Nooit meer vuurwerk op Piekenkermis

Plum Bloom

Registered User
De Piekenkermis opent op 7 juli niet met vuurwerk. Onder druk van de Partij voor de Dieren heeft de kermis de vergunningaanvraag ingetrokken. De gemeente zegt dat het ook niet van plan was geweest deze vergunning te verlenen.

Burgemeester Jan van Zanen heeft vandaag de gemeenteraad geïnformeerd over het niet doorgaan van de show. De locatie, Park Lepelenburg, ligt gevoelig voor wat betreft flora en fauna. Dat geldt wat hem betreft ook voor de leefomgeving van het park. Bewoners klagen al jaren over de festivals in het park.

Verweer
Net als vorig jaar is de Partij voor de Dieren in het verweer gekomen tegen de vuurwerkshow van de Piekenkermis, omdat het midden in het broedseizoen van de vogels valt. De partij deed een oproep om bezwaar te maken. Ook Stichting Lepelenburg, waarin omwonenden zitten, maakte bezwaar. Het Maliebaanfestival, zoals de Piekenkermis tegenwoordig officieel heet, heeft tientallen mails gekregen van mensen die aandringen om af te zien van de vuurwerkshow.

De Partij voor de Dieren is blij. Raadslid Eva van Esch: ,,Vuurwerk in een park tijdens het broedseizoen is gewoon een slecht idee, we zijn blij dat alle betrokkenen dat erkennen.’’

Niet iedereen is blij dat de traditie van vuurwerk bij de Piekenkermis na dertig jaar stopt. Een poll van het AD wees uit dat 80 procent van de deelnemers juist voor de vuurwerkshow is. Ruim 1.800 lezers vulden de poll in.

http://www.ad.nl/utrecht/nooit-meer-vuurwerk-op-piekenkermis~abc34b75/

stefantvs

Administrator
Medewerker
Jammer dit..... en dan al helemaal als je leest dat 80% gewoon deze vuurwerkshow had willen zien :)

rodepo

Registered User
Euh welke vogels broeden daar dan rond 7 Juli? En welk onderzoek heeft uitgewezen dat 15 min vuurwerk van blijvende schade opleverde voor de vogels?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

adgertic

Registered User
Man man man man man man man..... ik blijf het ronduit belachelijk vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

ifeelfine

Registered User
Lepelenburg daar woont driekwart van de rijke GL en PvvD stemmers (en Bestuurders) die hebben politieke macht dan kan je nog zo in je recht staan tegen politeke macht doe je niks

15-20 jaar geleden werden daar 10-12 inch shows geschoten (omdat de hele stad het moest zien) met Koninginnedag en 5 mei

adgertic

Registered User
Lepelenburg daar woont driekwart van de rijke GL en PvvD stemmers (en Bestuurders) die hebben politieke macht dan kan je nog zo in je recht staan tegen politeke macht doe je niks

15-20 jaar geleden werden daar 10-12 inch shows geschoten (omdat de hele stad het moest zien) met Koninginnedag en 5 mei
Toen waren er blijkbaar minder vogels......

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Wie het hardst zeurt/zeikt/klaagt, wie het meest bereikt, blijkt maar weer. Zeker als er iets mee verboden of vernietigd word.

R

Ronny Vos

Guest
Hierbij mijn reactie,

Er is een onderzoek geweest door een erkend buro om te bekijken of vuurwerk invloed had op de vogels,uitkomst NEEN!!!!

Maar door een flink aantal dreigmails aan de opdrachtgever (kermisorganisator) is besloten om het vuurwerk maar af te blazen......

stefantvs

Administrator
Medewerker
Hierbij mijn reactie,

Er is een onderzoek geweest door een erkend buro om te bekijken of vuurwerk invloed had op de vogels,uitkomst NEEN!!!!

Maar door een flink aantal dreigmails aan de opdrachtgever (kermisorganisator) is besloten om het vuurwerk maar af te blazen......

Thanks Ronny :-(

Daarom is dat verhaal in dat mooie Zoetermeer van me over die slechtvalk ook zoiets kansloos.......
Vogel heeft last van vuurwerk , dus geen vuurwerkshow.
maar gelukkig heeft de vogel geen last van ,
- culinair zoetermeer
- veteranendag
- 5Mei viering

Heb het idee dat hier ook meer achter zit dan een vogel...

Bovenaan