Oud & Nieuw van Shinji en Snokkie

shinji

Moderator
Medewerker
Na 2 maanden vol kruitstress, demo's bezoeken, keuzes maken, spullen ophalen, enz. was het dan eindelijk zover. 31 December, we mogen weer knallen. Zoals elk jaar stond er weer een Mega Show in de planning en zoals elk jaar kwam er weer niet veel terecht van die plannen. Dit jaar waren de weergoden de spelbrekers. Knetterlinten die niet boorbrandden, potten die omwaaiden, lontjes die niet aanwilden dan wel halverwege ophielden te branden, kortom het was een gezellige escalatie.
Er zijn ook wat filmpjes gemaakt en vind ze toch wel de moeite waard om er een paar te delen.
Vandaag deel 1, met wat omvallende potten (Vetjes en Sjanghai Detonator) en enkele 'lege' plekken door weigerende lintjes. De laatste minuten kan je overslaan.
http://www.youtube.com/watch?v=

Laatst bewerkt:

piet03

Registered User
Lekker stoken :) heerlijk die waaier cake's in het begin, welke zijn dat ?

Maar wat een rust om je heen daar ? hoe laat was dit ongeveer ?

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mooie producten! Qua show niet helemaal uit de verf gekomen misschien, maar zeker meer dan de moeite waard!

shinji

Moderator
Medewerker
De palletprojectjes waren dus niet echt een succes en omdat het steeds harder begon te regenen zijn we de potjes maar snel van binnen naar buiten gaan sjouwen en met de fakkels gaan werken. Omdat het mij tijdens de demo's opviel dat veel mensen crackling zo mooi vinden had ik gedacht om daar maar eens een themaatje van te maken. Ik dus een paar Secret Saluts gekocht, maar volgens de fora zou die dit jaar tegenvallen, vandaar dat ik wat opvulling erbij heb gezocht. Ook heb ik een secret Salut 3 dagen op m'n warmtekracht installatie gezet, om het verschil te zien met een niet gedroogde. Resultaat in het volgende filmpje, overigens ook hier weer last van onwillende lontjes.
http://www.youtube.com/watch?v==youtu.be

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Lekker stoken :) heerlijk die waaier cake's in het begin, welke zijn dat ?

mega maxi van china red

---

ondanks de problemen toch een erg lekker showtje.... en daar word je trouwens niet blij van, als zo'n salvo cake als de shanghai detonator omvalt.... gelukkig pas op het laatst.

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Intussen was het opgehouden met regenen en begon het te plenzen. Toch moesten we nog een finale schieten. Had een hele berg cakes hiervoor klaarstaan, maar vanwege het weer hebben we maar snel ff wat opgesteld om het zo snel mogelijk weg te knallen. Nou ja, snel, de Silver Willows waren bijna of helemaal niet meer aan de gang te krijgen en ook een Salut Cake weigerde dienst. Het finaleschot ging iets sneller af als de bedoeling was, achteraf bleek het viscootje uit de quickfuse te zijn gevallen, dat was wel een schrikmomentje, tja, klussen moet je ook aan profs overlaten.
http://www.youtube.com/watch?v=&feature=youtu.be

svnJJ

Registered User
rieck! bedankt voor deze escalatie filmpjes, de producten waren zeker goed gekozen, alleen het beste! en dat weer daar had iedereen last van!

shinji

Moderator
Medewerker
Terugkijkend op een lekker chaotische maar oergezellige topavond/nacht, vat ik hier nog even wat samen. Het 25gr. gebeuren staat nog in de kinderschoenen en er moet nog veel aan gesleuteld worden wil het wat mij betreft van meerwaarde zijn. De Vita serie van Broekhoff is een voorbeeld hoe het moet. De Secret Salut is niet meer wat het was. Lesli heeft nog steeds de mooiste kleurtjes. Molotov Mines is DE escalatiecake van dit jaar. Niets is mooier als de Dahlia's van de Perfect Hammer van Beko. Zowel de Mega Mini als de Maxi zijn geweldig, maar dan wel met het fanshape einde. De Woede van Marijn is nog altijd de meest onderschatte cake in Nederland. Ik kwam er later achter dat ik niets van vuurwerkvisie heb geschoten, dus die staan opgeslagen voor volgend jaar, net als zo'n 40 andere blokjes en als laatste, hoe hard het ook regent, 3 geaaide Salutcakes van Schuurmans zorgen ervoor dat de kleren weer zo drooggewapperd zijn.
De beste wensen allemaal.

Snokkie

Registered User
Wat Rieck zegt...

Na een heerlijke dag stoken in de achtertuin met de vrouw en kids heeft de nacht toch ook een mooi stukje fakkelen met zich meegebracht. Uiteindelijk ben ik de weergoden stiekem zelfs een beetje dankbaar want wat is er nou leuker dan met een fakkel tussen de potten door lopen en vol gas te stoken. Maar weergoden, mochten jullie dit lezen, doe 31-12-2013 maar een zooi minder wind en regen..bijvoorbaat dank!

Rieck bedankt het was weer enerverend :happy:

Ow ja, nog even over die geaaide In Shock bakken van Schuurmans..hoe krijg ik die krullen uit m´n haar

funkie x

Registered User
Ow ja, nog even over die geaaide In Shock bakken van Schuurmans..hoe krijg ik die krullen uit m´n haar

haha flink de haren kammen ;-),

ziet er goed uit jongens, lekker los gaan met cake's, thanx for sharing!

Bovenaan