Pantzerfaust (vuist)

PeterVuurwerk

Registered User
nee dit hoort gewoon zo, er zijn idd 2 varianten. niks mis mee, tenminste de kwaliteit is het zelfde
alleen lijkt mij de lont versie fijner/veiliger

Cakey

Registered User
De variant met lont wil nog wel eens uitgaan zonder dat hij ontsteekt, de variant met strijkkop heeft hier een stuk minder last van.

zink901

Registered User
Ik zag gisteren bij iemand een karton panzer, toen we hem open maakten zaten er 2 halve kartonnen in. Dit was mij van tevoren al bekend. Toen we de doosjes eruit haalden bleek dat in de ene doos Thunderstikers met lont zaten, en in de andere doos met strijkkop. Is dat normaal in 1 karton?

Jo440

Registered User
Ik kan ze dit jaar ook krijgen,die van 10 in een doosje....
maar nu ik alle reacties gelezen heb begin ik toch te twijfelen of ik ze wel zal nemen...toch handig zo'n Forum :)

paul

Registered User
als je ze onder de 10 euro of voor 10 euro kan krijgen zijn ze het zekerr waard
ze zijn echt leuk ik had ze voor 7.50 echt geweldige dingen
dus je moet niet twijfelen ;)

freakyyy

Registered User
Jo440 zei:
Ik kan ze dit jaar ook krijgen,die van 10 in een doosje....
maar nu ik alle reacties gelezen heb begin ik toch te twijfelen of ik ze wel zal nemen...toch handig zo'n Forum :)

je moet ze echt nemen man, ze knallen echt heerlijk ;) en anders koop je tog maar 1 doosje dan kun je zelf verder kijken of je eventueel nog meer doosjes wilt :p

Bl!tZ

Registered User
Ik had ook panzers en vind het zeer mooi vuurwerk. Toen Bex ze nieuw had, had ik ze ook al bewonderd. Wel jammer dat ze niet meer gemaakt worden. Er is echter wel soms een probleem. Mijne deden het afgelopen oud en nieuw allemaal, maar een kameraad van mij had zowat alleen maar weigeraars. Dit is erg jammer en zonde van je geld. Ik weet niet als meer mensen dit probleem ook hadden?

Mvg. Bl!tZ

Ruffneck

Registered User
Ik heb idd ook erg veel weigeraard gezien. Soms een pakje waar alles het deed dan deed niks het meer. Zonde zonde zonde, voor mij gen panzers meer

Jo440

Registered User
Degene die ik kan krijgen zijn die Thunderstrikes geloof ik.
Ik kan ook nog doodskopstrijkers krijgen, aan elke kant een lont en aan 1 kant zit nog een strijkkop ofzo, is dit wat om te nemen?die gozer zei dat dit het hardste is op strijkergebied...maar ik ben met strijkers nooit verder gekomen dan pirats en raiders...haha, ik zou t echt niet weten...

paul

Registered User
de doodskop verwacht je meer van dan wat je ervoor krijgt , veel meer
je moet heel erg uitkijken voor het beton wat eruit komt |:( kwam tegen een vriend van me aan tegen zijn been was alleen een blauwe plek gelukkig

ik vind dat als ze niet te duur zijn dat je ze wel kan kopen
veel mensen zullen het wel niet met me eens zijn
ik vind er zoon lekkere dreun van af komen
ik denk dat de superwidomaker beter zou zijn ?

zink901

Registered User
Jo440 zei:
Degene die ik kan krijgen zijn die Thunderstrikes geloof ik.
Ik kan ook nog doodskopstrijkers krijgen, aan elke kant een lont en aan 1 kant zit nog een strijkkop ofzo, is dit wat om te nemen?die gozer zei dat dit het hardste is op strijkergebied...maar ik ben met strijkers nooit verder gekomen dan pirats en raiders...haha, ik zou t echt niet weten...

Die doodskopstrijkers van tegenwoordig hebben helemaal geen strijkvlak meer. Ze worden vaak bij de betonstrijkers gezet maar van een strijker is geen sprake.

magic sky line

Registered User
zink901 zei:
Die doodskopstrijkers van tegenwoordig hebben helemaal geen strijkvlak meer. Ze worden vaak bij de betonstrijkers gezet maar van een strijker is geen sprake.

ze hebben nooit een strijkvlak gehad voor zover ik weet. het zijn hybride strijkers grote zware strijkers met lont de super widowmaker valt hier ook onder.

Ivanhoe

Registered User
magic sky line zei:
ze hebben nooit een strijkvlak gehad voor zover ik weet. het zijn hybride strijkers grote zware strijkers met lont de super widowmaker valt hier ook onder.
Hybride wil zeggen mengvorm, dus zowel strijk als lont. Een doodskop heeft zoals je zegt geen strijkvlak en kan dus geen hybride zijn (=overigens ook maar een naam die het volk eraan heeft gegeven). Superwidow heeft wel een strijkvlak (en lont) en is dus een echte "hybride". Vroeger zat er trouwens geen lont aan de super widowmakers (en trouwens ook niet aan de pantservuisten). Ik denk dat de lonten er om veiligheidsredenen op verzoek van de importeur werden opgezet in China.

Pirate

Registered User
Gossie dat dat spul nu nog steeds circuleert zeg ..... ik ben het eens met matscratsc op blad 1, mensen pas op u ledematen. Dit is onnodig risico !

Mokum-pyro

Registered User
hoi

ik vind wel dat jullie heeel erg overdrijven. het ligt er gewoon aan van wie je ze krijgt en of die gene ze goed heeft opgeslagen de ja of de nee!

afgelopen jaar had ik een aantal pakjes en alles is gewoon goed gegaan, heb er wel een extra lontje op gezet maar t was eigenlijk niet nodig. ik zet overigens op alle strijk koppen lontjes!

met al het vw kan een ongeluk gebeuren! niet alleen met pantsers, en als ik dit topic zo lees vind ik wel dat jullie die dingen erg aan het afkraken zijn. terwijl t eigenlijk mits goed opgeslagen goede knallers zijn!

groete

Pirate

Registered User
Mag jij vinden .... maar als ik me niet vergis heeft vw gewoon een houdsbaarheid datum, los van de manier van opslag (anders wordt die gewoon nog korter) en dit spul is pak em beet 10 jaar oud.
Heb je het over wondertollen geen probleem, maar ja ach, waarom maak ik hier woorden aan vuil, ga lekker je gang .....

T

'tbunkertje

Guest
als ik zo naar het uiterlijk kijk vind ik er opzich niks verkeerds aan uit zien, maar ik denk dat je het alleen aan het effect kan merken?
hier overigens de 2 verschillende soorten:

P9110656.JPG

panzervuistenmetstrijkkopje.jpg

zink901

Registered User
Bij deze 2 soorten Thunderstrike panzervuisten is het verschil niet aan de buitenkant van de pakjes te zien. Het is altijd een verrassing wat je krijgt. Wel is het zo dat de panzers met lont vaker weigeren. Dit ivm dat het beton in de visco is gaan zitten. Wat het helemaal gevaarlijk maakt is dat de lont wel vaak blijft gloeien. Het is dus mogelijk dat deze pas naar een minuut of 5 af zou gaan.

Bovenaan