Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vandaag voor het aanbreken van de avond nog snel even een filmpje van Grof Geschut. Een grote goudcake van Marijn, waar ik heel wat nachtjes over heb wakker gelegen. Het is een vrij prijzige cake, vandaar dat ik er toch veel over getwijfeld heb.
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en heb gewoon op mijn lijstje laten staan. Bij het ophalen viel meteen op dat het een forse jongen is.
Toen het eerste schot gelost werd, was ik meteen verkocht en waren de twijfels meteen verdwenen. Met een lekkere geluid werd de bombette gelanceerd waarbij een mooie blauwe mine verscheen, gevolgd door een groot gouden boeketn. De boeketten waren niet alleen groot, maar vooral erg goed gevuld! Iets wat bij andere goudcakes vaak mist.
Zoals al het spul van Marijn was ook dit een ware topper, die weer een bevestigd wat een top importeur Marijn is.
En dan nu één van de beste cakes van de Nederlanse markt. Wat heeft deze cake mij verrast zeg!
Zeer originele effecten. Erg goed uitgewerkte crossettes die een prachtig goudspoor achterlaten, gevolgd door crackling willows en een heerlijk finale salvo. Een dikke vette topper. Volgend jaar weer (en meer )!
Hunter... Hier was ik na een aantal demo's erg enthousiast over. Hij gaat lang door, had grote boeketten en er zatten mooie spinning tails in.
Het was een gigantisch grote bak, dus dat schept hoge verwachtingen bij iedereen. Bij het afsteken kwamen de mooie kleuren weer naar voren, maar de tussenpauzes duurden soms erg lang. Op de film merk je dit niet zo, maar in het echt voelde het of ze langer duurde. De boeketten waren mooi van kleur, maar de vorm liet soms te wensen over. Wanneer meer boeketten tegelijk de lucht in ging merkte je hier niet zoveel van.. De spinning tails waren nu gewoon witte tails. Erg jammer, want dit was toch wel één van de stukjes die de cake in mijn ogen zo aantrekkelijk maakte.
Afijn, voor de prijs waar ik hem voor aangeschaft heb was het een heerlijke bak Moet je er €60 voor betalen dan zou ik toch even op mijn achterhoofd krabben.
Vandaag als traktatie wat filmpjes van wat doorlontprojecten. Voor het eerst dat ik dat echt veel heb gedaan afgelopen jaar, maar alles verliep vrij goed. Op de onderstaande film zie je de 16 shots cakes van Bonfire. Beginnend met Miracle + Fantasy, gevolgd door twee keer Midnight Delight en tot slot twee keer Dragon Balls.
Giant Festival uit het Buurtassortiment. Ik stoorde me er totaal niet aan dat de tails niet wit waren, vond ze heerlijk zo!
Mount Etna van Wolff. Ondanks de verhalen dat ze regelmatig ontploffen toch maar twee meegenomen.. En daar heb ik zeker geen spijt van! Het is een erg felle, krachtige vulkaan. Op de film komt hij niet zo geweldig over, maar het is zeker een aanrader.
Een paar cakes uit het Super 6-19 vond ik de moeite waard om los af te stoken. Eén daarvan was Oracle. Topper met grote effecten en een harde burst.
Nog wat cakes doorgelont en weer erg geslaagd. Gewoon drie losse cakes aan elkaar geknoopt die dus netjes achter elkaar de lucht in gingen. Alle drie mooie cakes met goud en blauw!
Druk druk druk, dus even geen tijd gehad om te updaten, maar vandaag zijn er weer wat filmpjes voor jullie.
We beginnen klein maar fijn met de Pinkie Winkie van Marijn!
Wat een geweldig dingetje is dit! Los is hij grappig, maar per meerdere geeft het wat meer geweld. De fluiters kennen we van Zware Jongens, dus we met een kleiner budget iets soortgelijks wil moet gewoon Pinkie Winkie doorlonten met een ander klein blokje en je hebt iets wat er op lijkt, met dezelfde oorverdovende herrie!
En gewoon wat diverse 3" shells. Behoeft geen verdere uitleg lijkt me.
Dit toppertje bijna vergeten. Om een uur of kwart voor twee 's nachts zat het er op en had ik alles gehad.. Toch had ik het gevoel dat ik iets mistte, dus meteen gekeken en ja hoor, er was een cake onder de kast geschoven waardoor ik hem vergeten was.
Zo ook met dit filmpje, pas later kwam ik hem weer tegen. Het is een topper van de hoogste plank, dat kan ik je wel vertellen.
Met het vuurwerkseizoen nog slechts een paar stappen van de deuropening verwijderd is het tijd om de laatste films te gaan plaatsen.
Hier een filmpje van twee keer Serious Gold van Wolff. Slechts 9 shots, maar wel erg (onnodig) groot van formaat. Voor wie van goud houdt een absolute topper. Een keiharde burst met grote goudeffecten die lang blijven hangen.