Oostblok Vuurwerk!

masters

Registered User
waarmee zijn de knallen van die allergrootste die cosmic bomb te vergelijken en wat is dat voor een lont die heele dikke en waar kan je deze kopen?

Alcoholic

Registered User
The Cigarman zei:
Inderdaad vergis echt niet over de grote, ik maar eens rond over de doodskopstrijkers.
Ik geloof dat 90% van die doodskopstrijker beton is.
Met beton kun je vele ruimtes opvullen........

hier ben ik het niet helemaal mee eens, het beton is wel degelijk nodig om een zo groot mogelijke druk te kunnen uitoefenen..om te vullen word vaak gebruik gemaakt van oranje achtig poeder..ook weleens zaagsel.

Maar sommige stukken vuurwerk (Knalvuurwerk) zien er mooi en erg groot uit..maar de huls is vanaf de helft leeg..volgens mij..was dit ook bij de fish crackers van alpeco.
wel heel jammer maarja ik heb m'n lesje wel geleerd ik ga liever uit van ervaringen van mensen hier op het forum e.d

:w

P

poziloc

Guest
Alcoholic zei:
hier ben ik het niet helemaal mee eens, het beton is wel degelijk nodig om een zo groot mogelijke druk te kunnen uitoefenen..om te vullen word vaak gebruik gemaakt van oranje achtig poeder..ook weleens zaagsel.

Maar sommige stukken vuurwerk (Knalvuurwerk) zien er mooi en erg groot uit..maar de huls is vanaf de helft leeg..volgens mij..was dit ook bij de fish crackers van alpeco.
wel heel jammer maarja ik heb m'n lesje wel geleerd ik ga liever uit van ervaringen van mensen hier op het forum e.d

:w

als je al zoveel beton nodig hebt, om druk op te bouwen, betekend dat, dat je te maken hebt met een slechte kwaliteit flash....troep dus.
kijk bijvoorbeel naar de allereerste fish crackers.....daar zat een dun karton rondje in verlijmd, of naar de trueno......hier zat/zit een hoogwaardige flash in, die zeer fijn is en een zeer hoge ontbrandings snelheid heeft.
deze hebben dus amper tegendruk nodig om te knallen

Alcoholic

Registered User
klopt.. heb je zeker gelijk in..zo heb ik vroeger ooit een doorgebroken strijker aangestoken..en dan heb ik het over de orginele uit duisland die ze bij alpeco verkopen.

ik wilde deze aansteken want ik dacht dat er alleen nog zo een fontijntje uit zou komen..niet dus
hij ging direkt af tusse mijn wijsvinger en duim, het was alsof ze er met een hamer op sloegen
op deze manier heb ik flash ontdekt dus..

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Als we dan over loze ruimtes gaan hebben.
Ooit heb ik van een buurjongen een doosje strijkers uit Duistland gehad, ze knalden lekker, maar als je van achteren in de strijker keek, zat er een lege ruimte in die de helft van de strijker was.
Maar ook die botenstrijkers met lont die voor jaarwisseling 2003/2004 opdoken, die hadden ook de helft lege ruimte.
Het lontje leek te klein, maar bij nader in zien, was het londje groot genoeg.

Maar we hebben het over Oostblok vuurwerk, ontopic weer.

Ivanhoe

Registered User
masters zei:
wat is dat voor een lont die heele dikke en waar kan je deze kopen?
Het lont op deze knallers is time fuse, wordt normaal gesproken gebruikt in shells (om de burst charge te ontsteken). Is dik stug lont en gaat moeilijk aan. Dit lont zat ook sommige supervlinders.

remio

Registered User
heb gister de grootste getest, alleen filmpie mislukt...

knal was cker erg goed te noemen en er zat veel druk achter!!

gegroet remio

Zaliotuur

Registered User
remio zei:
heb gister de grootste getest, alleen filmpie mislukt...

knal was cker erg goed te noemen en er zat veel druk achter!!

gegroet remio
Je bedoelt dan de Mega Jumbo en niet de Cosmic Bomb toch? (omdat je in een eerdere post liet weten dat je een mega jumbo had weten te bemachtigen)

remio

Registered User
|:( ja tuurlijk, sorry je hebt natuurlijk ook nog de cosmic bomb..... ik heb dus de mega jumbo afgestoken ;)

gegroet remio

-Theshadow-

Registered User
Dat bedoel ik poziloc, hoeveelheid PTS en kwaliteit.

Alles heeft te maken met de kwaliteit van de gebruikte Aluminium. (waar tientallen soorten/kwaliteiten in bestaan). En toevoegingen van katalysatoren(reactieversnellers), zoals de spanjaarden dus doen.

Viber

Registered User
Ik weet ik wat ik van dit spul moet vinden, het ziet er beter uit dan dat het hard knalt denk ik. Ik had trouwens vorig jaar nog een 2 doodskopstrijkers weten aan te komen en daar had ik ook wel iets meer van verwacht, maar het beton vloog je om de oren ]:) trouwens, de panzerfaust, is dat duits vuurwerk of ook uit het oostblok?

zink901

Registered User
Viber zei:
Ik weet ik wat ik van dit spul moet vinden, het ziet er beter uit dan dat het hard knalt denk ik. Ik had trouwens vorig jaar nog een 2 doodskopstrijkers weten aan te komen en daar had ik ook wel iets meer van verwacht, maar het beton vloog je om de oren ]:) trouwens, de panzerfaust, is dat duits vuurwerk of ook uit het oostblok?
Door Bex geimporteerd via Hamburg uit China. Dus beiden niet eigenlijk.

$tepfireworks

Registered User
dat oostblok vuurwerk lijkt me echt geweldig.
de mega jumbo bijv. ziet er heel spectaculair uit.
maar waar is dit vuurwerk nu eigenlijk te verkrijgen?
alleen maar in polen of kan je het ook in nederland krijgen via, via
en twee, is het waar vooor je geld en/of veilig?

groetjes $tep

remio

Registered User
als je geluk hebt en een goeie handelaar vind kan je het wel krijgen in NL. en veilig is het ook. ik vind het zeer betrouwbaar spul van goede kwaliteit(dan heb ik het over het merk Jorge)

gegroet remio

scorpion198

Registered User
had 12 pakken mega jumbo`s.. de knal van die dingen is erg dof..
wegen 56 gram waarvan 6 gram flash..
ze halen het zeker niet bij de super vlinder met visco lont in de groene doos
en de m10000 cracker gaat zelfs harder..

het is wel te verkrijgen via via maar niet in belgie of zo..

ik betaalde 10 euro per 10stuks..

greetz scorpion

Laatst bewerkt door een moderator:

magic sky line

Registered User
scorpion198 zei:
had 12 pakken mega jumbo`s.. de knal van die dingen is erg dof..
wegen 56 gram waarvan 6 gram flash..
ze halen het zeker niet bij de super vlinder met visco lont in de groene doos
en de m10000 cracker gaat zelfs harder..

het is wel te verkrijgen via via maar niet in belgie of zo..

ik betaalde 10 euro per 10stuks..

greetz scorpion

hier zit geen 6 gram flash in maar 4,6. mij is verteld dat deze gemaakt zijn gemaakt door een duitse pyrotechnicus, om te kijken hoe je met zo min mogelijk flash een zo'n hard mogelijke knal te produceren.

zink901

Registered User
magic sky line zei:
hier zit geen 6 gram flash in maar 4,6. mij is verteld dat deze gemaakt zijn gemaakt door een duitse pyrotechnicus, om te kijken hoe je met zo min mogelijk flash een zo'n hard mogelijke knal te produceren.
In een gekleurde visco supervlinder zit 4,5 gram flash dus dat is hem dan niet echt gelukt! Ze liggen in Polen trouwens gewoon in de winkel.

Jo440

Registered User
mega jumbo komt van jorge (jc026 op de verpakking), niet van een duitse pyrotechnicus.
ik heb ze ook maar nog niet getest ofzo :) komt de 31e wel

Bovenaan