Particulier vuurwerk is een traditie en hoort bij 31 december

Moontan

Moderator
Medewerker
Particulier vuurwerk is een traditie en hoort bij 31 december

Bijna tweederde van de deelnemers aan de stelling van deze week (63 procent), vind dat het gebruik van vuurwerk door particulieren rond de jaarwisseling behouden moet blijven. Uit een peiling van EenVandaag onder 20.000 leden van het opiniepanel, bleek onlangs dat tweederde van de ondervraagden het afsteken van vuurwerk door particulieren juist wil verbieden.

Bijna de helft van stemmers (47 procent) vind dat het afsteken van vuurwerk vooral behouden moet blijven omdat het een traditie is. Nog eens tien procent ziet weinig problemen met het afsteken en geeft aan dat de nadelen te overzien zijn. Zes procent vindt dat het knallen met rotjes moet kunnen, maar dat de periode die daarvoor staat met moet worden ingekort.

In totaal is 39 procent van de deelnemers aan de stelling voor een vuurwerkverbod voor particulieren. De grootse groep (16 procent) vindt het gewoon te gevaarlijk. De problemen die dieren ondervinden van het geknal is voor nog eens 10 procent een reden om het vuurwerk tegen het afsteken van vuurwerk te zijn. Een flinke groep (10 procent) geeft aan dat hier voor de gemeente een mooie taak is weggelegd. Ook de hoge kosten zijn voor 3 procent een reden voor afschaffing.

http://www.nieuwsuitdelden.nl/2014/01/particulier-vuurwerk-traditie-hoort-31-december/

blackpowder

Registered User
Ik heb nou nog geen goede repesentatieve poll gezien voor de mening van nederland. Elke poll heeft andere cijfers.
is deze poll weliswaar gunstig, dit gaat maar over een kleine groep mensen.

Moontan

Moderator
Medewerker
Er bestaat ook geen representatieve peiling.
Dan zou Maurice de Hond in actie moeten komen en een representatief deel van de bevolking geintervieuwd moeten worden.
Waarom ik dit bericht dan toch plaats? Negatieve berichten zat.!!

hindoerol

Registered User
:crying:en ik heb 365 dagen per jaar last van honden poep op de straat en katten in mijn tuin. Moeten we huisdieren ook maar eens afschaffen scheelt weer 10% zeikerds

AWG

Registered User
ik heb gisteravond en vannacht alleen maar blauwe zwaailichten zien langsrazen richting de diverse steden(woon in de rijnmond in de buurt van een knooppunt).
gezellig avondje stappen.....:huh:

ik zie krantenstukken over gipsvluchten, heel luchtig en gemoedelijk.
gezellig skieen met zijn allen....:huh:

ieder weekend worden er diverse mensen op sportclubs binnen of buiten het veld bewust of onbewust in elkaar geschopt.
maarja dat is sport dus dan is het goed....:huh:

wie dit allemaal betaald??
maar vuurwerk is dan de boosdoener. ik heb het al vaker gezegd, ze willen helemaal niet de feiten horen zoals ze er liggen.
ze willen alleen maar hun eigen zin doordrijven.
vind opstelten een maffert maar in deze is hij redelijker dan alle anderen.

Bovenaan