Ook PvdA steunt vuurwerkinitiatief

Relex

Registered User
De overlast die er nu is, komt van jongeren die toch wel aan vuurwerk komen. En de groepen die nu niet aan iets kunnen komen, zullen wel op een andere manier een feestje gaan vieren en de eerste jaren hun onvrede uiten.

Overigens zijn er ook zat volwassenen die al hun hele leven van vuurwerk genieten en dit ook blijven doen, dus meer illegale vuurwerk met alle gevolgen van dien.

En omdat men normaal minder of geen alcohol drinkt in combinatie met vuurwerk en dit laatste dan verboden is, zal men gewoon het op stevig doorzuipen gooien en daarna massaal de auto etc instappen...

Ik denk niet dat het verbieden op welke wijze dan ook het aantal slachtoffers, vernielingen en overlast tegen gaat houden. Het enige verschil is, dat er minder controle is op het vuurwerk en er geen geld binnenkomt omdat er niets legaals verkocht wordt. Daarnaast de schadeposten voor alle bedrijven die jaarlijks hun vuurwerk konden verkopen en flink geinvesteerd hadden, krijgen dit ook weer te verduren tijdens de kridietcrisis... en dus weer minder werkgelegenheid en een slechere economie.

Je gaat mij niet vertellen dat er zoveel jankerts zijn in NL die massaal zich storen aan een paar uurtjes geknal 1x per jaar. Dan moeten die mensen ook niet in het dichtbevolkte NL gaan wonen, niet meer naar een kermis gaan etc. Egoistische mensen bah!

En die slachtoffers zijn zo makkelijk terug te dringen, door iedereen bij zijn bestelling een vuurwerkbril te geven die er gewoon voor de jeugd tof uitziet. En die paar sukkels die pijpbommen maken, die maken ze ook wel in de rest van het jaar. Maar men legt graag verbanden (die er niet zijn) om hun eigen menining kracht bij te kunnen zetten.

spitfire

Registered User
....Je gaat mij niet vertellen dat er zoveel jankerts zijn in NL die massaal zich storen aan een paar uurtjes geknal 1x per jaar. Dan moeten die mensen ook niet in het dichtbevolkte NL gaan wonen, niet meer naar een kermis gaan etc. Egoistische mensen bah!

..... Maar men legt graag verbanden (die er niet zijn) om hun eigen menining kracht bij te kunnen zetten.

Dat eerste is in mijn visie dus wel zo.... Ik noem Nederlanders vaak grappend ''de azijnzeikers'' en dat is niet voor niks. Ik zit veel in het buitenland en als ik dan weer op schiphol kom, dan bevliegen de ontevreden koppen je gewoon.. shagerijnige, zeurende, klagende mensen. Dat zijn nederlanders in mijn ogen.

En dat laatste.... dat is de media voor 99%

Relex

Registered User
Dat eerste neem ik ook waar hoor Spitfire... maar dat komt gewoon omdat er teveel mensen en teveel verschillende soorten mensen op een zeer zeer klein leefgebied leven en daarbij het niet meewerkende weer wat al mensen negatief maakt of erger...

De media legt verbanden, maar de politiek ook of neemt dit klakkeloos over.

spitfire

Registered User
Nou, teveel verschillende soorten mensen daar wil ik graag even een kanttekening bij plaatsen... Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat hier in Nederland de mensen zo door en door verwend zijn dat ze uit verveling niks anders meer kunnen dan zeuren op de buurman en mensen die andere dingen doen dan zijzelf. Nederlanders hebben altijd wat te kletsen en te klagen over wat een ander doet. Iedereen wil zijn eigen mening aan anderen opdringen, al het bijzondere wat je doet, anders dan anderen, is ''verkeerd'' of raar. Nederland is geen eenheid meer maar een vergaarbak van ontevreden en verzadigde welvaarts-slachtoffers. Is je tuintje niet mooi? dan deug je niet. Is je auto te groot? dan deug je niet. Ga je na 8 uur uit huis? dan vragen ze zich af ''wat die nou gaat doen'' er is altijd wat. Je mag in Nederland niet bijzonder zijn, of een andere mening hebben dan de massa. En dan komt de vuurwerkfreak om de hoek kijken... ik geloof niet dat ik jullie verder wat hoef uit te leggen... jullie hebben het allemaal aan den lijve ondervonden, dat kan niet anders...

Markie

Registered User
Zoals al gezegd, net zoals het rookverbod is het bijna onmogelijk om te controleren, en alle vuurwerkshops gaan echt niet in 1 jaar opeens dicht dus je zal nog steeds kunnen kopen. Met andere woorden: niks aan de hand.

firewire

Registered User
Onlangs gespot op een "Loesje" poster.

-De wet van betutteling-

" Als het leuk wordt is er altijd wel iemand die het komt verbieden "

Silver Palm

Registered User
Daar hebben die linkse rakkers van de Pvda tijd voor. Het hele land zit in een recessie en deze jongens gaan zich druk maken over een traditie die al tientallen jaren bestaat.
Ze kunnen zich beter druk maken over een minister van Financien die het aan totale daadkracht ontbreekt toevallig ook nog een van het PVDA (Partij van de afbraak).

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Daar hebben die linkse rakkers van de Pvda tijd voor. Het hele land zit in een recessie en deze jongens gaan zich druk maken over een traditie die al tientallen jaren bestaat.
Ze kunnen zich beter druk maken over een minister van Financien die het aan totale daadkracht ontbreekt toevallig ook nog een van het PVDA (Partij van de afbraak).

Ben ik het mee eens Pyroterror.
Maar als het kabinet nu valt, dan weet ik niet waar ik op moet stemmen.

De partij van Wilders, geeft flink tegen gas, i.v.m. het vuurwerk verbod.
Maar ik stem niet op deze partij.
Je kan wel blijven gillen, dat de islam een slecht geloof is, maar met haat zaaien los je de problemen niet op in Nederland.

En verder: De linkse partijen krijgen mij stem niet.
De SP, is ook een partij die inpopulaire standpunten er na houdt.
D66, vind ik een met de wind mee waai partij.

Christen unie en CDA, krijgen mijn stem niet.
Kijk maar eens hoe Nederland, lijdt onder de betutteling.

Ja en dan kan ik VVD stemmen, dat is een partij waar ik toch het meeste mee kan gaan.
Maar ja, doen zij ook wat ze beloven.

Want daar ben ik ook al zo vaak in teleur in gesteld....

Haagse kliekjes....:sick:
Grijze dakduiven. (Kijk maar in het Haagse groene boekje, wat ze daar mee bedoelen..)

GMP82

Zilveren Member
Ach ze hebben stuk voor stuk al lang en breed laten merken dat ze geen van allen je stem waard zijn. Maar goed, zal verder mn mond houden, tis immers geen politiek forum. (Al krijgt vuurwerk meer met politiek te maken dan me lief is... twordt tijd dat de politiek vuurwerk wordt)

Sweet Laker

Registered User
Ach, ik weet niet of iemand net op de NOS heeft gekeken naar de aanbieding van het voorstel van de coalitiepartijen, maar ome van der Geel of hoe die knaap ook heet. Hij heeft heel duidelijk laten blijken dat er geen ruimte is voor de oppositie om een verandering aan te brengen. iets wat hij met een brede, duivelsachtige glimlach liet merken.

Oftewel, het is een farce, er heeft achterkamertjespolitiek plaatsgevonden en wat mij betreft is deze coalitie er weer in geslaagd om mijn gevoel te bevestigen dat zij de bevolking zelf níet serieus neemt.

Dan stem ik liever op een partij als de SP (helaas dat hun programma nog niet bekend is, dat wel) of VVD. Misschien ook niet de beste keuze, maar voor wat ik tot nu toe aan standpunten en meningen gezien en gehoord heb. Dan zijn dit voor mij de twee betere opties.

En de PVV, ach, zoals Femke Halsema terecht aangaf, in een democratie loop je niet weg uit een discussie. Hoe onterecht en oneerlijk het misschien ook loopt. Maar het is en blijft een democratie en de communicatie blokkeren door weg te lopen. Nee, zo werkt het niet. En ookal lijkt de boodschap in eerste instantie terecht, dit is het in werkelijkheid niet.

Want, een vos verliest wel zijn haren, maar nooit zijn streken.

sniki

Registered User
Wilders is een partij van de vrijheid. daar kun je beter op stemmen als je van nederland houd. Dat islam gebeuren is maar bijzaak. Ik zou niet weten waar ik anders op moet gaan stemmen. de rest is helemaal niks. komt nooit iets uit voort. ik zou zeggen geef wilders een kans en laat hem zich bewijzen. Vuurwerk steek ik toch wel af. maakt niet uit of het mag of niet mag

Relex

Registered User
De burger zou uit protest niets meer moeten kopen, alleen via internet en dan uit het buitenland, de auto laten staan, niet meer roken etc. Moet je kijken hoe snel dit kabinet met hangende pootjes naar de burger luistert :)

slabbetje

Registered User
Ik hoop dat er nog meer mensen gaan tekenen!
Inmiddels zijn we al over de helft! 50.000 handtekeningen zijn binnen!
Waarvan 5.000 door blijfvanonsvuurwerkaf.nl ondanks we in onderhoud zijn!
en we binnenkort echt online gaan!
Ik hoop hiermee meer handtekeningen binnen te halen zodat er geen verbod komt!

Bedankt voor het tekenen! en blijf steunen

Pyrodoc

Registered User
Gewoon tijdens de komende verkoop/besteldagen (ik weet het duurt nog even) iedereen die vuurwerk koopt of besteld een petitie laten tekenen bij de verkoop/bestelpunten.Ik denk dat je er dan nogal wat meer zal hebben dan wat nu het geval is.De meeste mensen die met oud en nieuw vuurwerk afsteken weten helemaal niets(of heel weinig)van een eventueel vuurwerkverbod.

misschien een idee?

sander

Registered User
Gewoon tijdens de komende verkoop/besteldagen (ik weet het duurt nog even) iedereen die vuurwerk koopt of besteld een petitie laten tekenen bij de verkoop/bestelpunten.Ik denk dat je er dan nogal wat meer zal hebben dan wat nu het geval is.De meeste mensen die met oud en nieuw vuurwerk afsteken weten helemaal niets(of heel weinig)van een eventueel vuurwerkverbod.

misschien een idee?
ik vind het een superidee van je pyrodog!!
ik heb er wel 3 dagen voor over om ergens in een winkel handtekeningen te verzamelen voor een tegenactie.als we met ze allen de handen in 1 slaan moet dat toch geen probleem om die 100.000 handtekeningen bij elkaar te krijgen?
wat me wel zwaar tegen valt is dat er bijna helemaal geen actie is bij de vuurwerkinporteurs ,want laten we wel wezen het gaat tenslotte ook om hun boterham lijkt me:mad:

Relex

Registered User
Inderdaad een goed plan! ik zou op zeker met de lokale verkopers een praatje maken... ik weet niet of die petitie electronisch of op papier getekend moet worden? en zoja aan welke voorwaarden er moet voldoen, maar dan zou je eventueel daar een zooi formulieren of een pctje kunnen neerzetten die gelijk bij de bestelling de consumenten laat tekenen

Bovenaan