O&N 2014-2015 van GMP & SL

GMP82

Zilveren Member
Nadat we het vorig jaar los van elkaar gevierd hebben, was het dit jaar weer hoog tijd om het nieuwe jaar weer met Sweetlaker in te luiden. Dat betekent; dubbele pret, gedeelde vuurwerkkosten (lees: meer vuurwerk) en een lotgenoot om tegenaan te ouwehoeren!

Al moet ik zeggen, dat het pyro-waakvlammetje van m'n vriendin bij tijd en wijlen ook wat begint aan te wakkeren... heb haar ook zo gek gekregen om mee te gaan naar Fallas dit jaar! Bovendien assisteert ze regelmatig met projectjes van me voor te bereiden, sterker nog, ze vroeg in december meermaals of er nog wat "geknoopt" moest worden, hehe :hehe!:. En dat moest er, natuurlijk.

Ik had vorig jaar al het een en ander ingeslagen, om door het jaar heen de tijd te hebben, om de nodige voorbereidingen te kunnen treffen. Ik heb namelijk sinds ik de eerste FPM films gezien heb van de Irdieden (Catharina Wheels) uit Malta, een enorm ontzag en bewondering voor deze pyrotechnische hoogstandjes. Nu heb ik inmiddels losgelaten om daar echt in de buurt te komen (naja, bijna dan), maar zelf een 'standaard' wheel fabriceren, dàt zou toch wel tot de mogelijkheden moeten behoren? Twee jaar terug werd daar al de horizontale variant; "de tollentaart" uit geboren (zie: http://www.freakpyromaniacs.com/for...otos-en-films-gmp-sweetlaker-2012-2013-a.html). In 2014 moest het een verticale variant gaan worden. En dat is gelukt! Ik zal hier t.z.t. een apart topic aan wijden.

Het wheel was dit jaar absoluut mijn grootste project, maar uiteraard waren er meer. Ik noem een "(oude vertrouwde) tollenrits", "Great balls of fire", "Small balls on fire" :tounge: en een MEGA knetterlint. En ik kan vol trots melden dat eigenlijk elk project een succes was dit jaar!

Qua siervuurwerk hebben we, afgezien van 3 combiboxen, alles stand-alone geschoten. En dat is (mij) eigenlijk goed bevallen, want het geeft minder voorbereidings-stress.
Verder hebben we samen een grote fonteinenshow gefakkeld, waar de nodige toppers in verwerkt zaten. Ook hier volgt een apart topic van. Ik zag her en der al in topics dat ik wat fonteinentoppers gemist heb, dus dat is weer voor in een volgende editie!
De 30e (nog met verhoging/koorts) een bescheiden cat. 1 fonteinenshow gegeven voor de neefjes van m'n vriendin. Hun ouders hadden tot hun spijt toegezegd om de 31e elders te vieren... Het enthousiasme van die kleine kereltjes maakt dan wel weer een hoop goed! ben allang blij dat ik de 31e voldoende hersteld was om de hele avond op te blijven (ok, wel valsspelend met paar dagen max dosis ibuprofen).

Ik heb bewust geen "lijstje" en geen collectiefoto's gepost van tevoren, 'cause you never know... Ik zal deze nu wel toevoegen.
Het betreft geen complete lijst en bovendien is niet alles van dit jaar, maar het geeft een idee.

Cakeboxen:
DSC_09552.JPG

Cruel Traction :lub:
Zena Mayhem Box
Splitting Neon

Losse Cakes:
DSC_09611.JPG

Killer Instinct
Double Identity
Pamela
Euphoria
The Thing (5x, was projectje, niet doorgegaan)
Heroic Strike
Pyro Clash
Pyro's delight
Super 500
Panoramic Palms
Hot Shots
Amarok A
Freestyle
Big 19 (6 cakes)
Sparkling Snow (2x)
Cool Blue
Haantje de voorste
Boomerang
Stars over Paris
Phenomenon

Fonteinen:
DSC_09382.JPG

DSC_09711.JPG

Mythos 2
Ignition 2
Vulcan 3
SL Tambora 2
Howling Wolf 2 (is vervangen door Crying Crane)
Etna 2
Coral Beauty 1
Titanium Vulcano Red 2
Titanium Vulcano Blue 2
Silver Vulcano 2
Gold Vulcano 2
Sterrenstof 2
Sparky 3
Zakje Paddo's (1p2st)
Kraketau 2
L'amour Extreme 2

Mine:

Amazon

Pijlen:
DSC_09331.JPG

Ju Jitsu
Turbo Clash
Moonlight
Fatal Screamers

Overig:
DSC_0947.JPG

Freewheeler 5x
2x 6 pack ass. rockets
2x Assort Rockets 1+1 gratis
1x mini stromboli
2x Yellow Box (fonteintjes)
Shitload aan diverse cat 1 (aldi, lidl, altijdvuurwerk)

Wij hebben ons uitstekend vermaakt, mede dankzij het onwijs gezellige publiek!

Gerard (Sweetlaker) bedankt dat je er weer (gewoon) bij was!

beeldmateriaal volgt

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Toffe lijst had je en fijn dat je voldoende hersteld was voor de dag der dagen :)

Ja ik ook, de 31e in de ochtend had ik nog zoiets van, ik heb er geen zin in en puf voor... Is gelukkig (mede door groeiende adrenaline wellicht?) helemaal goed gekomen!

White thunder1

Registered User
Ik kijk weer naar je filmpjes uit,altijd leuk om te zien,en vooal als je dr zoveel tijd en energie en geld insteekt,en dat het resultaat dr dan ook naar is :smiling:

GMP82

Zilveren Member
cakes
DSC_09611.JPG

boxen
DSC_09552.JPG

pijlen
DSC_09331.JPG

fonteinen
DSC_09382.JPG

nog wat extra fonteinen (en 2 cakes)
DSC_09711.JPG

divers
DSC_0947.JPG

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Niet ontopic, maar een grappig doosje ja.

GMP ook bedankt voor weer een goed geslaagd oud en nieuw! Weinig toe te voegen aan het intro, heb genoten en nu vast voorgenieten van wat komen gaat in Valencia! :hehe!:

GMP82

Zilveren Member
Volgend projectje dan maar;

Men neme HEEL VEEL KNETTERLINTEN (danku altijdvuurwerk.nl), een beetje tijd, wat tie-rips en tape en zie daar.....

DSC_1045.JPG

DSC_10461.JPG

Exacte lengte heb ik niet opgemeten, maar was een goed aantal meter! Opbouw was ongeveer 1-2-3-4-5-5-6-6-7-7-8-eindbom.

DSC_1054.JPG

En uiteraard staat deze ook op film :lub:

raymondv

Registered User
Ben benieuwd naar de film! Heb zelf ook wat in elkaar geknutseld dit jaar met de knetterlinten, was zeer geslaagd... Maar zon eindbom heb ik helaas niet gemaakt

GMP82

Zilveren Member
Volgend projectje dan maar;

Men neme HEEL VEEL KNETTERLINTEN (danku altijdvuurwerk.nl), een beetje tijd, wat tie-rips en tape en zie daar.....

En uiteraard staat deze ook op film :lub:

bij deze:

[video=vimeo;115916088]https://vimeo.com/115916088[/video]

De interne microfoon vd D5000 heeft het een beetje moeilijk en kan niet zo goed het verschil in intensiteit weergeven, maar hij liep wel degelijk op qua intensiteit!

Met een lint als deze, heb je ècht geen legale (of zelfs illegale) mat meer nodig. Gevalletje handen voor de oren!

en het mooiste is dat we het volgend jaar gewoon opnieuw doen!

GMP82

Zilveren Member
En deze komt er ook aan:
DSC_1060.JPG

projectje van mn vriendin! Met extra lange safety-lont in het begin, want ze wou em zelf aansteken :tounge::hehe!:

[video=vimeo;115916829]https://vimeo.com/115916829[/video]

Poziloc

FPM Hangouderen
bij deze:

[video=vimeo;115916088]https://vimeo.com/115916088[/video]

De interne microfoon vd D5000 heeft het een beetje moeilijk en kan niet zo goed het verschil in intensiteit weergeven, maar hij liep wel degelijk op qua intensiteit!

Met een lint als deze, heb je ècht geen legale (of zelfs illegale) mat meer nodig. Gevalletje handen voor de oren!

en het mooiste is dat we het volgend jaar gewoon opnieuw doen!

Je heb er ook geen rotzooi van !
Ben benieuwd wanneer een importeur hier mee op de markt komt.

painkiller

Registered User
Leuk topic met lekker veul foto's.

Hoe is die vulcan x je bevallen? Had hem ook op het oog maar helemaal vergeten mee te nemen.

Wat een bak herrie ( en warmteontwikkeling) komt er van zo'n mat knetterlinten af hè! Gaat inderdaad harder dan de meeste Nederlandse matten.

Bovenaan