Pas op met vuurwerk! Burgemeester Tiel stuurt ouders waarschuwingsbrief.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
TIEL - Ouders van kinderen die dit jaar twaalf zijn geworden kunnen deze maand een brief van burgemeester Hans Beenakker verwachten. Daarin uit hij zijn zorgen over de schade die vuurwerk kan veroorzaken.

Beenakker richt zich juist op ouders van 12-jarigen, omdat die kinderen volgens hem vaak voor het eerst zonder toezicht met vuurwerk in de weer gaan.

In de brief schrijft hij: 'Graag wil ik uw hulp inroepen. Ik wil u vragen uw verantwoordelijkheid te nemen. Ouderen, kleine kinderen en dieren kunnen veel overlast ervaren van vuurwerk. En het kan ook geen kwaad uw kind te wijzen op het schadebedrag en de risico's die zij zelf lopen.'

De gemeente Tiel bleef afgelopen jaarwisseling zitten met 23.000 euro schade aan gemeentelijk bezit. 'En laten we niet vergeten dat het schadebedrag nog veel hoger is als we ook de schade aan particulier bezit mee gaan tellen.'

vuurwerk_afsteken_anp_30178911.jpg

CVuL81jWwAA5Wma.jpg

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Het viel mij al op, dat er afgelopen jaarwisseling veel meer schade was dan de jaren daarvoor.

Een paar idioten hadden een knaller in een sierboom gedaan, die tegenover mijn appartement staat.
Boompje staat er nog, maar hopelijk overleeft ie de winter.

En dan overal straat meubilair wat gesloopt was.
Zelfs de brievenbussen van de apotheek moesten het ontgelden. (En dan hebben ze deze week nieuwe geplaatst...)

Bovenaan