Norrkoping 2009 - Gotenburg Fireworks!

pirofedetama

Registered User
stooooop , stop with the absurd piromusic style to piut an effect on a single music note......it's to stressful ........it's lost the emotional part of a fireworks show with the music ....yes a good pyromisc show must be syncronized with the music , i some moment must be on the single note but is too exagerate put an effect on all snare drums shot ..........must be emotion.....with the right effect in the theme om the music not only sincro........repeat could be like to us , pyrotechnics of fireworks lovers but for a siple people of a show it's very stressfull......i make many show and the peoples start to say to me that the show doesn't leave a breath.........it's only my opinion......best wishes at all.

shinji

Moderator
Medewerker
en hoewel ik de show in Knokke heel goed vond heeft onze vriend pyrofedetama wel degelijk een punt.

PyroPlop32

Registered User
erg mooi showtje, timen kunnen die jongens als de beste!
er worden erg mooie spullen gebruikt.

p.s single shots timen op de noten van de muziek blijft gewoon supergaaf.

Laatst bewerkt:

Son-T

Registered User
Ik vind dit een knap staaltje vuurwerkkunst.Niet zo zeer door de timing dan wel door de vuurwerkkeuze.

R

Ronny Vos

Guest
Wat kunnen deze mannen toch mooie show's maken,top.Juiste materiaal keuze,goed afgestemd.

Richardus

Registered User
en hoewel ik de show in Knokke heel goed vond heeft onze vriend pyrofedetama wel degelijk een punt.
Ja, vind ik ook. Na vele keren dit timingkunstje gezien te hebben, wordt het een kil kunstje. Natuurlijk is dat strak ritmisch schieten vet en goed gedaan, creatief omgaan met het samenspel van vuurwerk en muziek is misschien nog een grotere kunst. Ik vind nog altijd de pyromusical van Pyrogramme op NDF '06 daar een mooi voorbeeld van. Dit schieten van Göteborg heeft meer met koude techniek te maken, met de ratio, dan met vloeiende creativiteit, het hart. 't Is nogal strak en afgemeten. Ik weet het onderhand wel.

PyroPlop32

Registered User
na velen keren een mascaleta en Castillos te hebben gezien worden deze ook
een kil kunstje ? ( deze moeten zelfs volgens bepaalde "regels" geschoten worden )

en toch blijft het gewoon GAAF !

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind het ook een spektakel blijven. Het lijkt heel makkelijk wat ze doen maar het is ontzettend moeilijk en daar zal ik altijd respect voor blijven hebben. Het is nu puur omdat er veel films verschijnen van dit bedrijf waardoor je denkt, nu weet ik het wel. Maar na 100 keer ga je zelfs Vicente vervelend vinden maar dat het maakt de shows toch echt niet slechter.

Ik zou zeggen! Allemaal weer naar Scheveningen voor de winter vuurwerken en even terug naar de uhhhhh Basis zodat je hier weer super van kan gaan genieten.

Richardus

Registered User
na velen keren een mascaleta en Castillos te hebben gezien worden deze ook
een kil kunstje ? ( deze moeten zelfs volgens bepaalde "regels" geschoten worden )

en toch blijft het gewoon GAAF !
Ja,´t blijft ook gaaf, dat had ik er nog achteraan mogen zeggen. Ik zat ff te beredeneren waarom ik me wel in het commentaar van onze buitenlandse vriend kon vinden. Tuurlijk blijft het goed en enorm vakmanschap. Sja, misschien zien we het gewoon te vaak.

Wintervuurwerken in Scheveningen? Misschien idd goed om mee af te kicken van alle verwennerij met het buitenlandse topspul :laugh:

Mr_Mascleta

Registered User
Ik vind het persoonlijk onwijs om te zien wat men kan doen met het timen van verschillende stukken vuurwerk.
Echter als ik dit ziet en het mag vergelijken met bijv Ricasa in Sueca 2008 en 2009, stja dan vind ik persoonlijk dat wat Ricasa doet in Sueca stukken moeilijker en ook beter.
Het verschil vind ik zit hem in het feit dat Ricasa langere stukken muziek gebruikt en niet gemixed om zo tot een goede afstelling te komen met de effecten. Het lijkt erop in mijn beleving dat Goteborgs Fyrverkevifabrik de muziek zo afstelt dat men hierop perfect kan timen.
Je ziet het ook bij bijv Europla die dat men zijn dagvuurwerk doet met 1 stuk muziek eronder, neemt niet weg dat ook dit van een hoog niveau is en zo fantastisch is om te horen.
Het blijft een stuk vakwerk van de vuurwerkers.

magnolia

Registered User
hmmmm wal zal ik hier van zeggen . :worried:
mij zal het nooit lukken om vuurwerk op de maat van de muziek af te steken .
maar wat ik hier hier in deze show zie is dat ze geknipt hebben in de muziek om het geheel passent te maken . dat vindt ik best een beetje jammer de muziek zo inkompleet is geworden en er nou een stukje gevoel ontbreekt .
verder vind ik wel dat ze wel een mooie show hebben gegeven hebben :amuse:

Tony

Administrator
Medewerker
hmmmm wal zal ik hier van zeggen . :worried:
mij zal het nooit lukken om vuurwerk op de maat van de muziek af te steken .
maar wat ik hier hier in deze show zie is dat ze geknipt hebben in de muziek om het geheel passent te maken . dat vindt ik best een beetje jammer de muziek zo inkompleet is geworden en er nou een stukje gevoel ontbreekt .
verder vind ik wel dat ze wel een mooie show hebben gegeven hebben :amuse:

Ze hebben op die competitie zo een 6 minuten om een show te schieten. Daarin willen ze zo veel mogelijk laten zien. Dat zou natuurlijk anders zijn met een show van 18 a 20 minuten.

Bovenaan