Opbouw vreugdevuur Duindorp stilgelegd

Baron van lunt zu sas

Registered User
https://www.omroepwest.nl/nieuws/3745817/Opbouw-vreugdevuur-Duindorp-stilgelegd

Opbouw vreugdevuur Duindorp stilgelegd - #omroepwest

DEN HAAG - De opbouw van het vreugdevuur op het strand in Duindorp is zaterdag op last van de gemeente stilgelegd omdat de maximale grootte ruim is bereikt.
De gemeente had vooraf met de bouwers afgesproken dat de palletstapel maximaal 10.000 kubieke meter mocht zijn. Zaterdagmiddag was de inhoud van de palletstapel volgens de organisatie al 12.000 kubieke meter. Er waren toen nog 12 vrachtwagens hout op weg naar Duindorp.
Het stilleggen van de bouw is de uitkomst van een overleg met onder meer de brandweer en de bouwers, zegt de gemeente in een verklaring. Er is geen aanvoer van nieuwe pallets meer. 'Zo blijft de veiligheid van de stapel geborgd en kunnen bouwers, bewoners en bezoekers met de jaarwisseling veilig en verantwoord genieten van het mooie vreugdevuur', aldus de woordvoerder van burgemeester Krikke.
LEES OOK: Vreugdevuur Duindorp bereikt maximale toegestane grootte

petertje23

Registered User
Ik begrijp die hele massive pallet bergen voor de vreugde vuren niet,
hele hoop gezeur over fijnstof, milieu enzovoorts door vuurwerk, en hier wordt een vergunning voor gegeven?
Vuurwerk is onveilig bla die bla, en dit dan weer niet.

Begrijp mij niet verkeerd, een vreugdevuur, soit, prima gezellig! Maar dit gaat toch eigenlijk te ver?

Richardus

Registered User
Klinkt als meer hout voor een 2e vreugdevuur elders in de buurt. Maar goed; als je samen afspraken maakt, mag je blij zijn dat de instanties je 20% meer gunnen.

GMP82

Zilveren Member
Ja ze hadden ook kunnen zeggen; jullie houden je niet aan de afspraak, breek het boeltje maar af.
Maar goed, dan breekt toch stevig de pleuris uit. Dus dan maar polder oplossinkje, we knijpen de oogjes dicht.

• Like
Reactions: AWG

wit1704

Registered User
>>Ik begrijp die hele massive pallet bergen voor de vreugde vuren niet,
>>hele hoop gezeur over fijnstof, milieu enzovoorts door vuurwerk, en hier wordt een vergunning voor gegeven?

Vast geen Hagenees die dit zegt zeker;)
De gemeente werkt hier aan mee als alternatief voor de massale de rellen(kerstbomen rauzen) en spontane kerstboom verbrandingen door heel het haagse. Hierbij proberen ze juist die zaken te voorkomen die ons vuurwerk nog meer in het negatieve kan trekken. Was ooit de bedoeling.

Hoewel die nieuwe Burgemeester Krikke wel een dubbele agenda heeft. (Dat valt niet te ontkennen). Want zij wil een total verbod op onze hobby.
Maar de pallets verbranding is al van voor haar tijd hé:p

Over het mulieu, er zijn ook Paasvuren in de achterhoek en Twente, volgens mij zijn die veel groeter en is daar zelf sprake van smog vorming in Oost Nederland en Duitsland begrijp ik. Dus die twee brandstappels in Den Haag en Scheveningen stellen daar bij vergeleken niets voor lijkt mij.:geek:

joszie

Zilveren Member
Goede uitleg hierboven.
Een dergelijk evenement is juist om de overige overlast te minimaliseren.

In dat kader natuurlijk een prima afspraak.
Dat er vervolgens een max. Aan zit, tja...
Beter zo dan dat het verkeerd gaat.

Michel_G

Zilveren Member
Eigenlijk vind ik dit in zekere zin best een positief bericht:

Er waren op voorhand duidelijke afspraken. Deze werden uiteindelijk overschreden, waarna de bouw werd stilgelegd, om te voorkomen dat de stapel "uit de hand liep".
Ondanks deze overschrijding kan het evenement wel gewoon nog door gaan.

Lijkt mij een keurige oplossing: organisatie blij, want evenement gaat door met zelfs 20% meer volume dan eerder afgesproken en gemeente/brandweer/overheid blij, wat het evenement blijft beheersbaar.

Schuim

Moderator
Medewerker
Deze Achterhoekse paasvurenliefhebber snapt ook helemaal niks van die palletverbrandingen.
Pallets zijn prima bruikbare producten en vind het een zinloze verbranding in deze we/up/recycle maatschappij, wij gebruiken snoeiafval van de voorjaarssnoei. 🤡

*Sarcasme uit.
Nee, lekker blijven doen jongens, veuls te mooi wark waj da deut!
Maar regels zijn regels, moeten wij ook aan hier in het verre oosten.

AWG

Registered User
vroegah hadden de mensen hout en kolenkachels, en ook toen was er fijnstof.
mensen moeten eens ophouden met volledig gezond 120 jaar te willen worden.

gaandeweg door het leven moet je een beetje genieten, en als dat een keer een palletfikkie is . so what?
en op een gegeven moment gaan we wat mankeren en we gaan allemaal ook een keer naar een volgend leven.
denk dat fijnstof in het dagelijkse verkeer en industrie een heel stuk meer schade toebrengt dan een jaarlijks fikkie.

en of je het mooi vindt of niet is allemaal relatief...ik heb niks met carbidschieten maar ik zal je recht om dat te doen ,verdedigen.;)

GMP82

Zilveren Member
Ja ze hadden ook kunnen zeggen; jullie houden je niet aan de afspraak, breek het boeltje maar af.
Maar goed, dan breekt toch stevig de pleuris uit. Dus dan maar polder oplossinkje, we knijpen de oogjes dicht.

En we hebben weer een mooi voorbeeld dat polder oplossingen niet verstandig zijn!
Benieuwd of de kop van Krikke gaat rollen, maar nee die zal er wel onderuit komen en de schuld afschuiven.

• Like
Reactions: AWG

Schuim

Moderator
Medewerker
Krikke is nu al zo aan het kneden om er maar onder uit te komen, maar dit gaat heel gemeente Den Haag aan, er zijn daar over de hele linie fouten gemaakt.

Bovenaan