Oud spul wat nog bestaat

KruitFreak

Registered User
Re: oud spul wat nog bestaat

Weet iemand of de Chuckoo nog verkrijgbaar is? Vele jaren geleden heb ik hem aan aantal jaren afgestoken en dat beviel goed, leuke tussendoortjes voor een leuke prijs. Volgens mij waren er destijds twee versies, een grote en een kleine.
Sindsdien heb ik ze nooit meer gezien.

bridge

Bronzen Member

volgens mij had je de grote versie: chuckoo chukoo genaamd en later kwam de mini chuckoo op de markt. Ik kan me herinneren dat die mini chuckoo nauwelijks onder deed voor de grote broer.

vonk

FPM Moderator
Medewerker

Het is weer komkommertijd (op vuurwerkgebied althans). Daarom weer een raadseltje voor de vuurwerkfanaten onder ons. Welke klassieker werd in het filmpje afgestoken?

Tip: Het vuurwerkje stamt uit de jaren '70 en is nog steeds verkrijgbaar, zij het in (sterk) afgeslankte vorm. In het filmpje werd de 2006-versie afgestoken. De 2007-versie die ik afgelopen oudejaarsavond afstak, was helemaal knudde...

Hier is de link naar het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=GjJB8RSYkAo

Succes!
SrCl2.

Ben even niet meer zeker van de benaming maar "de kraanvogel" ????

Cameo

Registered User

Ben even niet meer zeker van de benaming maar "de kraanvogel" ????

Denk ik ook, vonk. Officieel heten ze "Flying Cranes".
normal_flyingcranesnew.jpg

Inderdaad onherkenbaar verminkt. Vroeger kwam er een korte, maar dikke palm/willow uit de effectlading. Nu werpt ie slechts een glittersasladinkje uit :huh: Ik had ze ook afgelopen jaarwisseling, maar ze stellen helaas niets meer voor.

Cameo

Son-T

Registered User

Klik op de nickname en er komt een scherm waar je hem ook een pm kan sturen.
Ook kan je dit vanuit je eigen profile pagina doen...Pm openen en user opzoeken :blink1:

vonk

FPM Moderator
Medewerker

Ik zie dat er goed gereageerd wordt op mijn raadseltje. Kan ik individuele gebruikers eigenlijk ook PM'en? Ik heb flink zitten zoeken, maar ik kan nergens een PM-optie vinden. Of ligt dat aan mij?

Ben eigenlijk wel benieuwd of het juiste antwoord al gegeven is, of hou je de spanning er nog even in :nuts:

Moontan

Moderator
Medewerker

Van Hardix vandaag te horen gekregen dat ze dit jaar de Wilde Gans pijlen (Wild Geese) dit jaar in hun assortiment gaan opnemen. Ook weer zo,n gouwe ouwe.

Poziloc

FPM Hangouderen

Als ze dan ook net zo goed zijn als vroeger, dan ben ik tevreden....tegenwoordig zit er niet eens meer een fluit in

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik doe nog een gok.
Is misschien een vuurpijl, met een paraschute er in.

Ik heb van me goede mede freak vriend Jawe, vorig jaar 5 Duitse vuurpijlen meegekregen.
En volgens mij, kwam daar hetzelfde effect uit.

jaspertjuh

Registered User
Oeiii, deze is wel lastig!

Ik zie wel welke het is, alleen kan ik niet op de naam komen...
Het is dat pijltje dat tegenwoordig in "the pack" zit maar waar vroeger nog een fluiteffect in zat bij het opstijgen. Tegenwoordig zitten de 2 hulsjes voor de fluit nog in de pijl, maar zijn deze beide leeg.

In de naam zat volgens mij iets van "screeming" of "whistling".
Nouja, misschien kom ik er nog op.

Poziloc

FPM Hangouderen
@ jaspertjuh
De Wild Geese Rocket

Hier een foto die ik van het Museum heb geleend, waarvan de linker versie uit de jaren 70 is en een zeer mooi label heeft

wildegeeserockets.jpg

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Precies Poziloc!

Dat pijltje zat vorig jaar nog in het "the pack" pakket.
Jammer dat de kwaliteit zo achteruit gegaan is! Er zou een soort Max Havelaar productenlijn onder het vuurwerk moeten komen dat de makers goed betaald, en een goede kwaliteit garandeert, want het is gewoon zonde dat deze klassieker zo is verzwakt.

horsebrand

Registered User
Dit kwam ik tegen bij Feestvuurwerk in Leiden.
Small Bee, 12 stuks in een doosje met FlowerBasket logo.
De bijtjes zien er lekker ouderwets uit met grijs lont en het doosje ruikt ook nog eens erg lekker...

Bijlagen

• smallbee3.JPG
    smallbee3.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 47
  • smallbee2.JPG
    smallbee2.JPG
    51,7 KB · Weergaven: 32
  • smallbee1.JPG
    smallbee1.JPG
    44,7 KB · Weergaven: 24

BUTCHER

Registered User
Zo, een prima vondst Horsebrand:smile:
Klassieker vind je dit spul tegenwoordig niet meer: merklogo, bloemetjesmotief en grijslont. Schitterend!

elgielo

Registered User
Is goed spul kan ik je vertellen!

Zijn een soort van mino torbellinos maar dan zonder effect na de stijging!
Ze maken echt dat typisch zoemende geluid als ze wegschieten!

Ik heb zelf al wat doosjes opgestookt maar echt heerlijk spulletje voor door het jaar heen of als inserts voor de hobbyisten ;)

Bovenaan