Ouders melden zich bij politie met illegaal vuurwerk

GMP82

Zilveren Member
Als je als (een van de laatste) oplettende ouders dit constateert bij je kind en je hebt de ballen verstand van vuurwerk en hebt alleen de kennis van de media. Dan denk je toch op zn minst dat je een atoombom in huis hebt? Ik vind dit een heel logische en correcte handeling van die ouders.

Dat we dan totaal doorgeslagen zijn en dit goede gedrag met een beetje pech gaan veroordelen ipv toejuichen, dan weet ik het ook niet meer......

@AWG, ja naast die auto zetten is waanzin, gewoon laatste stap ook nemen en naar binnen brengen.

IloveRubro

Registered User
Voor die gene die mijn opmerking misplaats vonden, hierbij mijn welgemeend excuus.
En het klopt, weinig geschiedenislessen gevolgd en idd het was de NSB.

Ik begrijp alleen de ouders niet dat ze naar de politie stappen, gooi het vuurwerk voor de ogen van hun kind in een gevulde emmer met water.
En als ze zij wisten wat het product was wat onder het bed lag, dan staat er heus wel wat tekst op het product zodat je kan uitzoeken wat het is.
Maar dat je naar de politie toe stapt.......dat gaat er bij mij niet in. Laat je zoon dan lid worden van verschillende forums en zich goed inlezen wat de gevolgen kunnen zijn van illegaal vuurwerk ect.
Nogmaals excuus.

blackpowder

Registered User
Sowieso de vergelijking met nsb en vuurwerk inleveren vindt ik persoonlijk veel te ver gaan.
Als je bij geschiedenis goed had opgelet dan had de vergelijking met ss en nsb noiit gemaakt imho.

En zoals ik al zei zorg voor verijstellingen van de ouders. Want wij ( lees kenners ) weten wat het is. Veel doorsnee ouders weten echt niet wat al het illegale inhoud en weten zelfs niet wat er mee te doen.

Ik denk dan aan vorig jaar toen mensen vrij bepaalde wapen (messen) vrij mochten inleveren.
Dit kan een hoop narigheid schelen.

Wat wel zo is, is dat natuurlijk ouders eerst hun eigen kind op hun gedrag moeten aanspreken. Daar zijn ze tenslotte ouders voor.

Bovenaan