Opgepakt worden met zwaar illegaal vuurwerk : mijn ervaring

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritchy

Registered User
mijn verhaal over opgepakt worden en tips:
het was 7 december 2011 toen ik lekker bij mijn vriendin op te bank zat stond er een arrestatie team aan de deur om de vraag de garageboxen te openen met een brief met bevel in mijn gezicht geduuwt en denkent dat het dat dan was mijn nieuwjaar mijn vuurwerk en een zware straf en boete we liepen dus naar de garage boxxen en ja voordat ik hem opende zij ik al uit me zelf pak de boeie maar want jullie gaan schrikken en ja toen maakte ik hem open en ja was er stilte en werdt ik geboeit in het busje gezet maar naar 1 uur in het busje hebben gezeten mocht ik eruit om mijn eigendommen te sorteren en toen begon het vrachtwagentje het terrein op en laden toen naar bureau en ja mijn verhaal gedaan en naar 10 uur naar huis mogen gaan en een boete van 1200 euro en een gerecht aan me broek maar naar maanden en jaren kreeg ik uiteindelijk een brief JA MENSEN HOE RAAR HET OOK KLINKT het luidt als volg: wij hebben te weinig gebrek aan bewijs dat het gerecht word afgeblazen en u niet vervolg zal worden maar wel de boete van 1200 euro per 7 werk dagen moet betalen oke zo typt de politie niet dit was ff kort samen gevat in mijn worden. en raad ook iedereen af om illegaal vuurwerk te kopen want in nederland komen ze steeds verder met het vuurwerk maar ik ben heel eerlijk en ben er zelf ook nog niet uit gestapt
tip 1 koop in nederland en leg iets meer geld bij en je hebt perfeckt vuurwerk!
tip 2 zou je nou illegaal vuurwerk bezitten koop geen rotzooi en let op merken en afwerking
tip 3 ik wil hier niemand mee aan zetten om ZWAAR illegaal vuurwerk te kopen
vuurwerk_in_garagebox.jpg

mijn garage box 2011 waar ik super veel spijt van heb
groetjes Ritchy

spanischcracker

Registered User
Bedankt voor het delen! Soms ga je een beetje te ver zonder dat je erbij nadenkt. Elk jaar gekker, meer, groter en harder. En als dat steeds goed gaat dan blijf je maar doorgaan. Helaas heb je het pas ingezien nadat je gepakt bent. Risico van het vak!

golden eye

Registered User
het was 7 december 2011 toen ik lekker bij mijn vriendin op te bank zat stond er een arrestatie team aan de deur om de vraag de garageboxen te openen met een brief met bevel in mijn gezicht geduuwt en denkent dat het dat dan was mijn nieuwjaar mijn vuurwerk en een zware straf en boete we liepen dus naar de garage boxxen en ja voordat ik hem opende zij ik al uit me zelf pak de boeie maar want jullie gaan schrikken en ja toen maakte ik hem open en ja was er stilte en werdt ik geboeit in het busje gezet maar naar 1 uur in het busje hebben gezeten mocht ik eruit om mijn eigendommen te sorteren en toen begon het vrachtwagentje het terrein op en laden toen naar bureau en ja mijn verhaal gedaan en naar 10 uur naar huis mogen gaan en een boete van 1200 euro en een gerecht aan me broek maar naar maanden en jaren kreeg ik uiteindelijk een brief JA MENSEN HOE RAAR HET OOK KLINKT het luidt als volg: wij hebben te weinig gebrek aan bewijs dat het gerecht word afgeblazen en u niet vervolg zal worden maar wel de boete van 1200 euro per 7 werk dagen moet betalen oke zo typt de politie niet dit was ff kort samen gevat in mijn worden. en raad ook iedereen af om illegaal vuurwerk te kopen want in nederland komen ze steeds verder met het vuurwerk maar ik ben heel eerlijk en ben er zelf ook nog niet uit gestapt
tip 2 zou je nou illegaal vuurwerk bezitten koop geen rotzooi en let op merken en afwerking
vuurwerk_in_garagebox.jpg

groetjes Ritchy

Geweldig die leestekens!

Wel zuur dat je gepakt bent, maar dat is het risico!

Michel_G

Zilveren Member

groetjes Ritchy

Zijn toch een paar dingetjes die ik een beetje vreemd/opvallend vind.

Allereerst zeg je dat je 7 december vorig jaar gepakt bent om daarna echter te zeggen dat het maanden en jaren heeft geduurd voordat je wat hoorde?

Tevens zeg je dat je "super veel spijt" hebt. Waar dan precies van? Van het feit dat je gepakt bent? (En wellicht niet voorzichtiger bent geweest?) Of van het feit dat je (zoveel) illegaal vuurwerk had? Dit laatste kan het niet zijn, want als je ECHT spijt had, dan snap ik niet waarom je een paar dagen geleden nog vrolijk op het forum post dat je "net" een 3" cilinder shell afgestoken hebt. (en meen dat je in de chatbox ook nog zei dat je een knal/salute blok afgestoken had, wat je nog even van straat moest halen daarna)

Kortom, komt een beetje vreemd over.....

britain

Registered User
Zijn toch een paar dingetjes die ik een beetje vreemd/opvallend vind.

Allereerst zeg je dat je 7 december vorig jaar gepakt bent om daarna echter te zeggen dat het maanden en jaren heeft geduurd voordat je wat hoorde?

Tevens zeg je dat je "super veel spijt" hebt. Waar dan precies van? Van het feit dat je gepakt bent? (En wellicht niet voorzichtiger bent geweest?) Of van het feit dat je (zoveel) illegaal vuurwerk had? Dit laatste kan het niet zijn, want als je ECHT spijt had, dan snap ik niet waarom je een paar dagen geleden nog vrolijk op het forum post dat je "net" een 3" cilinder shell afgestoken hebt. (en meen dat je in de chatbox ook nog zei dat je een knal/salute blok afgestoken had, wat je nog even van straat moest halen daarna)

Kortom, komt een beetje vreemd over.....

Het komt inderdaad meer op mij over als verhaaltje waarmee hij wil pronken.. Met name de foto...

Jie

Registered User
Aan je foto en de koptekst begrijp ik waar je het over hebt. Maar om heel eerlijk te zijn kom je over als iemand die zwaar aandacht tekort heeft. Als ik jou naam zie, dan zap ik automatisch weg.

Michel_G

Zilveren Member
En wat mij ook nog net te binnen schiet:

In dit topic (http://www.freakpyromaniacs.com/for...012-gefilmt-door-studio-336-a.html#post336348) staat een film die jij gepost hebt, met allemaal bonbridge blokken die jullie afgelopen jaarwisseling afgestoken hebben. Hoe zit dat dan precies? Stond er ergens anders nog een berg(je) met blokken (bij iemand anders) dan? Aangezien jouw vuurwerk allemaal in beslag genomen is.

Laatst bewerkt:

Koetje

Registered User
Caught in the act Ritchy! hahahahah
Bonbridge blokken zitten ook een heleboel dezelfde bij, foto is van een handelaar en zijn geen blokken van een liefhebber om met oud en nieuw op te stoken. Althans dat is mijn interpretatie van die foto.

te weinig gebrek aan bewijs is trouwens een heleboel bewijs!

Laatst bewerkt:

Mystifying Sage

Registered User
En euh.... Als je al een boete krijgt...hoeft het zowiezo niet meer voor te komen want je bent al bestraft...2 keer straffen voor dezelfde feit kan en mag niet.

Gepakt worden met illegaal vuurwerk komt er altijd een uitspraak van officier van justitie aan te pas....En niet meer door de politie een simpele boete, zeker met de lading/hoeveelheid die te zien is op de foto. Want het voorhanden hebben van een grote partij illegaal vuurwerk is een misdrijf en geen overtreding......

Mystifying Sage

Registered User
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan