NU.nl Panel uitkomsten

gijs

Registered User
Waarom maar een deel van de respondenten meenemen? Nu zijn er 2000 van 16.450 meegenomen. Hoe moeilijk is het om alle uitkomsten mee te nemen, bij een onderzoek met enkel multiple choicevragen....

Op deze manier is de uitkomst van een dergelijk onderzoek te manipuleren, lijkt mij!

blackpowder

Registered User
Dit is eigenlijk juist om fraude tegen te gaan.
Als ze van bijvoorbeeld de leeftijds categorie 20-25 jaar iedereen nemen kan de uitslag totaal anders zijn dan als ze alleen maar 45+ers nemen.
Door gemiddelden te nemen van diverse leeftijds categorieën komt er een gemiddeld resultaat uit wat eventueel de Nederlandse bevolking vertegenwoordigd.

rodepo

Registered User
Ik lees 31 + 44 = 75 tegen vuurwerverbod.[emoji4] Het is maar net hoe je het leest. Die vraag van vuurwerkshows had er helemaal niet op deze manier tussen gemoeten natuurlijk.

gijs

Registered User
Dit is eigenlijk juist om fraude tegen te gaan.
Als ze van bijvoorbeeld de leeftijds categorie 20-25 jaar iedereen nemen kan de uitslag totaal anders zijn dan als ze alleen maar 45+ers nemen.
Door gemiddelden te nemen van diverse leeftijds categorieën komt er een gemiddeld resultaat uit wat eventueel de Nederlandse bevolking vertegenwoordigd.

Dus door het op deze manier te doen, zijn mensen uit de verschillende leeftijdscategorien evenrediger verdeeld? Dan snap ik 'm...zo had ik 'm nog niet bekeken.

blackpowder

Registered User
Wat me ook opvalt is dat dit een relatief gunstige uitkomst is voor de vuurwerk liefhebbers, maar deze al heel snel van de voorpagina verdwenen is.

Hairy Harry

Registered User
Wat me ook opvalt is dat dit een relatief gunstige uitkomst is voor de vuurwerk liefhebbers, maar deze al heel snel van de voorpagina verdwenen is.

Dat is niet opvallend, dat gebeurt altijd. Zeker op Nu.nl, als het negatief is staat het langdurig groot op de voorpagina, als het positief is, staat het bij overige...

Bovenaan