Pijlenrek amstelveen 07/08

ruben_3

Registered User
Supergave show man!! Ik zat gewoon met een big smile op de bank te kijken naar het filmpje. In één woord G E W E L D I G!

Ja, in de jaren 90 had je veel minder cakes en was een vuurpijl voor de gewone consument bijna het enige artikel dat de lucht sierde. Met de sterke opkomst van de cake zijn de naar verhouding dure pijlen een beetje minder vertegenwoordigd in de lucht. Wil niet zeggen dat ze niet populair meer zijn. Ik denk dat iedereen het lanceer geluid geweldig vindt.

Ja dat is ook waar, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je vrijwel helemaal geen pijlen meer in prof vuurwerkshows ziet. Terwijl je dat vroegahh nog wel eens zag in combinatie met ..... noem het maar op in een show.

Tony

Administrator
Medewerker
Probleem hiervan zijn de veiligheids afstanden. Volgens mijn heb je voor pijlen 200 meter nodig.

ruben_3

Registered User
Dat zou inderdaat goed kunnen. Vaak is een pijl topzwaar en komt deze niet goed de lucht in of volgd niet de goede baan die hij behoort te gaan. Goed voorbeeld vind ik de zink 930. Ondangs dat deze pijl een sterke stijglading heeft gaat hij (vaak) niet recht de lucht in maar maakt een flinke boog.
Maar goed, ik neem toch aan dat niet voor elke pijl een veiligheids afstand van 200 meter staat?

Tony

Administrator
Medewerker
Dat zou inderdaat goed kunnen. Vaak is een pijl topzwaar en komt deze niet goed de lucht in of volgd niet de goede baan die hij behoort te gaan. Goed voorbeeld vind ik de zink 930. Ondangs dat deze pijl een sterke stijglading heeft gaat hij (vaak) niet recht de lucht in maar maakt een flinke boog.
Maar goed, ik neem toch aan dat niet voor elke pijl een veiligheids afstand van 200 meter staat?

Voor elke pijl.
Daarom worden deze nooit geschoten op demo's van importeurs en winkeliers.

ruben_3

Registered User
hmm mag ik dan vragen vanaf wanneer dat geld? Een aantal jaren terug werd er hier ook nog wel eens demo,s gegeven van crown. Toen werden er altijd wel een aantal pijlen uitgetest. Het kan natuurlijk dat deze regelgeving is aangepast, maar ik ben benieuwt vanaf wanneer dat dan is geweest.

pyro023

Registered User
Echt netjes man!
Ik zelf zou zoiets nooit durven alleen al qua kosten,maar daarom ben ik juist blij dat andere freaks het voor me doen!
Gelukkig viel de mist mee bij jou,want het effect was nog duidelijk te zien!
En waren die bolpijltjes die nieuwe uit het assortiment van alpeco?
En wat waren de totale kosten van dit pijlenrek?

mvg pyro023

ruben_3

Registered User
Klopt dat dit de vernieuwde twilights waren van alpeco. De kosten van dit geheel hou ik liever voor mezelf. ( om eerlijk te zijn weet ik het nog geen eens precies)

KruitFreak

Registered User
Zo, je hebt een mooi programma in elkaar gezet. Mooie show!
Leuk om ook afbeeldingen te zien van je voorbereidingen en de day after.

ruben_3

Registered User
Ik wil iedereen vriendelijk bedanken voor alle leuke reacties! Ik had niet verwacht dat er zo veel respons zou komen op het filmpje! Echt leuk! Dit helpt me ook bij het creatief nadenken over wat ik aankoment jaar voor project kan gaan doen.

Thunderer

Registered User
Echt te mooi dit zeg, zie het filmpje net pas en het ziet er echt overweldigend uit man ! :nuts:

Nog even een vraagje, welke remix met the prodigy zit eronder met sail away?
Klinkt lekker die plaat, laat me maar ff weten.........

Ik heb hem inmiddels al gevonden, lekkere mash up deze, weer verder ON TOPIC

Gegroet en tot post..............

Laatst bewerkt:

blazuhhh

Registered User
Dit vind ik nou heerlijk om naar te kijken:amuse:

Creatievelingen aan het werk en dan met zoiets tevoorschijn komen.:nuts:
Alle lof voor de creatie en ,ook al is het niet helemaal perfect gelopen, ook
voor het resultaat.

f_firework

Registered User
Geweldig!:D
dat geluid waarmee die pijlen de lucht in gaan, vind ik zo mooi!
fantastisch gemaakt en het resultaat is te gek!:D
dankjewel.

ruben_3

Registered User
Volgend jaar ga ik toch maar pijlen combineren met cakes en shells. Ben nu al bezig met het uitzoeken wat ik allemaal in de show wil hebben.

mr. kaboem

Registered User
Wat moet ik nog zeggen? TOP wat een tempo en wat een pijlen. Echt goed werk. Kon ik zelf maar zon project maken. Ik wil misschien volgend jaar ook eens iets met pijlen maar dit zijn wel aardig wat gekost hebben:cheesy:

Fire Fox

Registered User
Super, Supervet filmpje! :D :D

Zou je hem ergens kunnen uploaden waar wij hem ook kunnen downloaden?
Zoals bijvoorbeeld op rapidshare.de

ruben_3

Registered User
Nee ik heb hem wel op youtube staan. Er moet een manier zijn om hem daarvan af te kunnen halen. ik zou alleen niet weten hoe.

Bovenaan