.
We kunnen zeggen dat het voor ons pittige dagen zijn geweest, gelukkig zagen we de meeste mensen tevreden naar buiten gaan.
we hebben nog heel wat te evalueren de komende maanden.
Wat kunnen we zelf aan onze organisatie verbeteren en hoe kunnen we proberen als er problemen bij een importeur zijn dat dat niet zo'n grote impact bij onze winkels heeft.
De laatste verkoopdag was super en liep in alle winkels goed.
We lezen en luisteren naar tips van onze bezoekers om ervoor te zorgen dat we dit jaar de verbeterpunten kunnen doorvoeren.

ramon290

Registered User
Beste Jo, uiteraard de beste wensen. Zijn jullie goede voornemens om weer spoedig te starten met nieuwe acties via jullie eigen website?

Bomber68

Registered User
Van mijn kant alleen maar positieve ervaringen. De 28ste een flinke bestelling opgehaald in Pijnacker die binnen no-time klaar stond en helemaal juist was. Een latere bestelling kon ik de 30ste ophalen. Zou dit om 15:00 uur afhalen en stipt om 15:00 hoorde ik mijn naam genoemd worden en de bestelde producten kon ik meenemen. Helemaal super!
Dus voor mij is Haokan Fireworks zeker voor herhaling vatbaar!

Jo-Haokan

Registered User
Kritische berichten stellen we zeker op prijs en we gaan zeker dit jaar veel dingen verbeteren.
In Pijnacker was de wachttijd te lang dus er zal zoals andere jaren weer een tent komen te staan voor extra ruimnte voor het controleren van bestellingen. (doorloopsnelheid hoger)
In Oisterwijk gaan we ook werken voor meer ruimte bij de afhaalbalie.
In Roosendaal en Hilvarenbeek gaan we werken aan de uitstraling.
Afgelopen jaar hebben we ook buiten de webshop om emailbestellingen aangenomen hier gaan we mee stoppen omdat dit te arbeidsintensief is en gevoelig is voor fouten in het voorraadsysteem.
Afgelopen jaar zijn er heel veel bestellingen binnen gekomen op de acties die dan de 28ste tussen 07.00 uur en 10.00 uur afgehaald diende te worden. op een gegeven moment zat die tijd vol maar er waren nog veel aanvragen van mensen die graag wilde dat latere bestellingen toch nog op die die tijd bij hun eerdere bestelling konden worden toegevoegd zodat ze alles in 1 keer konden ophalen, hier zijn we mee in de problemen gekomen omdat het gewoon te veel werd. dus dit jaar gaan we dat beter reguleren.
Het probleem dat als een leverancier de producten op het laatste moment niet kan leveren is een groot punt van aandacht wat we hier aan kunnen doen. (al is dit voor ons moeilijk te voorkomen)
Dat een bepaalt product er niet is heb ik vaker meegemaakt maar zo extreem als afgelopen jaar heb ik nog nooit meegemaakt en hierdoor zijn we wel flink in de problemen gekomen.
Aan het einde van de maand gaan we beginnen met een bedrijf die onze webshop gaat vernieuwen.
We zouden het zeer op prijs stellen als jullie verbeterpunten zouden kunnen doorgeven aan ons.
mail ze door aan jo@haokanvuurwerk.nl

Jo-Haokan

Registered User
Haokan update

De werkzaamheden zijn al weer in volle gang
- Administratie jaarwisseling afgerond
- Klachtenbehandeling afgerond
- De actie voor het goede doel heeft €1321,- opgeleverd en is inmiddels overgemaakt
- we zijn alles in kaart aan het brengen voor de verbeteringen die we dit jaar gaan doorvoeren.
- Bunkervoorraden zijn geteld en webshop wordt aangepast en klaargemaakt voor opening
- Afspraken zijn gemaakt voor later in het jaar een nieuwe webshop te openen.
- Aankomende week afspraken met diverse importeurs voor nieuwe inkoop voor dit jaar.
- 30 en 31 jan. naar de beurs in Neurenberg voor uitbereiding netwerk importeurs en evt producenten in China
- Eind volgende maand 10 daagse orientatiereis naar China.
We houden jullie verder op de hoogte.

Bovenaan