Partij levensgevaarlijk illegaal vuurwerk gevonden in woning Hengelo

Moontan

Moderator
Medewerker
Partij levensgevaarlijk illegaal vuurwerk gevonden in woning Hengelo

In een woning in Hengelo heeft de politie vanavond ruim 15 kilo vuurwerk aangetroffen. Dat meldt de politie.
Het gaat om illegaal vuurwerk. De politie spreekt van een levensgevaarlijke situatie. Er is één verdachte aangehouden. Hoe de politie de partij vuurwerk op het spoor is gekomen, is niet bekend. In verband met het onderzoek wil de politie nog niet zeggen waar het vuurwerk is gevonden.

258872.jpg

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=229343&undefined

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik wil het niet goed praten, maar ik zie hier gewoon nitraatjes??

Levensgevaarlijk... Lijkt net of er geen nieuws is en ze dit soort dingen maar gaan aangrijpen om moord en brand te schreeuwen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wit1704

Registered User
Idd weer veel geschreeuw weinig wol.

Iemand heeft gelukkig een gnuaceerde reactie geplaatst.

Het vuurwerk is ongeveer net zo groot als een AA-batterij.

De Nederlandse wetgeving stelt dat ik 25 kilogram consumentenvuurwerk in huis mag hebben. Hier was sprake van 15 kilogram vuurwerk dat in Nederland weliswaar niet toegestaan is, maar in andere EU-landen vrij verhandeld wordt.

Dit vuurwerk is voorzien van CE-keurmerken en voldoet dus aan de Europese veiligheidseisen. Ook volgens die keurmerken moet er een gebruiksaanwijzing aanwezig zijn, de gebruiker weet dus hoe het vuurwerk gebruikt moet worden. Dat bepaalde personen daar niet aan wensen te voldoen en het spul voor andere doeleinde gebruiken is een andere discussie.

Het enige probleem is dat Nederland qua toegestane geluidsproductie en gebruikte kruitsoorten in het vuurwerk van de Europese eisen afwijkt en daarmee een illegale handel creëert.

Overigens worden de regels, als het goed is, in 2017 op Europees niveau gelijkgetrokken.

Ik denk dat menig huishouden in het keukenkastje zaken hebben staan die bij elkaar veel gevaarlijker zijn!!!
Maar dat is niet interessant om rond deze tijd te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan