Olen (B)

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Van de website van VuurwerkBelgie.

Producten demo 19 juli 2008
Prof show 21 juli 2008

Plaats van handelen: Olen (Belgie)

Zaterdag 19 juli zullen wij voor de 3e maal onze Belgische producten laten zien. het eerste jaar gebeurde dit op een weiland bij de molen van Olen. sinds vorig jaar wordt de demo georganiseerd op een bestaand evenement gekend als de ballonmeeting. hier zullen wij een heel groot deel van ons assortiment afknallen.
op het terrein is veel te doen en te zien, ik heb ze niet geteld maar er waren vorig jaar een paar duizend mensen op het terrein, naar schatting zijn er over het hele weekend 35000 mensen langs geweest. er zijn kermis atracties, live muziek, animatie en een hele grote tent met drank.

Maandag 21 juli zullen wij het evenement afsluiten met een prof show.
beide vuurwerken zullen tussen 22:15 en 22:30 starten.
voor meer info over de ballonmeeting en het adres: www.ballonclubicarus.be

sisser

Registered User
Een post betreffende deze demo van VWB;

Zoals beloofd wat meer info aangaande de consumenten vuurwerk demo op zaterdag. Dit is in eerste instantie bedoeld voor winkeliers opdat zij het vuurwerk goed kunnen bekijken. Hiervoor is er een afgesloten deel waarop ook een grote tent staat met tafels en stoeltjes.
LVC leden zijn hier ook welkom vanaf 21.00uur. Heel fijn dichtbij het vuurwerk en geen gedrang om je heen plus dat je alle spullen goed gedemonstreerd krijgt. Bedenk wel dat het vooral voor klanten van Original is opgezet en de LVC leden erbij mogen zijn, als er winkeliers een zitplaats willen hebben zij wel voorrang op de LVC. Let er dus op dat je niet zitplaatsen bezet houdt als potentiele kopers tegen een paal moeten staan te leunen maar geef je zitplaats dan op.
Vorig jaar hadden we prachtig weer en hebben we eerst de ballonvaart bekeken wat heel leuk was. Daarna hebben we echt genoten van de demo die echt veel liet zien van nieuwe en minder bekende spullen en natuurlijk ook de toppers uit het assortiment. Het was toen echt gezellig om met een ploegje freaks zo te worden getrakteerd op deze demo.
Heb je de gelegenheid kom dan zeker kijken want Original is ook met de ballonfeesten een prima gast gever en schiet bedrijf.

Verder is er op het feestterrein plaats voor elke geinteresseerde in deze show.

nielsniels

Registered User
Sisser: Als ik het goed begrijp is dus iedereen welkom? Dus ook een vuurwerkliefhebber die verder niets met de produkten te maken heeft, maar gewoon van vuurwerk houdt?
Ik wil namelijk waarschijnlijk op maandag naar olen afreizen.
Alvast bedankt.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
uit de media
Olen gaat dit weekend de lucht in

Ballonclub Icarus heeft zaterdag 19, zondag 20 en maandag 21 juli meer dan 40 warme luchtballons op bezoek. Meer dan 20.000 kijkers worden gedurende deze drie dagen verwacht voor het luchtballonspektakel met een ruime randanimatie.

Piloot Luc Herdewijn verwacht dit weekend opnieuw de grote massa in Olen. Elk jaar tracht hij met ’special shapes’, luchtballonnen in speciale vormen, zijn toeschouwers te bekoren. Dit keer wordt wordt een gigantische T-rex, een vliegende dinosaurus, het visitekaartje van de meeting. Maar vele wedstrijdpiloten zullen met meer zenuwen dan anders aan de meeting deelnemen.

Fly-in
”We doen al enkele jaren een fly-in”, zegt Luc Herdewijn. ”Daarbij proberen de deelnemers zo dicht mogelijk een vooraf bepaald punt te raken. Dit keer organiseren we een tweede wedstrijd. Vier met helium gevulde kleine ballons hangen 50 meter boven Olense grond. De piloot die vanuit zijn ballon de juiste kan doorprikken maakt kans op een auto”. Dagelijks worden de 40 deelnemende warme luchtballons om 19u klaargemaakt voor de vlucht.

Doorheen de jaren is de meeting een ware aantrekkingspool geworden voor inwoners uit de provincies Antwerpen, Limburg en Brabant. Daarom biedt Icarus een ruim animatieprogramma. Een rommelmarkt, optredens van locale artiesten, een 35 meter hoog reuzenrad, een showparade van Vlaamse en Nederlandse vedetten, een kermis, vuurwerk en zelfs western riding moeten overdag de meest veeleisende bezoeker op zijn wenken bedienen.

Praktisch
De meeting vindt plaats op de terreinen De Weeën, in Olen-centrum. De toegang is gratis. Wie wil meevaren met één van de piloten, kan vooraf reserveren via 014/26.30.36. Tijdens de meeting kost zo’n luchtdoop slechts 125 euro. Zo’n vlucht biedt de deelnemer meteen een mooi beeld van de groene Kempen.

Meer info op www.ballonclubicarus.be

Pieter

Registered User
Sisser: Als ik het goed begrijp is dus iedereen welkom? Dus ook een vuurwerkliefhebber die verder niets met de produkten te maken heeft, maar gewoon van vuurwerk houdt?
Ik wil namelijk waarschijnlijk op maandag naar olen afreizen.
Alvast bedankt.

Iedereen is absoluut welkom bij de demo op zaterdag en ook bij de prof show op maandag :)

Ik ben beide dagen iig aanwezig om te helpen met de opbouw.
Ik zal morgen eens kijken of ik kan achterhalen wat er zaterdag bij de demo geschoten gaat worden :blink1:
Bij de profshow is het max kaliber 3" en er worden ook prof bakken gebruikt.

Pieter

Registered User
Hier de schietlijst van de demo;

2x B001 Jumping jack roll
3x 200CZ Nitrate cake
3x AB07 Messier (drie verschillende)
3x Z86 (drie verschillende)
3x R105 Fish lake
3x AB08 Aquarius (drie verschillende)
3x L117 18 schots cake (drie verschillende)
3x R411 Great torch (drie verschillende)
3x L113 13 schots cake (drie verschillende)
3x Z127 7 schots cake (drie verschillende)
3x AB01 Halleycomet (drie verschillende)
3x L116 Ruitcake (drie verschillende)
3x Z37A 20 schots cake (drie verschillende)
3x Z79 100 schots flowerbed (drie verschillende)
2x Z 11 Disco Flash met ertussen 1x R104 Victoria Falls
3x Z89 (drie verschillende)
2x Z84 25 schots waaier
2x Z54 250 schots fluitbak met ertussen 1x Z74 300 schots fluitbak
3x L118 Knockout 2x & Share the Flare 1x
2x Z83 18 schots waaier (twee verschillende)
2x B101 Chinese Wall met ertussen 1x L108 Holiday Toon
1x R106 Zorro
2x Z72 7 schots mine met ertussen 1x Z71 7 schots mine
1x Z87 Goldmine
3x Z76 Crackling Chrysantium
1x R102 M85

#update 18 juli
Na de demo volgt nog een finale :) Daarin wordt voornamelijk gebruik gemaakt van producten die niet in de demo geschoten zijn.

Laatst bewerkt:

Monsterking

Registered User
Om 3 uur kon ik eindelijk me bed induiken na een vermoeiende en vooral dure reis. Ik heb weer wat bekende gezichten maar ook zeker veel nieuwe gezichten gezien en was wel een gezellig avondje op het weer na. Ik heb foto's gemaakt van de op- en afbouw en natuurlijk van de demo zelf. De foto's van het vuurwerk zijn wat overbelicht en je ziet enkel de effecten in beeld dit komt omdat ik met deze camera de sluitertijd niet korter kan zetten en ik te dichtbij stond voor mooie plaatjes. Het was lekker om weer even vuurwerk te zien en eens op de opbouw te mogen. Ook heb ik voor het eerst mijn handjes uitgestoken op een schietterrein ookal was het enkel afruimen, haha.
De demo zelf was wat rommelig want er ging iets niet helemaal goed en door de regen zijn er wat producten niet afgegaan.
Wel was het wel weer even lekker vuurwerk te zien maar het had wel anders moeten verlopen.

sdc10263.jpg

Een aantal van de pallets

sdc10266.jpg

Een aantal van de pallets

sdc10272.jpg

Master Blaster

sdc10279.jpg

De losse cakes

sdc10284.jpg

5x AK-54

sdc10286.jpg

Great Torches

sdc10290.jpg

Waterfall

sdc10324.jpg

sdc10338.jpg

sdc10361.jpg

sdc10373.jpg

sdc10374.jpg

sdc10378.jpg

sdc10399.jpg

Restanten Jumpingjack Rol

sdc10403.jpg

Spacecraft B

sdc10405.jpg

6x Nitrate Cake

sdc10419.jpg

Waterfall

sdc10418.jpg

1 van de pallets

Voor derrest van de foto's verwijs ik jullie door naar mijn album: *KLIK*

thunderboy

Registered User
BALLONFEESTEN OLEN 19-7

Gisteren was ik aanwezig op deze gezellige Meeting, hieronder een Fotoverslagje... :cool:

snc12093pe9.jpg

snc12094lb5.jpg

Een schitterende grote tent dit jaar, prachtig versierd :nuts:

snc12096tk8.jpg

Ook aan de kleintjes is gedacht....Vele kinderen hebben ontzettend genoten van dit "Original" kasteel, harstikke leuk om te zien al die vrolijke springertjes!

snc12097gw0.jpg

Er stond ook een geinig reuzenradje dit jaar :rolleyes:

snc12098ud3.jpg

:rolleyes:

snc12099nm2.jpg

De pallets met cakes worden uitgeladen.....

snc12102qi1.jpg

Overal netjes een onsteker erop, spare Quickfuse, het zag er allemaal zeer netjes uit.. :rolleyes:

snc12101xr9.jpg

De cakes voor de finale mochten nog even in de bus blijven..

snc12109yk4.jpg

snc12111wp0.jpg

De hele middag harstikke gezellig gewerkt met deze kanjers... :rolleyes:
Overal werd er gelachen, en dat levert natuurlijk leuke plaatjes op :bigsmile:

snc12112ej8.jpg

snc12113kl0.jpg

Hier voel ik me thuis, lekker tussen de potten..... B) Kikke hoor :nuts:

snc12118np4.jpg

Iedereen deed zijn best, en na een tijdje begon het veld lekker vol te komen.
De opbouw zat er bijna op, het zag er allemaal prima uit.

snc12119dh2.jpg

snc12121wq2.jpg

snc12126gf3.jpg

Ook de waterval zat goed ingepakt..

snc12125vr6.jpg

Hier moet je je koppie wel even bijhouden :blink1:

Ondanks de regen werd er toch geprobeerd in de droge perioden de prachtige balonnen op te laten.
Slechts 2 stuks heb ik gezien, gelukkig heb ik wat plaatjes kunnen maken. Jammer, want vorig jaar heb ik ook schitterende creaties gezien. Volgend jaar hopelijk beter weer voor deze ballonvaarderfreaks.

snc12129ns2.jpg

snc12130zc6.jpg

Ik heb een zeer leuke demo gezien, en flink staan te genieten daar. Redelijk wat nieuwe dingen gezien, vond zelf de Master Blaster wel flink blazen, en ook de Crackling Chry waaiers waren met een paar tegelijk echt kikke.
Jammer dat er wat cakes niet zijn aangegaan, maar over het algemeen was het best ok.
Maandag de prof. show, ook dat zal een leuk showtje gaan worden....

Het was een natte, maar leuke dag gisteren, en misschien dat ik Maandag ook weer even kom kijken.
Ik vond het harstikke gezellig en wil iedereen bij deze bedanken voor deze toffe dag en demo...

snc12105sx5.jpg

Groeten,

Thunderboy :blink1:

edit:
opwarmertje: Hier Klikken
:bigsmile:

Tony

Administrator
Medewerker
Hey kerel, bedankt voor de leuke en goede foto's en natuurlijk het verslag. Je verteld het leuk en gelukkig sta je altijd normaal en serieus op de foto's!

We willen meer film zien!!!

thunderboy

Registered User
Tony,

Eigenlijk vond ik deze keer de thanksknop niet genoeg, dank je voor de positieve reactie!

Meer films zullen volgen, ik ga eerst even 10 dagen op 2 vervelende honden passen..ahha.

Groeten, en tot Geel.

TB

F16

FPM Fotograaf & Filmer
En natturlijk heb ik ook een aantal plaatjes geschoten.

Ballonfeesten20081.jpg

Ballonfeesten20083.jpg

Ballonfeesten20084.jpg

Ballonfeesten20085.jpg

Ballonfeesten20086.jpg

Ballonfeesten20087.jpg

Ballonfeesten20088.jpg

Ballonfeesten20082.jpg

Ballonfeesten200810.jpg

de vrachtwagen was al klaar voor vertrek, het was dus weer wachten op Arjan en Corne. B)

Ballonfeesten20089.jpg

Joah darrr gatieee

Ballonfeesten200813.jpg

Foto`s van de opbouw.

Ballonfeesten200820.jpg

3x Waterval

Ballonfeesten200821.jpg

Ballonfeesten200822.jpg

Ballonfeesten200823.jpg

Ballonfeesten200824.jpg

5x AK-54

Ballonfeesten200827.jpg

Ballonfeesten200828.jpg

Ballonfeesten200829.jpg

Ballonfeesten200830.jpg

Het mooie reuzenrad met 15.000 lampkes.

Ballonfeesten2008.jpg

Klik HIER voor de film. :)

Ik zou zeggen veel kijkplezier. ;)

Iedereen ontzettend bedankt voor de gezellige dag en mischien tot maandag. ;)

Bovenaan