onbekende pot

vicioso

Registered User
Hallo, ik heb op mn laatste tripje naar de zuiderburen wat mooi spul meegenomen, dit na eerst wat research op deze prachtige site (hulde). De uiterst behulpzame verkoper bood mij nog een mooie, zware pot aan voor een goeie prijs en zonder lang na te denken heb ik em gekocht. Eenmaal blij thuis aangekomen en mijn waar aanschouwend, kon ik een die ene pot maar niet thuisbrengen. Ik heb me uren kapot lopen zoeken, maar kan niks vinden. De pot zelf is ca 20x 25 cm (lxh) vierkant. Er staat Angel Cake op en linksboven een klein logo met chin letters en het woord Angel. Verder 2 codes: UN 0336 1.4 kgs Consumer Fireworks en SFC20-H1. Opmerkelijk vind ik dat er 2 lonten aanzitten, in tegenovergestelde hoek. Ik weet niet of ik er een foto van mag plaatsen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit te identificeren.

bloodveins

Registered User
Als het prof is mag je geen foto posten en mogen we het er niet over hebben. Als er 1 lont een rood kapje heeft en het ander is groen sowieso het lont met het RODE kapje aansteken.

Richardus

Registered User
topicstarter had ook zelf even kunnen googlen op het serienummer: is een consu blokje van het Poolse Surex http://www.surex.pl/pokazy-pirotechniczne-fajerwerki-zimne-ognie-wyrzutnie.php <- ergens in dat rijtje. Ook filmpjes van te vinden
500x500_fajerwerki_wyrzutnie_-_sfc20-h1_505x550.jpg

Laatst bewerkt:

vicioso

Registered User
Jep dat is em, alleen bij mij staat er geen surex op, maar een poppetje met vleugels in een cirkel met 2 chinese `woorden` en de text angel. Er staat 1.4 kg op, is dat dan kruit (kan t me niet voorstellen)? En hoe zit t met die twee lonten, ze zijn identiek (dus geen kapje of i.d.)

Ps. excuses maar t kwam niet in me op om op serienummer te zoeken:embarrest:
hehe pirotekski amatorski

Laatst bewerkt:

bloodveins

Registered User
Jep dat is em, alleen bij mij staat er geen surex op, maar een poppetje met vleugels in een cirkel met 2 chinese `woorden` en de text angel. Er staat 1.4 kg op, is dat dan kruit (kan t me niet voorstellen)? En hoe zit t met die twee lonten, ze zijn identiek (dus geen kapje of i.d.)

1.4kg is de aanduiding van de gevarenklasse.

Beschrijf de lonten even of nog liever maak er een foto van.

vonk

FPM Moderator
Medewerker

1.4g is de gevaren klasse waarin het stuk vuurwerk geclassificeert is. BV al het nederlandse vuurwerk is 1.4.

Doe anders even een goede foto van de lonten, dan kunnen we je op weg helpen, de kans is namelijk groot dat een van de lonten bedoelt is om doorte lonten en zeer snel kan zijn.

Richardus

Registered User
1.4 is de gevarencategorie, waarin vuurwerk wordt ingedeeld. 1.4 staat voor consumentenvuurwerk. Als de lonten identiek zijn, zou ik ook niet weten welke je moet hebben :p
Waarschijnlijk is deze Angel Cake niet via Surex in de handel gekomen ofzo, vandaar dat hun merknaam er niet op staat.

vicioso

Registered User
Ok ik heb nu 3 fotoos in mn album staan (weet niet hoe ik ze gepost krijg). Je ziet dat de lontjes beide normale groene lont zijn. Eentje zit in een hoek en eentje bijna schuin ertegenover. Het lijkt alsof er maar eentje dient aangestoken te worden. Als ik ze doorlont zou ik dan dus een `dubbele` hebben?

GMP82

Zilveren Member
Staat er niet op welke kant naar het publiek moet komen te staan? Want als je pech hebt, gaat ie precies andersom (finale eerst).

vicioso

Registered User
Nee, er staat wel een pijl met `up` op (voor de belgische markt misschien SORRY inkoppertje lol). Maar jjouw vraag klopt ook niet echt, want waarom zou je de finale als eerste willen ontsteken?

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Nee, er staat wel een pijl met `up` op (voor de belgische markt misschien SORRY inkoppertje lol). Maar jjouw vraag klopt ook niet echt, want waarom zou je de finale als eerste willen ontsteken?

Zijn vraag klopt wel degelijk!. Er zijn potten die 2 lonten hebben, 1 lont begint dan bij de finale.

Dus vandaar zijn vraag.

vicioso

Registered User
Ok, dat was duidelijk ja. Maar, hoe kom ik erachter welk lont voor de opening is? Een lont is een cm langer dan de ander, zou het daar in kunnen zitten? Het kortere lontje is niet bepaald erg kort.

Laatst bewerkt:

vicioso

Registered User
foto17c.jpg
[/URL] [/IMG]
foto18v.jpg
[/URL] [/IMG]
foto20n.jpg
[/URL] [/IMG]

Op foto 1 zit het lont iets naast de hoek, op foto 2 precies IN de hoek. Foto 3 is om merkje e.d. te laten zien. Excuses voor de zeer slechte kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Bovenaan