Ongeval Remi-Pyro

Stefanfreak

Registered User
22 oktober 2008
Ik wil bij deze even laten weten dat mijn beste (vuurwerk) maatje Remi-Pyro een ernstig ongeval heeft gehad met zijn brommer op weg naar zijn werk op 21 oktober jl.

Hij is iets voor half 8 in de ochtend de macht over het stuur verloren en is tegen een boom tot stilstand gekomen. Hij ligt op dit moment in het ziekenhuis in Enschede waar hij de komende tijd ook door zal brengen. Gisteren lag hij nog op de Intensive Care maar inmiddels is hij verhuisd naar de verpleeg afdeling neurologie. Zijn hele gezicht is opgezwollen en heeft redelijk wat breukjes in zijn gezicht. Ook heeft hij een schedelbasisfractuur en is het de komende dagen afwachten hoe het met hem gaat. Als de zwellingen minder zijn wordt hij direct geopereerd aan de breukjes. Ook heeft hij momenteel kunstmatige voeding.

23 oktober 2008
Remi is weer wat spraakzamer dan gisteren. Maar hij is enorm duf door de pijnstillers. Wat ook bekend is, is dat hij direct na het ongeval is gevonden door een fietser die Remi eerder heeft ingehaald. Remi lag onder de brommer en de brommer is weg gehaald door de fietser. Vervolgens kom Remi zelfstandig opstaan en ook nog eens zijn helm afdoen. Het is een wonder dat hij dat heeft kunnen doen, vooral nu je zijn verwondingen weet.

Zijn zwellingen zijn heel iets afgenomen en verder zijn er geen complicaties. Ook heeft hij nog perfect zicht, gehoor en reuk vermogen.

24 oktober 2008
Remi is vandaag naar de oogarts gebracht voor een uitgebreid onderzoek. De oogarts was zeer tevreden. Hij ziet normaal en ook de zenuwen en spieren zijn niet aangetast. Wat een opluchting!! Hij heeft bij de oogarts ook voor het eerst zijn gezicht in een spiegel gezien. Het was minder heftig dan hij had verwacht. Terug op de kamer bleken ook de gordijnen weer open. Het aantal prikkels wordt langzamerhand opgevoerd. Ook krijgt hij sinds vanmiddag weer wat vloeibaar eten. Zijn zwellingen in het gezicht worden minder. Om wat te bewegen krijgt hij regelmatig fysiotherapie. Hij heeft nog steeds erg veel pijn aan het gezicht, de nek en de borst. Hij krijgt regelmatig zware pijnstillers. Rust is op dit moment nog steeds het belangrijkste geneesmiddel. Vanochtend en vanmiddag was hij redelijk spraakzaam. Vanavond was hij erg moe en zei niet veel. Vanmiddag de zaalarts nog even gesproken, die gaf aan dat Remi goed herstelt. Volgende week zal het wel duidelijk worden wanneer en hoe hij wordt geopereerd.

25 oktober 2008
Vandaag is er niet zo veel veranderd ten opzichte van gisteren. Hij is stabiel en zijn zwellingen worden wel steeds iets minder. Hij is alleen nu wel meer uitgeput en rust is nog steeds het voonaamste. Ook zo weinig mogelijk bezoek. Wanneer hij geopereerd wordt is ook nog niet bekend.

27 oktober 2008
Na een positieve vrijdag is Remi's situatie in het weekend verslechterd. Hij begon minder te reageren op ons en dronk erg weinig. Vanochtend is hij weer door de CT-scan gegaan. Naar aanleiding van de scan blijkt er meer letsel in de hersenen te zijn dan eerst werd gedacht. We hebben gesproken met de neuroloog en de internist. Zijn medicatie wordt aangepast en men wil kijken of dit zijn situatie gaat verbeteren. Het kan wel een aantal dagen duren voordat de nieuwe medicijnen effect hebben. Kortom geen goede berichten op dit moment.

28 oktober 2008
Remi zijn toestand is heel iets verbeterd. Zijn zoutgehalte was wat laag maar dat is weer op peil. Ook is zijn toestand weer behoorlijk stabiel. Oftewel een klein positief lichtpuntje!

30 oktober 2008
Om het zoutgehalte weer op peil te krijgen en om andere effecten te neutraliseren, heeft Remi vanaf maandagmiddag andere medicatie gekregen. Dinsdagochtend kreeg hij koorts. In de loop van de dag (dinsdag) werd zijn toestand stabieler. Dinsdagavond bleek dat de medicatie effect had. Toen we gisteren belden met het ziekenhuis was Remi weer aanspreekbaar, maar gedesoriënteerd. Toen we bij hem kwamen, hadden we weer contact. We hebben gisteren regelmatig met hem kunnen praten. Hij is moe (slaapt veel), is verward en gedesoriënteerd, maar gelukkig weer aanspreekbaar. Gisteravond vonden we hem weer wat beter dan gistermiddag. Vandaag gaat het vrij super met hem. Hij praat weer. Heeft alles weer op de rij en is zelfs zonder toestemming, zelfstandig naar het toilet gegaan.

31 oktober 2008
Remi's herstel heeft zich vandaag verder doorgezet. Hij kon zich ook allerlei dingen weer herinneren. Hij is weer goed bij de tijd en stelt allerlei vragen. Heeft vandaag zelf de ontvangen kaarten en brieven gelezen. Hij toont af en toe weer z'n 'Remi humor'. We zijn verbaasd over z'n snelle herstel na de dip van maandag en dinsdag. Morgen mag hij weer 'normaal' eten uitproberen. Hij ligt niet meer aan het infuus. Hij mag weer af en toe uit bed. Vanmiddag een gesprek gehad met de artsen. Ze zijn erg tevreden over z'n situatie. Hij wordt nog streng in de gaten gehouden. Of hij geopereerd moet worden is nog niet zeker. Voorlopig moet hij het rustig aan doen en mag nog geen ander bezoek ontvangen dan z'n eigen familie.

2 november 2008
Het gaat nog steeds goed met Remi. Hij ziet er weer beter uit. Hechtingen zijn uit z'n kin gehaald en alle zwellingen zijn weg. Nog een beetje blauw om z'n ogen zijn de laatste uitwendige verschijnselen van het ongeluk. Hij mag steeds meer uit bed. Vandaag heeft hij weer even tv gekeken. De vele kaartjes en berichtjes die hij heeft ontvangen doen hem (en ons) goed. De vele reacties op de vuurwerksite 'Freakpyromaniacs' hebben we uitgeprint en hem laten lezen (Stefan bedankt). Remi zelf is verbaasd dat hij zoveel kaarten en andere berichtjes heeft ontvangen.

Zoals gezegd het gaat goed met Remi, maar er zijn nog wel gevolgen van het ongeluk waar Remi hinder van ondervindt. Er zijn nog problemen met de vochtbalans (veel dorst) en het eten van vast voedsel gaat moeizaam vanwege de breuken in z'n gezicht, hij heeft pijn bij het kauwen. Ook zijn de spieren van de benen nog niet soepel, maar daar wordt vanaf morgen weer hard aan gewerkt m.b.v. fysiotherapie.

Inmiddels begint Remi zich te vervelen. Hij leest af en toe kleine stukjes uit tijdschriften maar wil ook graag chatten en sms'en. Dat wordt hem nu nog even ontraden (een beetje teveel prikkels) vanwege de klap die z'n hoofd heeft gehad . Hij mag nog geen bezoek behalve van de gezinsleden.

4 november 2008
Remi had gisteravond last van koorts(38.5 graden) Dit was maar voor tijdelijk en is inmiddels weer gezakt. Ook is bekend dat hij 20 november alsnog geopereerd moet worden aan zijn schedelbasisfractuur. Afwachten hoe hij daar van hersteld. Het gaat nu verder goed met hem en toen hij de uitgeprinte reactie kreeg die hieronder staan reageerde hij nergens meer op maar wilde alleen maar lezen. Verder houd ik (Stefan) hem nu maar op de hoogte van het laatste vuurwerknieuws e.d..

6 november 2008
Vandaag mocht er voor het eerst bezoek komen buiten de naaste familie om. Het was aan mij de eer om mee te mogen en ik schrok van verbazing.. Zo goed ging het met hem.

Hij heeft vanmorgen zijn laptop gekregen in het ziekenhuis en daar was hij heel blij mee. Eindelijk iets anders kunnen doen dan lezen of suf in bed liggen. Het eerste wat hij deed toen hij de laptop aan had was, hoe kan het ook anders, vuurwerkfilmpjes kijken. De ene na de andere show en product filmpjes kwamen voorbij. Ook de artsen moesten er aan geloven en moesten kijken naar die prachtige flowerbeds.

Toen ik vanavond binnenkwam zat hij ook achter de laptop, beetje muziek luisteren. Ik had wat filmpjes meegenomen van wat nieuwe consumeneten vuurwerk en de show van Sueca 2008. Toen hij die show zag, werd ik heel blij van binnen omdat ik zijn blik weer zag, zoals hij kijkt als hij vuurwerk ziet zoals het hoort. Top om te zien. Ik denk dat hij die show nu nog wel een paar keer heeft gekeken haha.

Je ziet ook verder niets aan hem, net alsof ik heb eigenlijk op kwam halen om bijvoorbeeld naar Hannover te gaan voor een show. Hij heeft ook nergens extreem last van, behalve wat lichte pijn op zijn schouders en rechterbeen. Ook is hij een aantal kg afgevallen en moet hij vaak naar het toilet. De artsen waren verder zeer tevreden met zijn snele vooruitgang en als het zo voortzet dan mag hij waarschijnlijk begin volgende week NAAR HUIS TOE.

Maar 20 november moet hij wel geopereerd worden en die operatie wordt toch wel iets zwaarder dan wat ik wist. Er zit een klein gaatje tussen de hersenen en de neusholtes. Als hij de griep of verkouden zou worden dan is de kans dat het virus over slaat door dat gaatje naar zijn hersenen. Ze gaan nu door middel van een klein gaatje te boren in de schedel naar binnen om het gaatje te dichten. Deze operatie zal een paar uur gaan duren. Dat zal dan een kleine domper zijn, die operatie, maar dat hij er weer helemaal bovenop komt is wel zeker. Hij was vanavond weer de Remi zoals ik hem ken! Dat heeft mij heel erg opgelucht en kan eindelijk weer met een rustig gevoel slapen.

10 november 208
Ik heb vanavond met Remi een tijdje op msn gepraat vanuit het ziekenhuis. Ik moet zeggen.. Hij is gek haha. Hij is al weer druk in de weer met wat hij met oud en nieuw gaat en wil doen. Ook zegt hij: Als ik morgen thuis kom en er staat een brommer voor de deur, dan rijd ik er zo mee weg.. Ook praat hij al weer over crossbrommers en dergelijke. Dus ik heb niet het idee dat hij er een angst aan over heeft gehouden.. Hij zegt ook wel dat hij door dit ongeluk veel sterker in zijn schoenen staat en dat hij op dit moment de wereld aankan.

Ik ben wel blij dat hij dit allemaal zegt. Hij baalt er wel enorm van dat zijn brommer veel schade heeft. Dat kan wel worden gerepareerd.. maar dat kost heel veel euro's helaas.

21 november 2008
Remi heeft de operatie van 3.5 uur goed doorstaan. Gisteren om 10:30 uur is begonnen met de operatie en tegen 14:30 uur kregen de ouders van Remi bericht dat de operatie technisch geslaagd was. Dit was een opluchting omdat de operatie meer inhield dan wat iedereen had gedacht. Later op de dag zijn de ouders naar het ziekenhuis vertrokken om te kijken hoe het met hem was. Hij was weer bij kennis en kon zich alles nog herrinneren tot aan de operatie. Verder voelde hij zich prima, maar hij was allee moe. Ik weet niet hoe de afgelopen nacht is verlopen maar als er geen complicaties optraden dan mocht hij vandaag weer naar de verpleegafdeling waar het lekker rustig is.

Kortom goede berichten en zoals ik het nu kan bekijken is hij volgende week wel weer thuis!

Tis vandaag 21 november. Precies een maand na zijn ongeval en dan kun je heel wat meemaken!

26 november 2008
Ik heb Remi vandaag voor het eerst na de operatie gesproken op msn. Hij is al weer bijna volledig hersteld en mag begin volgende week weer naar huis als er geen complicaties optreden. Hij heeft op dit moment nog een paar nietjes in zijn hoofd om de huid bij elkaar te houden en een nog iets opgezwollen hoofd. Ook zit hij nog enkele dagen aan de antibiotica en infuus.

Verder wel 1 negatief ding wat hij er aan overhoud en dat is dat hij nooit meer mag voetballen waar hij best fanatiek mee was. Dat is een groot nadeel en daar baalt hij wel van.

Nou dat was het wel zo een beetje. Ik ben blij dat ik een eind kan maken aan dit verhaal. Ik denk dat Remi misschien zelf nog wel een post doet, maar dat is aan hemzelf.

30 november 2008
Ik ben even druk geweest met het maken van dit:

Hij was zeer verbaasd toen hij dit zag en het is meteen het grootste spandoek uit de omgeving. Even wat specificaties over het spandoek:

Grootte: 8 x 9 meter
Kleuren verf: 8
Uren werk: 30 +
Aantal banen stof: 5
Aantal ogen voor bevestiging: 18 stuks
Wie heeft wat gemaakt:
Stefanfreak: Letters ontwerpen, bedrukking, en ballonnen (FPM tros natuurlijk) en ophangen
Mijn ma: Naaiwerk
Maatje van Stefanfreak: bedrukking van de letters
Vader van Remi: Ophangen van het doek

Details:
Bij elk woord een gekleurde rand. Welkom is rode rand, Thuis is oranje rand en Remi is groene rand.

Het is wel bijzonder om te zien, zo een groot spandoek op het dak en een verbaasde Remi!

Dit is een mooie afsluiter van mijn verslag.

Groeten,

Stefan

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Zoals ook gezegd tegen je in de MSN chat, Wens remy maar sterkte en beterschap toe. Het is niet niks wat er gebeurd is!! Ik hoop dat alles weer goed komt!

KruitFreak

Registered User
Dat is geen best nieuws. Remi-Pyro hoort nu op dit forum te zitten en zeker niet in het ziekenhuis te liggen. Ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt en nog kan genieten van de jaarwisseling.
Veel sterkte en beterschap!

Groeten medefreak TT Thunder

Tony

Administrator
Medewerker
Wat ik er van begrijp is dat we beter kunnen hopen dat hij er weer echt bovenop komt! Oud en nieuw speelt in dit geval geen rol meer.

genius

Registered User
shit man, is egt wel klote dan.
hoop dat alles weer goed komt. weet zelf hoe erg het is om een ongeval mee te maken.

veel sterke.

Dennis010

Registered User
wat een verschrikkelijk bericht is dit zeg...
remi, van mij, mijn vriendin, en mn broertje heel veel sterkte gewenst bij het revalideren jongen !!!
we hopen voor je dat je er snel weer bovenop komt.

beterschap van dennis, edith en florian.

Dreek

Registered User
Ik las het al op VWC, heel veel sterkte man, en kom er snel boven op!
Ik heb dit zelf ook van dichtbij meegemaakt, eindeloze ziekenhuis bezoeken, revalidatieprocessen, heel naar allemaal, nogmaals, sterkte man!

gr.

Derk

Laatst bewerkt:

Mr_Mascleta

Registered User
Zo dit is ven schrikken zeg. Een zwaar ongeval van een van de members. Ik wil jou Remi heel veel sterkte toe wensen in de komende periode, die in het teken zal staan van recovery. Veel voorspoed ook, en ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken.

Jordi

Registered User
Dit is schrikken zeg! :sad:

Remi, ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat je er weer bovenop komt zodat we elkaar in de toekomst weer bij een show kunnen spreken.

RNBakker

Registered User
Sterkte gewenst vanuit hier. Hopelijk komt er snel beter nieuws.
Heb je iets van een adres? Kunnen we hem een kaartje sturen.

Kobajo

FPM Filmer
Ik wens je heel veel sterkte toe Remi.
Ik hoop dat je er gauw weer bovenop komt en in ieder geval
de feestdagen thuis met familie en vrienden kan "vieren".

mickeyzegtboem

Registered User
jezus man, de rillingen lopen over m'n rug

ik hoop dat je een spoedig herstel zal hebben, want je bent altijd een veel te gezellig gezelschap tijdens de shows man!

ps:

stefan, zou je mij ook het adres kunnen pm-en, dan kunnen danielle en ik ook even een kaartje sturen.

Sweet Laker

Registered User
Dat zijn geen goede berichten!

Heel veel sterkte (en beterschap); op de afdeling neuro, maar ook tijdens de komende (langdurige) revalidatie die nog zal volgen.

Oud en nieuw is momenteel geen optie, eerst maar hopen dat zijn zichts/reukvermogen of erger niet zijn aangetast; gezien het feit dat hij een schedelbasisfractuur heeft!

Sterkte in deze moeilijke tijd!

Bovenaan