Petitie niet rechtsgeldig ??!!

Tony

Administrator
Medewerker
Post van Rufus overgenomen van AVP.

Anti-Vuurwerkpetitie niet rechtsgeldig?
Geplaatst door: Afcajax - woensdag 7 januari 2009 om 18:06 - Bron: Geen bron

Rufes, welbekend lid van verschillende fora maakte me attent op het volgende:

In regel 1 van petitie.nl voor het opstarten van een petitie is te lezen:

Ik citeer regel 1 van Petities.nl
1.Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.

Dat betekent dus, dat je géén petitie mag starten over een onderwerp dat de afgelopen 2 jaar behandeld is tijdens een zitting van de 2e Kamer.

Nu komt het leuke ;)

Dan citeer ik uit een 2e Kamerverslag van 11 Maart 2008 (7 Politici aan het woord en wordt gevolgd door een 3 pagina's verslag over wat Minister Cramer verteld heeft):

-Citaat-
De minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer wil consumentenvuurwerk niet verbieden. Vuurwerk hoort bij oud en nieuw en levert bij verantwoord gebruik veel plezier op. Vuurwerk speelt een belangrijke rol bij de ongeregeldheden en het wangedrag tijdens de jaarwisseling, maar is er niet de directe oorzaak van. Meteen na de incidenten rond de jaarwisseling zijn de ministeries van VROM en BZK bijeengekomen om acties te ondernemen en voorbereid te zijn op de komende jaarwisseling.
Na de vuurwerkramp Enschede is veel overleg met de vuurwerksector gevoerd. De veiligheid van het vuurwerk is daardoor sterk toegenomen. Illegaal vuurwerk is teruggedrongen. VROM gaat zich nu richten op de gebruiker, etc,etc.

Zoals je kunt zien is vorig jaar op 11 Maart 2008 het onderwerp vuurwerk dus nog aan bod gekomen tijdens een vergadering van de Tweede Kamer!

In dit geval is de hele Anti-Vuurwerk petitie dus totaal niet rechtsgeldig op géén enkele manier dan ook en zou deze zelfs per direct verwijderd moeten worden van petities.nl (en ook voorlopig niet in behandeling genomen mogen worden).

Arno Bonte en kornuiten mogen het dus volgens de officiële regels pas weer op 11 Maart 2010 proberen en dat betekent voor ons, dat we de komende 2 jaar gewoon weer als vanouds vuurwerk mogen afsteken!

Met dank aan Rufes!

AWG

Registered User
YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!:laugh:

das dan echt super om te lezen na al die debieligheden en leugens die er vertelt werden over vuurwerk.

nog 2 jaar zowiezo vuurwerk afsteken.
ALS het daarna verboden word en dat dan ook bekend word gemaakt koop ik bij jaarwisseling 2010/2011 wat extra,s dan maar:toung:

soms mogen we ook wel eens een mazzeltje hebben vind ik.:bigsmile:

p.s.: ik kan alleen die regels nergens vinden op petities.nl.

Laatst bewerkt:

Jordi

Registered User
De regels waar een burgerinitiatief aan moet voldoen zijn hier te vinden. Ik zat eerst op Petities.nl te zoeken maar daar is het dus niet te vinden.

Dit kan erg goed nieuws zijn!

Rufes

Registered User
Ik heb een aantal keer e-mail contact gehad met www.petities.nl (Ik ben dus Rufes, moet alleen mn gebruikersnaam nog een keer laten veranderen)

Volgens Petities.nl doet volgende week de Commissie Verzoekschriften en Burgerinitiatieven een uitspraak in deze zaak of het nu wel of geen burgerinitiatief is.

Is het geen burgerinitiatief dan word het een gewone petitie, en heeft het dus de kracht verloren. Nadeel is dan wel dat er nog steeds veel ondertekenaars zijn. Echter hoeft het kabinet het niet te bespreken.

AWG

Registered User
dat geeft ons wel tijd om een goede petitie te starten en daar flink reclame voor te gaan maken.

ook die petitie zal niet erdoorkomen maar wel een goede tegenwicht geven hieraan.
dus een goede petitie maken met alle vuurwerksites together, en dan mensen overal reclame maken, via mailtjes naar familie etc etc.

leg er ook gevoel in, bijvoorbeeld of ze het leuk gaan vinden een doodstille oud en nieuw, met een plaatselijk vuurwerk waar honderduizenden mensen samengepakt staan te vernikkelen van de kou.

Rufes

Registered User
Ik wil proberen bij de Commissie Verzoekschriften en Burgerinitiatieven de gehele petitie ongeldig te laten verklaren, aangezien er "onder valse voorwenselen" (het was geen burgerinitiatief) reclame is gemaakt om stemmen te behalen.

Onderzoek voor het starten van het burgerinitiatief had uitsluitsel gegeven aangezien de documenten waarin de uitspraak van Minister Cramer al een langere tijd beschikbaar zijn en voor iedereen toegangkelijk zijn

Richardus

Registered User
Yeah dude, dát is de juiste juridische manier om met dit soort dingen om te gaan. Geweldig, Rufes!

Inderdaad zou een 'gewone' petitie, juist opgesteld en breed ondersteund, hier een goede tegenhanger tegen zijn. We zitten nu met de reglementaire knowhow op het juiste punt, nu de invulling. Ik wacht met smart het resultaat van het forumsoverleg af!

Rufes

Registered User
Inmiddels zijn er 2 bezwaarschriften op de bus.

1 gaat naar de Commissie voor de verzoekschriften
1 gaat naar de Griffier van de Tweede Kamer

Staan een aantal argumenten in:

Oproepen tot gebruik van dubbele e-mail adressen
Ontbrekende gegevens (adres is verplicht maar kan je niet invullen op petities.nl)
Regel 1, Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.
Leeftijdscontrole

Tevens gevraagd om een vernietiging van de gehele petitie met als rede aangevoerd:

Doordat het burgeriniatief een redelijk nieuw fenomeen is in Nederland, is er door de Nederlandse pers veel aandacht gegeven aan het burgeriniatief. Er is echter reclame gemaakt voor het burgerinitiatief. Dit is onterecht dus zijn er onterecht stemmen verworven.

Onderzoek voor het starten van de petitie had uitsluitsel gegeven aangezien het document 31 200 XI nummer 93, Verslag van overleg, vastgesteld op 11 maart 2008 door de Tweede Kamer der Staten Generaal voor alle betrokkenen langere tijd beschikbaar zijn.

blacklabel

Registered User
Mensen, Vuurwerk wordt echt niet verboden in Nederland en als er een verbod komt dan zal dat op Europeesniveau moeten komen omdat het anders niet handhaafbaar is. Iets op Europeesverband laten verbieden gaan wel decennia over heen. Alleen in Australië is een vuurwerkverbod maar ja dat is een eiland. Dus is grootschalig smokkelen daar een stuk lastiger. Hier hebben wij 1000 kilometer landgrens die dan rond de jaarwisseling moet worden afgesloten. Wat willen ze dan gaan doen weer ff tijdelijk rond het oudjaar een ijzerengordijn om het land heen laten bewaken door het leger ofzo?

Laat je niet bang maken, de meerderheid van de mensen vinden vuurwerk geweldig en de meerderheid (2e kamer) bepaald nog steeds in dit land.

Tony

Administrator
Medewerker
Mensen, Vuurwerk wordt echt niet verboden in Nederland en als er een verbod komt dan zal dat op Europeesniveau moeten komen omdat het anders niet handhaafbaar is. Iets op Europeesverband laten verbieden gaan wel decennia over heen. Alleen in Australië is een vuurwerkverbod maar ja dat is een eiland. Dus is grootschalig smokkelen daar een stuk lastiger. Hier hebben wij 1000 kilometer landgrens die dan rond de jaarwisseling moet worden afgesloten. Wat willen ze dan gaan doen weer ff tijdelijk rond het oudjaar een ijzerengordijn om het land heen laten bewaken door het leger ofzo?

Laat je niet bang maken, de meerderheid van de mensen vinden vuurwerk geweldig en de meerderheid (2e kamer) bepaald nog steeds in dit land.

Beetje kort door de bocht denk ik!
Een verbod is een verbod. Elk land bepaalt zelf of zij bijvoorbeeld vuurwerk toe laten. En grenzen of niet, een verbod is een verbod en 95% van de mensen zal geen vuurwerk meer afsteken waardoor het nogal makkelijk is mensen op te pakken die wel staan te knallen.

Daarbij hebben we heel veel verboden waar bijna iedereen zich aan houd. Het klinkt allemaal makkelijk door te zeggen "we knallen gewoon door" en "we halen het gewoon over de grens". Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit daadwerkelijk gaan doen zodra er bijvoorbeeld een boete van 2000 euro op smokkelen staat of misschien 2 maanden hechtenis.

Rufes

Registered User
Omdat we toch nog lekker op dreef zijn, maken we Arno, David en Petities.nl ook nog maar even bang met een mailtje

Geachte,

Hiermee bevestig ik dat er een verzoek tot verwijdering van het Burgerinitiatief en de petitie die hierna overblijft is ingedient bij de Commissie van Verzoekschriften en de Voorzitter van de Tweede Kamer.

Zowel het Burgerinitiatief en de website Petities.nl voldoet niet aan de gestelde regels voor een burgerinitiatief. De petitie die hierna overblijft is getekend met onder valse voorwenselen, en dient verwijderd te worden.

Afwachtend op uw reactie.

Ruben ******

Rufes

Registered User
Reactie van David:

Beste Ruben,

het initiatief is nog niet aangeboden aan de commissie waar je op
doelt, dus je hebt je tot de verkeerde gericht. Wij zijn er van
overtuigd dat onze werkwijze zorgvuldig is, en dat we aan de gestelde
eisen voldoen. Wij zijn dus niet van plan om iets te verwijderen, en
zullen ons burgerinitiatief zeker aanbieden aan de Tweede Kamer. Ik
vind het jammer dat u probeert ons het democratisch recht tot het
indienen van een burgerinitiatief te ontnemen.

vriendelijke groeten,

David Rietveld

Bovenaan