Philipijnse vuurwerkmaker

ovide_heerst

Registered User
jah op zich wel een vage foto dat onderschrift maakt het weer net of je er lullig om moet voelen als je hier een pijltje afsteekt :p maar dat doe ik toch echt nie :p

en volgens mij is 8 euro per dag een heel goed salaris corect me if i am wrong

R0nNoZ

Registered User
haha ik moest wel ff lachen! Ik liet die foto zien aan een fillipijnse vriend en die zei dat hij inderdaad superveel verdient, normaal de mensen in bijvoorbeeld de rijstvelden verdienen een euro per dag.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Filipijnen
De Filipijnen hebben ruim 80 miljoen inwoners. Het gemiddeld inkomen per hoofd van de bevolking is 1000 dollar.
Bron : http://www.evd.nl/info/zoeken/ShowBouwsteen.asp?bstnum=120889

Als die ~220 (ma-vr) dagen per jaar werkt werkt verdiend die 220×8€ = 1760€ per jaar en zit hij dus 76% boven het gemiddelde inkomen !

Edit : op die site spreken ze over dollar en mijn ''berekening" is in euro dus hij verdiend nog meer dan het gemiddelde !

Laatst bewerkt:

-Theshadow-

Registered User
Ik geloof niet dat ons import vuurwerk uit zulke vuurwerktenten komt.

Denk eerder dat dit net zoiets is als op malta, voor eigen feesten, een soort uit de hand gelopen hobby-klein bedrijf voor in de regio.

zink901

Registered User
De vuurwerk fabriekjes in China maken het buskruit en flashpoeder zelf. Ze doen dit in een soort tentjes tegen een berg wand, zodat bij een ontploffing alles naar buiten knalt en niet de hele fabriek de lucht ingaat.

De totale fabriek is dus een lange rij van 'tentjes' die om de berg heen is gebouwd, ik zal eens een foto opzoeken!

Bovenaan