Pak misbruik vuurwerk aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje pyrofreak

Registered User
Ik ben van mening dat vuurwerk het gehele jaar makkelijk verkocht zou kunnen worden maar dan met uitzondering van rotjes, babypijljes en matjes.
Dit is het vuurwerk wat de jeugd voornamelijk koopt om gewoon te knallen. Als je dit vuurwerk alleen toestaat op bijvoorbeeld de dagen na kerst beperk je de overlast tot een week.
De overige 358 dagen van het jaar kun je dan siervuurwerk kopen en bij feestjes en verjaardagen met toestemming van de gemeente afsteken.

ik vindt dit een goed idee, en wat dacht je van de minimum leeftijd voor knalvuurwerk dan te verhogen naar 21 jaar met uitzondering van de laatste week van het jaar, dan hou je ook al een berg tegen want het zijn meestal de kleine ettertjes van tussen de 12 en 18 jaar die de rotzooi schoppen:mad: .
althans ik mag toch aannemen dat je als "volwassene" toch wel beter je verstand gebruikt en niet gaat lopen slopen met vuurwerk.:worried:

Anthony_bomb.

Registered User
In en rondom een (winkel)centrum,bejaardehuis,dierenasiel en ziekenhuis moeten ze het verbieden om daar vuurwerk af te steken.
Vuurwerk in een woonwijk... Prima.

En over dat (illegaal/legaal) knalvuurwerk..wat mij betrefd mag al het knalvuurwerk worden verboden.... ik koop wel mooie siercake's, die knallen toch ook lekker?

Mischien is dat wel de sleutel....

sean

Banned
ik vindt dit een goed idee, en wat dacht je van de minimum leeftijd voor knalvuurwerk dan te verhogen naar 21 jaar met uitzondering van de laatste week van het jaar, dan hou je ook al een berg tegen want het zijn meestal de kleine ettertjes van tussen de 12 en 18 jaar die de rotzooi schoppen:mad: .
althans ik mag toch aannemen dat je als "volwassene" toch wel beter je verstand gebruikt en niet gaat lopen slopen met vuurwerk.:worried:

Hahaha denk je dat het werkt vuurwerk verbieden voor de jongeren tussen de 12-18 jaar! Je bent zelf toch ook jong geweest toch? Laat die jochies toch lekker knallen gun ze het plezier deed ik vroeger ook en nu trouwens nog.

Dat echte vernielen van verkeersborden bushokjes brievenbussen autos in de brand steken denkje dat dat alleen maar gebeurd door 12-18 jarigen??? Ik denk eerder dat de groep die autos in de brand steken en andere grove vernielingen jongeren van 18+ zijn met hun supervlinderbommen en lawinepijlen waar ze dus niet normaal mee om kunnen gaan

Dus voor mij mogen de jongeren de legale rotjes gewoon lekker afsteken tussen 10:00uursmorgens en 2:00 snachts want daar ligt het probleem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan