Petitie niet rechtsgeldig ??!!

AWG

Registered User
hou kun jij nu het recht op democratie ontnemen als jij volgens diezelfde democratie een aanklacht indient over hun fuckup,s??:push:

echt waanzin dit, en aan hun domme reactie te zien knijpen ze hem behoorlijk.

thunderflash

Registered User
Geweldig dit Rufes nou ben ik echt benieuwd als ze dat zogenaamde ''burgerinitiatief'' gaan indienen hoe hard ze op hun om het netjes te zeggen mond gaan.

Rufes

Registered User
Spits heeft gebeld (eindelijk)

Eerst vroeg ie wat dingen over de LVC.

Toen begon ie over die petitie en wat ik daarvan vond.
Dus ik verteld dat het natuurlijk jammer is omdat het over een grote hobby gaat van veel mensen.
En dat ik het jammer vind dat alleen de tegen petitie word gemeld in de media en niet de voor petitie.

Dus toen begon ie over het feit dat het geen Burgerinitiatief mag zijn, want hij had gebeld en het was wat genuanceerder dan ik had verteld in de mail.
Dus ik zeg: Uit ons onderzoek is naar voren gekomen dat het gewoon op 11 maart 2008 in het kabinet is besproken dus het mag geen burgerinitiatief zijn.

Daarna begon ie over een ander feit dat ik had gemailt namelijk:
40.000 steunbetuigingen mét naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit

Ik zei dat je dus op Petities.nl geen VOLLEDIG adres kunt invullen, waardoor de regering dus geen schriftelijke verificatie kunnen sturen om te controleren of de petitie wel door echte mensen is ondertekend.

Dus hij zegt: maar op petities.nl staat dat de petities van Petities.nl ook zo worden geaccepteerd.

Dus ik zeg: Nou dan weet ik niet hoe serieus je de website Petities.nl kunt nemen of de Regering. Waarom zou de regering dit aangeven als "regel" en waarom hoeft Petities.nl hier niet aan te voldoen?

Ja ja daar had ik wel gelijk in.

Iedergeval hij ging het nu verwerken en morgen staat het in de krant

shinji

Moderator
Medewerker
Enkele mensen zijn heel goed bezig hier. De enige manier om die G.L.knakkers te stoppen is fouten zoeken, die ze zelf maken.
Beroepshalve heb ik zelf ook veel te maken met die lui en ik waarschuw jullie maar alvast; ga niet met ze in gesprek, want het zijn stuk voor stuk wolven in schaapskleren. Want als je met ze praat geven ze je de indruk dat het allemaal wel meevalt en dat ze wel degelijk gevoelig zijn voor je argumenten, maar direct na zo'n gesprek worden de persberichten verstuurd (en klakkeloos overgenomen), waarin de hele zooi verdraaid is, plus nog een tikkie erger. Hou hier rekening mee.

Rufes

Registered User
Maar wat ik ook niet snap is dat de 2e kamer zegt dat alle ondertekeningen vergezeld moeten worden door een adres waardoor de 2e kamer een schriftelijke controle kan uitvoeren d.m.v mensen aan te schrijven en een kopie van het id kaart te laten opsturen, om te verifieren dat de ondertekeningen wel echt zijn.

Petities.nl heeft dit niet.

http://www.radio538.nl/web/show/id=680521
Deze petitie bijvoorbeeld heeft dit wel en is ook verplicht om in te vullen

thunderflash

Registered User
Toch vreemd dan Rufes maar ben er wel blij mee want dan heeft deze petitie dus geen bestaansrecht.Heb jij ook die petitie op 538 ingevuld??Ik net wel alle beetjes helpen zeg maar.

wimkramer

Registered User
we moeten proberen radio 538 reclame te laten maken voor ons, als dat gebeurt hebben we gewonnen denk ik er luisteren ontzettend veel mensen naar 538 als we die aan het tekenen krijgen slaan we een grote slag dus bellen 09000538. het beste in de morgen dan hebben ze meeste luisteraars.

Mark1600

Registered User
of anders Q music ruud de wild is ook gek op vuurwerk,hij heeft marco borsato al eens een belgische rol aflaten steken voor de studio.

wimkramer

Registered User
juist dat soort dingen werken, laten we het gewoon proberen. ff een mailtje sturen naar ruud de wild en edwin everts .

Wizz

Registered User
Snap eigenlijk niet wat de big deal is van deze petitie.
Dit is reeds besproken in de kamer, we weten wat er opnieuw gezegd zal worden als het NOG eens besproken wordt. Wat me overigens erg onwerkelijk lijkt..

jaspertjuh

Registered User
We kunnen nu eigenlijk nog 1 ding doen om dit tegen te gaan, de media zoveel mogelijk inlichten.

Probeer naast de gewone media als de metro, telegraaf enzovoorts ook geenstijl enzo. Die zullen eerder geneigt zijn dit soort dingen te plaatsen.

Groetjes, Jasper

Rufes

Registered User
Ik ben al tijdje bezig met de media. Tot nu toe alleen reactie van Sp!ts.

Hopelijk als mensen dit sort dingen gaan ondernemen, kom met goede argumenten, let een beetje op de taal e.d. Gebruik altijd BCC als je naar meerdere media stuurt!

Eventueel kan ik je zo voorzien via PM van een lijst met redactie mailadressen e.d. zodat je zo even kunt kopieren en plakken en op verzenden kan drukken

Red Eagle

Registered User
Kan iemand hier misschien antwoord op geven??
snap er niet veel meer van de ene keer lees ik we kunnen knallen tot 2010 omdat het niet rechtsgeldend is de andere keer lees ik weer zoiets.
Misschien dat iemand het juiste antwoord weet?

Ik kreeg de volgende e-mail van een van de beheerders van petities.nl:

Petities.nl heeft andere, ruimere, spelregels voor petities dan de
Tweede Kamer hanteert voor burgerinitiatieven. Veel ruimer. Dat komt
door de aard van petities. Een petitie is eigenlijk weinig meer dan
een op schrift gesteld verzoek aan de autoriteiten. Daar zijn geen
regels voor. Op petities.nl hanteren wel wat minimum regels om de
kwaliteit van de petities enigzins hoog te houden, maar verder is
alles welkom.

Als dat het burgerinitiatief van Bonte en Rietveld niet door de Tweede
Kamer erkent wordt als burgerinitiatief is er wat petities.nl niets
aan de hand. Dan is het een gewone petitie. Die extra eigenschap dat
het gedwongen behandeld moet worden vervalt dan, maar als petitie
blijft het nog staan. Al die mensen die ondertekend hebben hebben hun
naam verbonden aan de tekst van Bonte en Rietveld en de eisen die
daarin staan. Of het nu een burgerinitiatief is (een soort petitie+)
of een gewone petitie.

Met andere woorden, u moet zich wenden tot de Commissie
Verzoekschriften. Lees meer op <http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/VERZ/sub/index.jsp
>

Hopelijk beantwoordt dit uw zorgen.

Dank u wel voor uw betrokkenheid bij petities.nl en de diensten die we
mogelijk maken.

Met vriendelijke groet,

ReindeR Rustema
webmaster@petities.nl
Stichting Petities.nl - Keizersgracht 74 - 1015 CT Amsterdam

Rufes

Registered User
Petities.nl heeft andere, ruimere, spelregels voor petities dan de
Tweede Kamer hanteert voor burgerinitiatieven. Veel ruimer. Dat komt
door de aard van petities. Een petitie is eigenlijk weinig meer dan
een op schrift gesteld verzoek aan de autoriteiten. Daar zijn geen
regels voor. Op petities.nl hanteren wel wat minimum regels om de
kwaliteit van de petities enigzins hoog te houden, maar verder is
alles welkom.

Jammer voor hem, maar dit is een Burgerinitatief, dus gelden er standaart regels voor. Daar dient Petities.nl ook zich aan te houden.

AWG

Registered User
precies waar dient die site anders voor.??:wacko:

het komt op mijn over dat zowel bonte als petities.nl hun hand overspeelt hebben. en nu terug aan het krabbelen zijn met aanklacht naar ons over dat we hun hun democratisch recht zouden misgunnen enerzijds en dat we ons niet teveel moeten focussen op hun regeltjes anderzijds.

maargoed respect dat je die wegen in de wet goed weet te behandelen rufus
ik vind dat ik dat wel mag zeggen.:smile:

Bovenaan