Onverzekerden ontsnappen aan megaclaim

Tony

Administrator
Medewerker
ALBLASSERDAM - Een garagebedrijf in Alblasserdam brandt begin dit jaar grotendeels af door naar binnen gegooid vuurwerk. Vier jongens worden verdacht.

Al gauw wordt duidelijk dat bij drie van hen de familie uit geloofsovertuiging niet verzekerd is. Dus de vierde draaide voor de schade op?

Met z'n allen zitten ze een paar weken na de brand bij hem thuis op de bank: de vier jonge verdachten - de jongste van 8, een tweeling van 11 en een jongen van 12 - en hun ouders. ,,We moesten de zaak toch zien af te handelen'', zegt Ben Bochanen, mede-eigenaar van Autobedrijf Arie Bochanen en Zonen B.V. uit Alblasserdam.

Het viertal, leerlingen van de reformatorische Ds. Joannes Beukelmanschool in Alblasserdam, zou dinsdagmiddag 6 januari 2009 een steen door de ruit van de garage hebben gegooid. De oudste bekent later dat hij er vuurwerk achteraan gooide, met fatale gevolgen: het garagebedrijf brandt af, inclusief veertig auto's en twee speedboten. De totale schade bedraagt zo'n anderhalf miljoen euro.

Van de drie gezinnen waar de vier kinderen uit komen, hebben er twee vanwege hun geloofsovertuiging geen WA-verzekering. Als je brand sticht en je ouders zijn om hun geloof niet verzekerd...

Bron: http://www.nd.nl/artikelen/2009/december/28/onverzekerden-ontsnappen-aan-megaclaim

bloodveins

Registered User
Misschien dat dit op sommige mensen verkeerd overkomt maar ik vind het stom dat je jezelf niet verzekerd vanwege je geloofsovertuiging. Heeft iemand een idee om welk geloof dit gaat?

Quadriffis

Registered User
Zo te lezen streng gereformeerden. Ik ben het met bloodveins eens, niet om het stom te noemen maar het is gewoon niet meer van deze tijd. Verzekeren doe je niet alleen voor jezelf, ik kan me ook niet indenken dat er mensen zijn zonder WA verz. dat is pas onGELOOFlijk. Maar ja de conclusie is weer dat deze mensen er toch weer mee wegkomen.

Jeff

Registered User
Zullen ze thuis ook wel geen tv mogen kijken, geen muziek mogen luisteren, reisen op zondag UIT TEN BOZE, computers is al helemaal not done.

Nog op vroegere leeftijd dan hun sociale-ongelovigen (infadels!!!) op het foute pad. Zie de ironie hier wel van in, haha. Laten we de (grote) sociale achterstand niet vergeten.

Arcenist

Registered User
Zullen ze thuis ook wel geen tv mogen kijken, geen muziek mogen luisteren, reisen op zondag UIT TEN BOZE, computers is al helemaal not done.

Nog op vroegere leeftijd dan hun sociale-ongelovigen (infadels!!!) op het foute pad. Zie de ironie hier wel van in, haha. Laten we de (grote) sociale achterstand niet vergeten.

Al deze beperkingen, maar wel vuurwerk afsteken?
Past niet in het beeld van hun geloof...

marlboro20

Registered User
De geloofsovertuiging is van de ouders en opgelegd aan de kinderen. En ik heb het gevoel dat de kinderen zich steeds vaker losweken van het gedachtengoed van de ouders maar tot hun 18e of 20e in het leefpatroon gedwongen worden.... Dus dat deze kids wel met vuurwerk spelen kan ik me voorstellen. Maar ik verwacht niet dat ze dachten een raam in te gooien (mag niet!!!!) en wat vuurwerk deze uitwerking zou hebben..... Dus gelovigen: dat je zelf niet WA verzekerd wil zijn prima maar sluit die wel af voor je kids totdat ze 18 jaar zijn!!!! Dat deze gezinnen met een schuld van €400.000,- blijven zitten zal me boeien maar ik verwacht niet dat alle gezinnen de week erna 1,5 miljoen aan de garagehouder overmaakt. De gedupeerde is dus de garagehouder!!! Zeer asociaal gedrag van de ouders dus en naief dat ze denken dat hun kids dat niet kan overkomen.....

bloodveins

Registered User
Ben je trouwens niet verplicht door de wet om jezelf te verzekeren? Deze mensen kunnen trouwens nooit autorijden maar dat zei Jeff al. Is opzich wel bizar als deze mensen ooit een ongeluk bij iemand anders veroorzaken of hun huis brand af kunnen ze de rest van dr leven betalen.

Bovenaan