Opinie Zonder Omweg: 'Oud en nieuw zonder vuurwerk is geen oud en nieuw' (fragment)

Moontan

Moderator
Medewerker
Opinie Zonder Omweg: 'Oud en nieuw zonder vuurwerk is geen oud en nieuw' (fragment)

Vuurwerk, over twee weken mag het weer. En net als andere jaren laaite de discussie ook weer op. Volgens Toon Gemmink moet vuurwerk onder de mensen blijven. Katy Roobol ziet dat toch anders. Als hondentrainster vindt ze dat dieren er teveel last van hebben. Verbieden dus.

17 dec 2015 - 15:20 bij rtlz, duur: 2:16

http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1450362000/1

Tony

Administrator
Medewerker
Gisteren mochten weer een woordje over vuurwerk spreken.
Vanavond om 21.30uur op RTL Z

hardcore0438

Registered User
Als vuurwerkliefhebber en hondenbezitter kan ik toch als geen ander zeggen dat het aan de baasjes zelf ligt. Het is maar net hoe je je hond opvoedt. Als je doet als of er niks aan de hand is dan reageert de hond er van zelf niet op, ga je de hond juist aaien en naar je toe halen denkt de hond dat er iets aan de hand is , met angst als gevolg. Ik zelf erger me ook aan die pleuresklappen voor oud&nieuw maar mijn honden kijken er niet eens van op.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Dan honden maar verbieden. Dat irritante gekef en overal poep op het gras en op de stoep, en dat 365 dagen per jaar! :)

Z@P

Registered User
Ik wou net zeggen, ik ervaar het hele jaar door overlast van honden en katten.
"Tokkie figuren" die hun vechthondje los laten lopen en op straat laten schijten etc etc.

En een hondentrainer zou als geen ander moeten weten dat je hond moet voorbereiden op onverwachte zaken.

Geven en nemen in deze maatschappij daar komt het op neer,

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Laatst bewerkt:

whiskey

Registered User
toon top gesproken,maar die vrouw pff iedere hond bang voor vuurwerk daar ben ik het niet mee eens !als de baas bang ervoor is brengen ze automatisch de angst over op het dier .ik heb zelf 2 honden en die lopen gewoon los op straat met oud en nieuw en die schrikken geen eens van een knal of pot,:yaeh am not durnk:

joszie

Zilveren Member
wederom weer argumenten van mindere kwaliteit die mevrouw hier aangedragen heeft.
top dat je hieraan je medewerking hebt verleent Toon.

chromeeh

Registered User
Pffff ze hebben weer zo'n "Fair Trade" figuur van stal gehaald....
"Ik vind het niet leuk, dus moet iedereen maar mijn mening accepteren en respecteren"

happy4ever

Registered User
Dit is een tendens. Een heel klein percentage van de bevolking die vaak en luidruchtig loopt te schreeuwen dat het verboden moet worden, en de grote massa volgt gedwee (kijk maar naar die hele pieten discussie).

Gelukkig zie ik dit jaar een tendens dat wij als vuurwerkliefhebbers ons mobiliseren en ook onze stem laten horen. Als we onze stem maar vaak genoeg laten horen, dan heb je kans dat de grote massa ons gaat volgen in plaats van die Groenlinks lobbyisten :grin:

schaafienr1

Registered User
Wat een vreselijk vrouwtje! Totaal niet realistisch! Egoïstisch en dom! Ouderen moeten een paar uur na afsteken van vuurwerk binnen blijven!! Tuuuuuurlijk, normaal sterft t om 01.00 snachts van de ouderen op straat!!!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Sterk gesproken Toon! Je wordt er een echte baas in! Heerlijk. Mevrouw heeft waarschijnlijk alleen de 2 honden in haar leven en ziet dus ook alles wat haar of honden niet uitkomt als overlast.

Ik weet wel dat als alles wat overlast geeft verboden gaat worden ze alvast afscheid kan gaan nemen van d'r 2 kindjes.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

joszie

Zilveren Member
Wat een vreselijk vrouwtje! Totaal niet realistisch! Egoïstisch en dom! Ouderen moeten een paar uur na afsteken van vuurwerk binnen blijven!! Tuuuuuurlijk, normaal sterft t om 01.00 snachts van de ouderen op straat!!!

Dat is bijna precies wat ik ook dacht. Ik ken genoeg ouderen die om middernacht gewoon buiten op straat staan en genieten van het vuurwerk.

Fijn als mensen menen voor anderen te moeten spreken. Alsof iedere oudere aan COPD leidt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan