Opslaan vuurwerk vanaf de 29ste

Bomber68

Registered User
In hoeverre kan het kwaad vuurwerk vanaf de 29ste op te slaan in de schuur/garage? Is daar natuurlijk wat vochtiger en kouder dan in huis. Heb er wat over kunnen lezen op het forum, maar niet echt een antwoord kunnen vinden of het echt nadelig is voor de kwaliteit van het vuurwerk. Om het spul in huis op te slaan is dit jaar even wat minder praktisch, dus vandaar de vraag.
Alvast dank voor de reacties.

rodepo

Registered User
Vochtvreters. Elektrisch kacheltje en bouwlampen en droog stoken maar. Wel op letten dat je voldoende afstand houd van de warmte bron. Je kan nu al beginnen je schuur droger te krijgen, dan hoef je hem vanaf de 29e alleen nog maar droog te houden.
Een paar zakken met kattebak korrels open in je schuur zetten werkt ook.

D

Deleted member 17038

Guest
Vochtvreters. Elektrisch kacheltje en bouwlampen en droog stoken maar. Wel op letten dat je voldoende afstand houd van de warmte bron. Je kan nu al beginnen je schuur droger te krijgen, dan hoef je hem vanaf de 29e alleen nog maar droog te houden.
Een paar zakken met kattebak korrels open in je schuur zetten werkt ook.

Die silica kattenbakkorrels werken erg goed. Dat spul zit ook in vocht vreters. In een paar dicht geknoopte sokken tussen je vuurwerk leggen werkt ook goed voor langere opslag.

wit1704

Registered User
Je moet gewoon van die BIG SHOPPER kopen die je kan dicht risten aan de boven kant.
Dit is altijd (toen mijn schuurtje nog vrij vochtig was) altijd prima gegaan.
Nu is mijn schuurtje gelukkig een stuk droger.

Je kan de SUPER SIZE BAGS ook kopen bij IKEA. Zijn grijs wit gestreepd.
Ik wil die troep echt niet in mijn huis hebben:yaeh am not durnk:

Dus netjes in de tas in het schuurtje buiten.
Ook op de nacht van het stoken, komen ze goed van pas. Je kan dan de tas naar buiten brengen en deze plaatsen op een redelijke afstand van je stook plaats. Alles blijft lekker draag en afgesloten.
Je kan ook zo voorkomen dat er eventueel vonken bij je vuurwek in de tas komt
Door de rits sluiting kan je ook gemakkelijk stukken vuurwerk uit de tas halen (en weer dicht ritsen) en kan je alles goed zien en makkelijk er uit pakken.
Zowel de grote als de kleinere stukken vuurwerk.
Als je een plankje onder in de tas legt kan je nog beter zorgen dat het vuurwerk netjes in je tas blijft staat zonder om te vallen.

Laatst bewerkt:

elmo

FPM Moderator
Je schuur/garage moet wel heel erg vochtig zijn wil het nadelig zijn voor je vuurwerk, zeker in 3 dagen.

Denk je dat er bij de importeur in de bunkers een kacheltje brand en er vochtvreters staan ? NOT !!

Als je auto of fiets niet weg roest in de garage/schuur is er geen probleem.

Yvez

Registered User
Als je vw niet super droog is bij aankoop zou ik het niet inpakken maar van de grond af neerzetten. Ventilatortje er naartoe laten blazen voor de zekerheid. Is het vw kurkdroog dan zoveel mogelijk inpakken. Die 3 dagen maakt echt niet uit. Bunkers zijn ook niet verwarmd ofzo.

myrmidon

Registered User
Bunkers? Wat denk je van het transport op zee? die containers zijn helemaal niet waterdicht, dus gewoon niks speciaals doen, je vuurwerk lijdt niet veel in die 3 dagen.

Booomy

Registered User
Ik zet ze gewoon in mijn schuur neer, en die is zeker niet goed geïsoleerd. Doe het al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad. En zoals hier boven wordt gezegd, die 3 extra dagen maakt ook niet uit. En buiten dat, mijn vriendin vindt het prima dat ik vuurwerk koop, maar het huis hoeft daar niet helemaal mee vol te staan ;-)

wit1704

Registered User
Laatst bewerkt:

Bomber68

Registered User
Dank voor alle reacties. Gaat gewoon in het schuurtje worden dan [emoji106] Mn fietsen, gereedschap en veel andere troep staan er al jaren zonder problemen.
En wat dingen die ik er dan gewoon bij zet (kattenbakkorrels/strooizout), kan nooit kwaad. Die tassen vind ik ook een goed idee. Gaat helemaal goed komen!

Berry-Snijders

Registered User
moet geen probleem zijn, vorig jaar heb ik mijn overgebleven vuurwerk een jaar bewaard in de schuur en het werkte gewoon, voelde nieteens koud aan

Laatst bewerkt:
Bovenaan