Oliebollen, waar haal jij ze?

KoenL

Registered User
Zojuist m'n laatste uurtjes gedraait op de broodafdeling bij Albert Heijn. En jaja, de oliebollen lagen er weer in grote getallen alleen vond ik ze niet te eten. We kennen inmiddels de zin 'Champagne + vuurwerk = oliebol" dus het hoor ook nog eens bij oud en nieuw! (Goh:laugh:)

Omdat ik zelf nog niet weet waar ik de oliebollen dit jaar haal ben ik benieuwd waar jullie heen gaan. Toch een belangrijk onderdeel van de jaarwisseling!

gbrinks

Registered User
haal ze helemaal niet vieze vette ballen.
lust ze niet namelijk. wel appelflappen gheghge komen van de bakker.

grtzz

Son-T

Registered User
Je moet ook s'nachts gaan op de 30e .Dan is er zo goed als niemand.:blink1:
Hij bakt de hele nacht door en is gewoon open .

Schuim

Moderator
Medewerker
Die bakken we zelf, of een goeie vriend van me bakt ze (hij maakt ze beter).

En anders als we er helemaal geen zin in hebben of gewoon zin in snel een bolletje.
Even Hoppa, snel in Eibergen bij bakkerij Boenders voor de deur.

Maar ik ben en blijf zelf toch echt een appelflap liefhebber (het hele jaar door eigenlijk).
En die moet ik van mams of bij de bakker bart :love:

Kobajo

FPM Filmer
Laatst bewerkt door een moderator:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Me moeder bakt ze, maar die kan ik pas op 1 jarnuari eten.
Maar dat zijn wel de lekkerste, niet gebakken met een standaard oliebollen mix, maar met meel en gist.
Ja, en de rest wat er in een oliebol hoort.

Verder eet ik oliebollen bij de moeder van Jawe, omdat ik bij de famillie van Jawe oud en nieuw ga vieren.
Waar zij ze haalt, geen idee.

hutter

Registered User
Het lieve vrouwtje van mij die bakt ze al jaren.( daarom zie ik er ook zo slecht uit:smile:)
Ze bakt voor bijna de gehele familie ,staat ook de hele ochtend op oudjaarsdag te bakken. Oliebollen en appelflappen.

Lekkerste zijn ze als ze nog warm zijn, veel poeder erop heerlijk hoor.

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Je moet ook s'nachts gaan op de 30e .Dan is er zo goed als niemand.:blink1:
Hij bakt de hele nacht door en is gewoon open .

Die wil ik dan ook weleens proberen. Morgen ben ik in Rotterdam, dus mijn vraag is: Waar kan ik die kraam vinden???

Bovenaan