Ontwikkelingen pro-anti vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

GMP82

Zilveren Member
Re: ontwikkelingen pro-anti vuurwerk

Ik vond het voornamelijk preken voor eigen parochie.

En voor welke parochie moeten ze dan anders preken? Ze zetten zich in voor het behoud van de vuurwerktraditie in Nederland.
Dan lijkt het me niet meer dan logisch, dat men probeert het vuurwerk dat in Nederland verkocht wordt, in ere te houden, dan wel te promoten?

Dat het dan volledig scheef staat, dat je vervolgens je legale producten namen of uiterlijke kenmerken geeft van illegaal vuurwerk. Tja, daar kan ik je alleen maar gelijk in geven; dat is ontzettend krom.

painkiller

Registered User
Uiteraard juich ik alles toe wat bijdraagt aan het behoud van onze traditie. Echter ben ik van mening dat dit puur uit commercieel belang word gedaan.
Strijden tegen illegaal vuurwerk is als water naar de zee dragen.

GMP82

Zilveren Member
Uiteraard zit er ook een winstfactor/commercieel belang bij.
Het is immers hun brood. Waren wij ook niet degenen die het vreemd vonden, dat het zo lang duurde voor er iets gebeurde vanuit de branche? ;-)

Joepenstein

Registered User
Re: ontwikkelingen pro-anti vuurwerk

Nee dat niet, maar afgelopen week is tijdens de Rubro Dealershow wel stilgestaan bij een behoorlijk uitgebreid ander initiatief om het afsteken van vuurwerk en de verkoop ervan in een positiever daglicht te stellen. dat de naam VuurwerkCheck draagt. Inmiddels is er ook een topic over hier op FPM: http://www.freakpyromaniacs.com/for...ttp-www-vuurwerkcheck-nl-voor-winkeliers.html

Dat is zeker wel een goede ontwikkeling! Ik hoop dat dit eind dit jaar ook de pers zal halen. Zo dat Nederland kan zien, dat er wel degelijk vanuit de vuurwerk branche zelf ook wat word gedaan tegen t vuurwerk vandalisme rond nieuw jaar. En dat er ook gewoon "goedwillige" vuurwerk fans zijn... Maar toch ben ik alsnog voor de werelderfgoedlijst XD Want zelfs t carbid schieten staat er al op. Wat minstens zo gevaarlijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan