Onbekende mortierpijl?

tIgR@-m@Ni@

Registered User
Beste mensen,

Ik heb afgelopen week 4 mortierpijlen gekocht bij een Belgische vuurwerkwinkel (naam zeg ik liever niet) Deze pijlen werden niet "gewoon" verkocht maar heb ik onder de toonbank verkregen zeg maar..

Nu heb ik op zich best veel verstand van vuurwerk maar ik weet dus bij God niet wat dit voor soort pijlen zijn, welk merk, welke fabrikant, de hoeveelheid sas.. weet echt niks ervan? Hoop dat jullie mij kunnen helpen aan de hand van 3 foto's en wat ongeveer de uitwerking hiervan is.
Misschien zijn er ook nog wel mensen die ervaring hebben met deze pijlen.

Tot zover weet ik dat et 4" mortieren zijn ( ballrocket staat op de motor )
En ik heb er 15 euro per stuk voor betaald:

Kan iemand me misschien ook uitleggen wat de effecten precies zijn en wat ik me daarbij moet voorstellen.

ik heb 2 verschillende uitwerkingen:

4" ball rocket Red Wave
4" ball rocket Brocade Crown

plaatje 1:
Afbeelding_141_.jpg

plaatje 2:
Afbeelding_142_.jpg

plaatje 3:
Afbeelding_143_.jpg

PS escuses voor de slechte kwaliteit zijn met foto's gemaakt dus vandaar dat de laatste 2 erg wazig zijn.

Alvast bedankt!

AWG

Registered User
het lijken mij zo op het eerste gezicht de ariane 250 pijlen te zijn maar die waren toch 3 inch??
maargoed wat kosten ze?? van de prijs kunnen we al wat meer aflezen.;)

Cakey

Registered User
AWG zei:
het lijken mij zo op het eerste gezicht de ariane 250 pijlen te zijn maar die waren toch 3 inch??
maargoed wat kosten ze?? van de prijs kunnen we al wat meer aflezen.;)

Ariane 250 zijn 100mm (4") bolpijlen, de prijs die hij moest betalen staat er ook (kan je niet lezen?), 15 euro per stuk.

Ariane 250 kosten bij Alpeco ongeveer 90 euro voor 4 pijlen, dat zou 22,50 per pijl zijn.

Verder ken ik de pijlen niet.

tIgR@-m@Ni@

Registered User
mmmzz.. de prijs is idd 15 euro per stuk..

maar nu ben ik toch wel erg benieuwd wat dit voor pijlen zijn en wat de inhoud kwa sas normaal gesproken is van een 4" mortierpijl..

Iemand wat meer info over de 2 effecten wat ik had omschreven?

Vraag me af of dit de Ariane pijlen zijn.. :p

PeterVuurwerk

Registered User
nee de ariane pijlen hebben geen effect op de stok staan (zowiezo nergens dacht ik), en idd qua prijs komt het ook niet overeen.
ze hebben overigens wel een kleurencode onder op de stok

Brocade crown is een gouden effect. kijk even op www.vuurwerklook.com in hun effecten database. Misschien dat je daar wat wijzer wordt.

AWG

Registered User
Cakey zei:
Ariane 250 zijn 100mm (4") bolpijlen, de prijs die hij moest betalen staat er ook (kan je niet lezen?), 15 euro per stuk.

Ariane 250 kosten bij Alpeco ongeveer 90 euro voor 4 pijlen, dat zou 22,50 per pijl zijn.

Verder ken ik de pijlen niet.

o nou dat heb ik dan niet goed gezien sorry dan:)

gantpoplin

Registered User
Red wave, is een peony...alleen dan worden de sterren uitgeworpen met meestal een goudachtige kleur staart, het effect komt dan voller over.

Maar die pijlen 4" voor 15E dus 60E per 4, dat vind ik een mooi prijsje hoor,en zoals je al zei staat er geen merk op de pijl, dus ik ben benieuwd welk merk dit betreft...:eek:

Lidu Rullezzz

Registered User
heb ze 2 jaar geleden in actie gezien:). Merk weet ik helaas niet meer, maar ik weet wel dat ze met een ontiegelijke rotgang de lucht in gingen !..op grote hoogte een MEGA dreun met groot boeket !...ze waren toen ook 60 euro per 4. Geen verkeerde koop:*

Patrick

Registered User
Zijn die toevallig niet van die scandinavische pijlen? Die zie ik steeds meer in the picture komen de laatste tijd namelijk en hebben ook vaak een geelkleurig label.

copycat

Registered User
Deze pijlen zij de top!!!
Ik heb ze vorig jaar bij Alpeco gekocht.
4st 90 Euro.
Per pijl verschillende uitwerking.
Ik heb er ook een filmpje van.
Dat was vorig of dat jaar daarvoor online.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
copycat zei:
Deze pijlen zij de top!!!
Ik heb ze vorig jaar bij Alpeco gekocht.
4st 90 Euro.
Per pijl verschillende uitwerking.
Ik heb er ook een filmpje van.
Dat was vorig of dat jaar daarvoor online.

als je even wat posts boven de jouwe had gelezen, had je gelezen dat het niet de ariane 250 zijn.

de pijlen waar jij het over hebt zijn dus de ariane 250

Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Registered User
tIgR@-m@Ni@ zei:
thnxxxxxxxxxxxxxxx

ik heb volgens mij dus we; een goed koopje gedaan ]:) ]:) ]:)
Daar zou ik nog niet 100% zeker van zijn, ze doen mij erg denken aan de beruchte assorted 4 inch rockets van Bonbridge, 55E per 4 (zie foto hieronder). Categorie feestvuurwerk: 75 gram in een 4" kogelpijl, te belachelijk voor woorden. De kwaliteit van deze pijlen ken ik niet maar het kan nooit in de buurt komen van een Ariane 250, laat staan een Weco Maestro. Ik hoop voor je dat ik me vergis.

Foto=88GFRWDL

gantpoplin

Registered User
Wat Ivanhoe zegt klopt inderdaad, die 4" mortierpijlen van Bonbridge waar maar 75 gram in zit. En inderdaad is dit belachelijk want, dat is gewoon de consument belazeren, zo simpel zie ik dat. Ik heb ook wel eens dat filmpje gezien, volgens mij nog ergens op mijn pc staan, maja dan moet het wel deze pijlen betreffen.... Ben benieuwd of iemand Ivanhoes verhaal kan bevestigen, als het inderdaad deze pijlen zijn, dan zou ik ze weer verkopen...want het effect is dan echt minimaal voor die prijs:|:(

Bovenaan