Oud en Nieuw 2011/2012 bij Pyroguy!

PyroGuy

Registered User
Afgelopen jaarwisseling was in één woord super!
Ik had weer een aardige collectie en werd door weinig producten teleurgesteld.

De 31e om half 10 ben ik in de auto gestapt om naar het dichtbij gelegen dorp Musselkanaal te gaan. Samen met een maat had ik een 10 uur doorlont project gemaakt, allebei de helft. Deze twee helften snel aan elkaar gelont en klaargezet. Nog even gewacht op een andere kameraad en toen om 10 uur mijn eerste 10uur-project ooit aangestoken. Zeer geslaagd, volgend jaar een grotere! :)

Daarna lekker een beetje knallertjes en andere kleine dingetjes gestookt. Ook enkele zelfgemaakt matten welke heerlijke knalden.

Tussen de middag lekker hamburgers gebakken en rond half 2 weer richting mijn woonplaats gereden. Snel weer wat spul in de kofferbak gegooid, waaronder wat pijlen en potjes zoals Heavy Legend en Secret Salute.
Meteen weer weggereden naar een andere kameraad om daar met veel mensen carbid te schieten, zoals we dat elk jaar doen. De bussen waren gelast en er zat een elektrische ontsteking op, dus we gaan met de tijd mee. Helaas waren de deksels een beetje uitgewerkt, waardoor niet alle bussen even goed werkten.

Naarmate het schemerig begon te worden lekker de frituur aangezet in de garage en gezellig met zijn allen aan de snacks, bier, warme chocomel of fris (ik was de enige die vuurwerk af stak, en dan blijf ik graag nuchter).
Ondertussen hadden we een lekker groot vuur gemaakt om de kou te verdrijven. Ondertussen stak ik lekker wat pijlen en cakes af om maar in de stemming te blijven, terwijl de rest met hun dronken koppen toe keek.

Half 8 weer richting huis gegaan, om daar de laatste lootjes aan mijn eerste doorlontprojectjes te leggen (even lonten controleren, kijken of alles goed vast zat, veiligheid boven alles!). Daarna nog even wat pijlen en fonteinen afgestoken. Tegen 10 uur maar 'Ik Houd van Holland' gaan kijken om de tijd te doden. In de reclames steeds een beetje spul stoken.

Toink, 12 uur. Smoksmok, gelukkig nieuwjaar, hop jas aan en naar buiten! Iedereen even een plaat met doorlontprojectjes naar buiten gedragen. De auto stond al klaar, vol geladen met vuurwerk om niet heel de tijd heen en weer te hoeven lopen en het vuurwerk bleef mooi droog.

Ja en toen konden we los... Ik begon met de Mayday van Wolff. Ik wist dat hij top was, maar ik werd toch weer verrast.. Wat een blok!

Ik heb natuurlijk al veel meer films op mijn kanaal staan, maar het is leuker om gewoon elke dag een nieuw filmpje in dit topic te bekijken! :happy:

Laatst bewerkt:

PyroGuy

Registered User
Een nieuwe dag een nieuwe film!

Jaloers van Marijn deze keer. Mijn duurste cake, welke ook meteen mijn hoogste verwachtingen schepte. En pluspunt vond ik al dat hij niet onnodig groot is.
De film spreekt voor zich, wat een ontzettend geweldige bak! Fluiters en spinners zoals we gewend zijn van Marijn met prachtige kleuren en crackling (wat niet storend is in deze cake!). Hij schiet erg breed en de boeketgrootte verbaasde me.

Wel jammer dat het een andere cake is dan ik op de demo heb gezien. De 2011 versie is anders dan de versies van voorgaande jaren.

PyroGuy

Registered User
Vandaag een filmpje van Star Breaker. Een leuk potje dat ik had gekocht voor in de vooravond. Uiteindelijk was ik hem vergeten af te steken en heb ik hem als een van de laatsten om half 2 nog afgestoken. Viel me niets tegen. Voor dat geld een geweldig dingetje
Zet het geluid lekker hard dan hoor je het zoemende geluid van het eerste salvo goed!

PyroGuy

Registered User
Elke dag een filmpje plaatsen duurt me te lang, dus ik zet gewoon een aantal per dag neer.

Deze keer de Chinese Dream van Bonfireworks. Het was even afwachten of het wat zou zijn, aangezien ik hem slechts op één demofilm en de chinafilm had gezien. Aan de hand van de demofilm heb ik besloten hem te kopen, en wat ben ik blij dat ik hem aangeschaft heb. Flinke boeketten met een lekkere burst, zoals we dat gewend zijn van Bon. Er zitten verschillende effecten in verwerkt. Stuk voor stuk top, op de green blink with timerain willow na, deze was erg mager. Het finalesalvo maakt dit echter helemaal goed, deze is werkelijk fenomenaal!

PyroGuy

Registered User

Deze viel me vies tegen. Boeketten waren niet echt groot en slecht gevuld (zelfs voor een willow effect zoals deze). De finale was daarentegen wel weer erg goed.

Tja, ook deze was minder dan verwacht. Ik had na het zien van wat filmpjes een mooi naar benedend dwarrelende golden willow met oplichtende tips. Het was een heel andere willow dan verwacht en de tips waren erg snel weer verdwenen. Een positief punt is de harde burst.

Deze deed het wel erg goed. Ik had hem met mijn suffe kop verkeerd gezet (was niet zo duidelijk bij deze cake), maar het gaf zo wel een mooi gevulde lucht. Erg grote effecten van de welbekende goud-blouw combinatie. Jammer dat de cake zo kort is.

D

Deleted member 17038

Guest
Het lijkt op je filmpjes van he 4-space pakket alsof de effecten veel minder naar voren komen in vergelijking met de 2x 4 space die ik had, vooral de eerste schoten van je star dust vallen tegen zo zonder pixie dust. En bij de galaxy lijken de 3 schoten in w shape het goud te missen dat je bij de super nova ziet! Jammer! Heb je de universe nog los gefilmd?

PyroGuy

Registered User
Het lijkt op je filmpjes van he 4-space pakket alsof de effecten veel minder naar voren komen in vergelijking met de 2x 4 space die ik had, vooral de eerste schoten van je star dust vallen tegen zo zonder pixie dust. En bij de galaxy lijken de 3 schoten in w shape het goud te missen dat je bij de super nova ziet! Jammer! Heb je de universe nog los gefilmd?

Dat zou goed kunnen, ik vond ze vies tegen vallen zoals ik al zei. En dat ligt dus niet aan de films. Ik post ze expres zo vroeg na de jaarwisseling, omdat ik ze dan nog fris in mijn geheugen heb zitten. De Universe zou ook gefilmd moeten zijn, die heb ik alleen nog nergens kunnen vinden. Zodra ik hem heb zet ik hem online.

Moontan

Moderator
Medewerker
Bedankt voor al je goeie films Johan. Kunnen we nog meer verwachten.?
Ben blij met jouw verfilming van de Chinese dreams. Wat is die mooi zeg.!!

PyroGuy

Registered User
Ik heb in totaal 60 films van dit jaar, waarvan een aantal knallers maar het meeste gewoon sier (daar heb ik meer mee dan die knalfilms).
Er komt nog genoeg aan dus! Het ene wat spectaculairder dan het ander, maar dat mag de pret niet drukken. Morgenochtend of vanavond laat komt er wel weer eentje. :smiling:

PyroGuy

Registered User
Deze keer twee cakes tegelijk, namelijk een cake uit het Buurtassoriment en uit het Super 6-19 assortiment.
Ik had eigenlijk een andere cake van het buurtassortiment willen gebruiken, namelijk die met een soortgelijk effect als de cake van het Super 6-19 ass. maar ik had helaas de verkeerde gepakt.
Nu is het een beetje chaotisch geworden, maar als nog mooi om naar te kijken. De cake uit het Super 6-19 pakket is de cake die lang door gaat op de film. Naar mijn smaak één van de mindere uit het assortiment. De BA XXL cake vond ik wel prachtig. Mooie rood met groen combinatie en de gigantische crackling finale zoals we hem gewend zijn!

PyroGuy

Registered User
Ook heb ik nog een filmpje van de Cruzer liggen. Niet indrukwekkend, maar de leukere cakes bewaren we tot het laatst hè!
Ik had voor een eurotje of 12 de Blitz van Crown besteld, maar helaas was deze niet meer op voorraad en kreeg ik de Cruzer als vervanger. Volgens de verkoper bijna hetzelfde maar dan voor de dubbele prijs, dus een goede deal......
Nouja, ik wist wel beter, maar goed. Dit potje maar aan mijn broer gegeven die vrij weinig vuurwerk had dit jaar. Wat een slechte cake, voor €25 mag je wel meer verwachten hoor. Kleine boeketten en een slappe burst.. Nee niet echt mijn ding.

Vanavond als begin van het weekend komt er een filmpje van een cake waarvan nog geen straatfilmpje op het forum te vinden is.

funkie x

Registered User
erg gave films!!!
de films hebben een goed oud en nieuw gehalte!!
1 puntje : het zijn 2 buurtassortiment cakes volgens mij, want de super 6-19 heeft bij geen van alle cake's een crackling finale.

PyroGuy

Registered User
Nu je het zegt zou dat best eens kunnen kloppen Funkie. Weet je misschien ook welke cakes het precies zijn? Vind het een geweldig assortiment, maar dat de namen niet overeenkomen met het effect vind ik wel een minpuntje. :tounge:

funkie x

Registered User
Nu je het zegt zou dat best eens kunnen kloppen Funkie. Weet je misschien ook welke cakes het precies zijn? Vind het een geweldig assortiment, maar dat de namen niet overeenkomen met het effect vind ik wel een minpuntje. :tounge:

ja ik heb nog 4 cakes staan van het buurtass. maar vond ze echt super!
de cake's die je in het filmpje heb geschoten zijn de mega finale en de multi color coco.
komend oud en nieuw staat dit assortiment (als deze weer verkrijgbaar is bij mij in de buurt ) er bij mij weer bij!

Laatst bewerkt:

PyroGuy

Registered User
Zoals beloofd, een cake waar nog geen straatfilmpje op FPM stond: Flying Dutchman. Volgens mij heb ik me laten verleiden door het label en heb ik hem daarom gekocht.. Hij staat nu namelijk nog op mijn kamer te pronken.

In principe een top cake. Hij schiet in hoog tempo mooie effecten de lucht in met grote boeketten en een erg harde burst. Vooral het tweede effect is uniek en erg goed uitgewerkt. Het derde salvo is ook prachtig, ongekend mooi goud dat erg lang na glittert en goed blijft hangen.

Tja, dan komen de twee finale salvo's. BAM, twee keer een gigantische muur van dikke mines, ook een erg aparte mine die ik nog niet eerder gezien heb. Wat een herrie! En boven die mines verschijnen dan nog wat magere gouden brocades.. Voelt écht als een anticlimax en hier mogen ze zeker wat aan doen! Je betaald er (normaal gesproken) €50 voor en dan snap ik niet dat Wolff zo'n geweldige cake met zo'n domper af sluit.

Veel kijkplezier!

PyroGuy

Registered User
Beautiful Leaves van Royal, met twijfel gekocht omdat ik hem op de demo van Ano niet heel overtuigend vond, maar de kleuren in combinatie met goud wel erg mooi waren. Kon hem voor een mooie prijs krijgen, en dan laat ik me al snel overhalen :embarrased:
Ik ben ontzettend blij dat ik hem aangeschaft heb, want de kleuren waren ontzettend helder en de combinatie met het prachtige goud is gewoon ontzettend goed. Echt een onderscheidende cake qua helderheid. Het zijn gewoon de standaard rood, groen, blauw kleuren, maar dat geeft helemaal niets bij deze cake.
Ik was bang dat de boeketgrootte met tegen zou vallen, maar hier was niks mis mee. Het enige minpuntje dat ik kon vinden is dat ik (komt nog door mij zelf ook dus..) de verkeerde lont aan stak, waardoor hij bij de finale begon. Wel prachtig die finale trouwens!

D

Deleted member 17038

Guest
Schuld van de cake die moet gewoon met final beginnen en eindigen!

PyroGuy

Registered User
Nog twee toppers van Royal. Ik ga er weinig woorden aan vuil maken, want het zijn beide gewoon heerlijke cakes. Exploding Box heeft echt de 'wow' factor door zijn aparte schietwijze en luchtvullende effecten. De salutes op het einde hadden iets harder gemogen, om als het ware wat meer het Heavy Legend effect te krijgen. Dat is het enige minpuntje dat ik kan verzinnen bij EB.
Fire Emblem is vaste prik, heb hem nu drie jaar achter elkaar en ook dit jaar zal hij weer van de partij zijn. Een uniek potje met mooie witte spinners en prachtige kleuren welke door het maagdelijk wit versterkt worden, super. Jammer dat hij zo kort is, maak er maar een 36 shots variant van!

Laatst bewerkt:

PyroGuy

Registered User
Vanavond een aantal korte filmpjes van klein spul en wat van overdag :)

Ik had me toch iets anders voorgesteld bij fish..

Bovenaan