Nog last van een vuurwerk kater?

Moontan

Moderator
Medewerker
En mannen, hebben jullie nog last van een kater? ook wel de nieuwjaarsblues genoemd?
Balen dat alles nu voorbij is en dat je weer een jaar moet wachten om te kunnen stoken?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nergens last van heb.
per slot van rekening zijn we als echte vuurwerk liefhebber elke dag van het jaar met vuurwerk bezig.

Voel me wel duf, je merkt dat je met oud en nieuw een nacht niet geslapen hebt.
(ik ben natuurlijk al een ouwe pik!!)

Maar voor de rest gaat het leventje gewoon weer door.
We blijven geen dag van vuurwerk verstoken!

vincer

Registered User
Bij mij komt de dip altijd iets later, meestal de tweede week van januari. Nu ben ik nog lekker aan het evalueren en lijstjes maken van de toppers die ik heb gezien afgelopen dagen. Ik ben wel brak van een nacht weinig slaap, hier kan ik totaal niet tegen.

smilli

FPM Filmer
Niet echt dit jaar, rustige jaarwisseling gehad en er staan weer een hoop festivals op me te wachten dus vuurwerk zal ik nog genoeg zien buiten oudjaarsdag om.

alfabroer

Registered User
Persoonlijk altijd moeite mee, vanaf oktober alle nieuwtjes volgen via FPM en langzaam aan een wishlist samen stellen. December wekelijks demo's bezoeken helpt de laatste weken te overbruggen, einde van de maand eindelijk de dozen en tassen in huis en dat geeft altijd een euforisch gevoel! de 31ste ervaar ik vaak als een roes, zoveel actie in zo'n korte tijd! Voor je het weet is het weer voorbij en kijk ik weer op tegen de lange tijd wachten...

Girandola

Registered User
Het viel mij allemaal mee. Een aantal jaren terug zat ik erg op tegen de eerste dag van januari. Nu is dit niet meer zo. Nu moet ik wel toegeven dat de eerste dag van het jaar wel erg kort is omdat het jaar naast (en na) het vuurwerk ook nog wordt ingelast met wat feestjes. Wel moet ik er weer aan wennen dat ik nu weer aan de studie moet.

DioR

Registered User
Ik heb er eigenlijk geen last van. Heb voor het komende jaar een hoop dingen om naar uit te kijken.

postvoordennis

Registered User
Voorgaande jaren wel aardig last van gehad van een kater. Het is tenslotte weer een jaar wachten en een hoop geld is foetsie.

Dit jaar lijkt de kater mee te vallen. Zoals ieder jaar wel weer even een lijstje gemaakt van de toppers van de avond, zodat ik daar aan het einde van dit jaar rekening mee kan houden. Ervaring leert echter dat mijn eindejaarsbestelling altijd afwijkt van het lijstje dat ik op 1 januari opstel haha

christian'78

Registered User
Dit jaar geen kater,maar een tevreden gevoel over de avond/nacht.Er was volop gezelligheid het vuurwerk deed wat het moest doen. En ondanks dat ik verhuisd ben dit jaar van een flat naar een rijtjes huis,viel er genoeg vuurwerk te zien uit de omgeving.

Tip: een flinke ochtend wandeling wil ook wel is helpen tegen het katerige gevoel. Even de nacht overzien tussen de smeulende resten en optrekkende kruitdampen....

Diemm

Registered User
Geen last van een kater, maar wel van vuurwerk.
Gisteravond waren een paar jongens van een jaar of 10 (Poolse) nitraten aan het afsteken, ook gewoon tussen de huizen. Helaas knalde zo'n ding vlakbij, waardoor ik nu nog steeds oorpijn heb.
Kinderen van een jaar of 10 met zulk illegaal vuurwerk en dat op 3 januari, ik was bijna in staat om de politie te bellen. Zulke mensen verpesten het echt voor de goede freaks.

Laatst bewerkt:

TheChain

Registered User
Mijn lichte kater begint nu een beetje te komen. Het voelt net alsof je vanuit een diep dal weer helemaal naar boven moet klimmen. Net na de jaarwisseling had ik eigenlijk nergens last van omdat ik toen eigenlijk best wel opgelucht was dat alles goed was gegaan en ik m’n huis weer vuurwerkvrij had. Het voelde toch niet zo veilig die 25 kilo  vuurwerk die was voorzien van elektronische ontstekers. Bij het klaarzetten en aansluiten van de derde en laatste show van die avond kreeg ik bezoek van de politie. Vanuit de auto zeiden ze dat het vast een mooi feestje was geweest met zoveel vuurwerk, en of ik dit allemaal alleen had betaald. Ik heb aangegeven dat het feest nog moest beginnen (vanwege de voorspelde regen een uurtje eerder), en dat we het vuurwerk met de hele buurt hebben aangeschaft. Na een rondje gereden te hebben, hebben ze hun auto netjes op 50 meter van de schietplek op de stoep geparkeerd en hebben de show meegekeken. Of ze ook gezien hebben dat ik elektronisch heb geschoten is me niet duidelijk, ze hebben er in ieder geval niets over gezegd. Van dit soort verhalen krijg ik dus echt geen kater.
Helaas worden nu weer overspoeld door de negatieve mediacampagne die op dit moment weer bezig is. Helaas hoor je geen enkel weerwoord vanuit de vuurwerkbranche. Dit (en het weer een jaar moeten wachten) zorgt dat ik kan zeggen: “Ja ik heb de blues!”

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik heb geen kater.
Ehuh nee, ik heb geen last van een vuurwerk kater.
Prima oud en nieuw gehad, lekker gestookt en veel mooi en leuk vuurwerk gezien.

Prima toch, het beter om weer naar de jaarwisseling te kijken van 2014/2015, dan met weemoed terug te denken aan oud en nieuw 2013/2014.

Tony

Administrator
Medewerker
Gelukkig worden die katers steeds minder.
Het is even Januari door komen en dan op naar Fallas de Valencia.
Het feest waar ik misschien wel meer naar uitkijk dan het oud en nieuw gebeuren. De tendens is tegenwoordig alleen maar negatief en ik begin dat een beetje zat te worden. In Valencia laten ze mij in ieder geval met rust en kan ik een week lang genieten.

Wolff_freak7

Registered User
Heb er altijd aardig last van. Dat gevoel dat je weer zolang moet wachten doet me geen goed. Ik begin altijd gelijk weer met het maken van me nieuwe lijst, dit geeft me altijd wel een goed gevoel. Misschien moeten er in de komende maanden toch maar meer demo's/festivals bezocht worden om het goede gevoel te blijven behouden.

Koetje

Registered User
Heel even net na de jaarwisseling maar dat was omdat ik teveel gezopen had! De katers worden minder naarmate ik ouder word heb ik gemerkt, paar jaar geleden kon ik echt een paar weken een soort van depressie hebben, dat is wel weg tegenwoordig.
Het was ook gewoon een toffe avond en voor je het weet ben je al weer de fora aan het checken om lijstjes te maken etc. De tijd vliegt!

joszie

Zilveren Member
Geen enkele kater :) (was de Bob). Heb een paar heerlijke dagen gehad maar ze waren ook zo weer voorbij.

myrmidon

Registered User
Ik heb geen tijd voor een kater, ben namelijk 25 december vader geworde van een prachtige zoon, en aangezien moeder en zoon 31 december naar huis mochten was het snel alles opstoken en weer terug naar de orde van de dag ^-^

bonbridge1

Registered User
Ik moet met een volmondig ja antwoorden.
Als kleine jongen was ik gek van vuurwerk. Met een budget van 50 gulden mocht ik aan de haal. Meter paketje, grondbloemen, babypyltjes enz. 1 jan was toen voor mij de ergste dag van het jaar, het was voorbij.
Toen vanaf mijn 15de kwam het stappen met oud en nieuw en was er voor mij geen vuurwerk meer, het deed me niets meer. Tot dat ik ging samenwonen en stappen met oud en nieuw geen ding meer was. Het begon in 2010 met een 100k klapper uit belgie. het jaar daarna hier lid geworden en wat bij de vuurwerkhal gehaald, ik wist niet wat maar ik vond het weer geweldig. 2012 echt actief aan de slag, hier lezen wat de juist cakes zijn, freakkorting bij huisman en een budget van 300. Helaas niet het beste jaar om te stoken vanwege de regen maar de hele beleving van het uitzoeken, het ophalen en het afsteken was top. Afgelopen jaar weer aan tandje erbij. Vanaf september elke dag wel het forum op. Goed naar de juiste aanbiedingen zoeken en weer een hoger budget. Stoken was top, goed weer en top producten. Ik baal er van dat het over is en nu al zin in volgend jaar. Ik ga dingen weer anders doen, voor het eerst doorlonten denk ik en misschien wat demo's bezoeken. En het budget. Tja dat zal ook wel weer omhoog gaan :)
Waar gaat dit eindigen? Nu denk ik nog, die mannen als funkiex zijn gek, in een positieve zin dan. Maar waar sta ik zelf over een paar jaar :)

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik heb geen tijd voor een kater, ben namelijk 25 december vader geworde van een prachtige zoon, en aangezien moeder en zoon 31 december naar huis mochten was het snel alles opstoken en weer terug naar de orde van de dag ^-^

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!
Zie je in gedachte al samen met hem vuurwerk te gaan kopen?

Bovenaan