Open dag bij Weco Feuerwerk!

Tony

Administrator
Medewerker
Aanstaande zaterdag 16 mei opent Weco haar deuren voor de consument.

16-05-2009 kunnen de geintreserden van 10:00 tot 17:00 een rondleiding krijgen door de fabriek in Eitorf.

Voor meer info zie onderstaande link:
http://www.weco-pyro.de/weco.de/news/#38

Bericht van Pyromaniac 1975 op VWC

jaspertjuh

Registered User
Tegek!

Even kijken of ik hier bij kan zijn, het is natuurlijk wel een unieke kans om een kijkje achter de schermen bij Weco te nemen!

Ollie

Registered User
Ik heb begrepen tijdens bonn dat het niet de bedoeling was dat dit naar buiten zou komen. Het is bedoeld voor familie van medewerkers en grote klanten die eens kunnen komen kijken in de fabriek en magazijnen.

ze waren niet blij met het feit dat dit op duitse forums terecht is gekomen.

jaspertjuh

Registered User
Ik heb begrepen tijdens bonn dat het niet de bedoeling was dat dit naar buiten zou komen. Het is bedoeld voor familie van medewerkers en grote klanten die eens kunnen komen kijken in de fabriek en magazijnen.

Ok, in dat geval ga ik niet.
Bedankt voor de uitleg :blink1:.

Het is toch een beetje raar dat er altijd mensen zijn die geen informatie geheim kunnen houden en alles maar online knallen.

Edit: Vreemd, het staat inderdaad gewoon op de frontpage van de Weco site, en het geld dat met de rondleidingen word opgehaald gaat naar een goed doel.
Mij lijkt dit geen besloten open dag hoor?

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker

Als je op de link klikt dan zie je helemaal bovenaan dit nieuws bericht staan op een openbaar gedeelte van hun website. Dus als ze het niet leuk vinden dat het online staat is dat denk ik aan hun eigen te danken.

jaspertjuh

Registered User
Weco heeft dit bericht op Feuerwerkforum.net geplaatst:

Und hier noch ein paar spezielle Informationen:

Ursprünglich war das Event als lokale bzw. regional begrenzte Veranstaltung geplant. Jedoch zeigt sich ein derart großes Interesse hier auf FEUERWERK.net, dass WECO nun Informationen offiziell veröffentlicht hat. Damit sollten alle Spekulationen beendet sein. Die Mitglieder des FEUERWERK Forum sind zum Tag der offenen Tür herzlich eingeladen.

Kortom, het was eerst besloten, maar vanwege de grote belangstelling is de open dag nu gewoon voor iedereen toegangkelijk.

Ollie

Registered User
Misschien is het een actie geweest naar aanleiding dat het bekend werd. Ik heb het die chef schieter zelf horen zeggen tegen een duitse feueerwerk fan...

Ik zie al dat het boven me staat...

Laatst bewerkt:

DJ-ArSoN

Registered User
Zo, ben toch maar even gegaan.
En dat was best de moeite waard.
Na wat files en omwegen toch in Eitorf aangekomen bij de Weco fabriek.
Volgens goed Duits gebruik voldoende bier und bratwurst aanwezig :bigsmile:

Goed, het vuurwerk.
Ze hadden een soort showroom opgebouwd in een tent.
Helaas mocht je geen foto's maken...
Er stonden redelijk wat nieuwe consumentencakes, normale, multi-kalibers en ook een aantal van die doorgelonte projectjes (CBP's). Ik hoop van harte dat deze bij de shops verkrijgbaar zijn over 7 maanden. Elk denkbaar effect zat wel ergens in de cakes verstopt wat ik zo kon zien. Verder stonden er nog een aantal prijzen die Weco in de loop der tijd gewonnen heeft, evenals een dummy prof opstelling met mortieren, candles en single-shots. Jammer genoeg nergens een product catalogus te vinden, dat was wel aardig geweest.

De rondleiding was ook leuk.
Helaas kwamen we niet bij het prof gedeelte in de buurt, maargoed.
We kregen het gehele productieproces van Weco's vuurpijlen te zien.
Van de stijgmotor, vulling, assemblage, tot aan de goed gevulde kartonnen :cool:
Daarna lieten ze zien hoe hun Wunderkerzen (sterretjes) gemaakt worden.
Toen nog even langs een gozer die componenten mixte waardoor theatervuur (soort bengaals vuur) gemaakt werd. En 2 vrouwtjes die klein PSE achtig spul maakten; ijsfonteinen en van die blitz dingen. Tot slot ging elk groepje gelukkig ook nog wel effe wat testen: een paar pijlen, een (slappe) böller, die 2 PSE dingetjes en een zonnetje.

Er komt al met al nog verdacht veel handwerk bij kijken, had meer automatisering verwacht. Echt veel moet handmatig gevuld, gecontroleerd, en geplaatst worden. Des te meer respect voor de gehele vuurwerk productie hier! :blink1:

Tot slot een tas met Weco goodies meegekregen, en toen volgas over de Deutsche autobahn weer terug naar huis. Een prima invulling voor m'n vrije zaterdag moet ik zeggen :smile:

svnJJ

Registered User
Zo te lezen was het de moeite waard, en heb je veel producten gezien.
Interessant ook om te zien hoe ze hun vuurpijlen maken.
Volgens mij veel geleerd die dag!

Leuk verslag! Bedankt daarvoor.

Groeten Sven

slingerland81

Registered User
Ben er ook naartoe geweest, het was zeer interessant om te zien hoe de eerder genoemde stukken vuurwerk werden gefabriceerd. Ik heb een enkele foto weten te maken van de buitenkant van het terrein. Wordt vervolgt.

slingerland81

Registered User
Zoals beloofd de gemaakte foto's

Zicht bij het aanrijden.
DSC_8839.jpg

Zicht vanaf de parkeerplaats in het verlengde van de weg.
DSC_8833.jpg

De wecovlag bij de entree.
DSC_8834.jpg

Het Weco vuurwerktestveld, genomen door het hek.
DSC_88351.jpg

Laatst bewerkt:

Kobajo

FPM Filmer
Ze hadden een soort showroom opgebouwd in een tent.
Helaas mocht je geen foto's maken...Er stonden redelijk wat nieuwe consumentencakes, normale, multi-kalibers en ook een aantal van die doorgelonte projectjes (CBP's). Ik hoop van harte dat deze bij de shops verkrijgbaar zijn over 7 maanden. Elk denkbaar effect zat wel ergens in de cakes verstopt wat ik zo kon zien. Verder stonden er nog een aantal prijzen die Weco in de loop der tijd gewonnen heeft, evenals een dummy prof opstelling met mortieren, candles en single-shots. Jammer genoeg nergens een product catalogus te vinden, dat was wel aardig geweest.

Foto's binnen het hek mochten er niet gemaakt worden.

Moontan

Moderator
Medewerker
Tag der offenen Tür bei WECO Feuerwerk in Eitorf ( 16.05.2009 ) Video für feuerwerk.net

Bovenaan