Nijmegen

Roeland FPM

FPM Filmer
Net terug, leuke show gezien. Beter dan vorigjaar, korter maar wel steeds een lekker tempo. Goudbeeld in de finale was erg goed en de salute's klonken ook erg lekker net zoals de knalblokjes! Singleshots die werden gestept zag er ook goed uit maar had van mij iets sneller gemogen maar verder vond ik het een erg leuke show, zeker de moeite waard!

Elmar bedankt voor het rijden!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Erg leuke en mooie show gezien.
Ik moet zeggen dat ik van het begin tot het eind erg genoten heb.
Mooie effecten gezien, misschien wat eentonig af en toe, zoals svnJJ ook zegt, maar daaraan heb ik me totaal niet gestoort.
Girandola's waren echt gaaf, deden me gelijk denken aan de Zware jongens van Marijn, wat een kikke fluit kwam daar van af zeg.
Waterbommen, ook erg mooi, zeer prachtig stukje vuurwerk.

Min punt, het stuk lopen vanuit Lent centrum, maar ja, ik mot ook niet zeiken met me dikke buik.

Foto's komen morgen, ehuh vanmiddag online, ik ga pitten.
6:30 uur gaat die fijne wekker weer.

Jie

Registered User
Dream heeft 1 van z'n betere, zo niet de beste show, van de laatste jaren geschoten.

Heb vanavond prachtige combinatie's gezien. De watercake's vind ik helemaal geweldig en de waterbommen zijn helemaal top. Bij het steppen mogen er wel 2 tikken achter de komma af maar dat is peanuts. Het overall gevoel van deze show is voor mij prima!!

Moontan

Moderator
Medewerker
Ja ik ben ook weer terug uit Nijmegen. Ik wil mijn mede reisgenoten bedanken voor de leuke avond en Firedragon voor de lift.
Moeten we vaker doen.!!

Mijn commentaar sluit heel erg goed aan bij die van Sven.
Een zeer goede show, valt weinig op aan te merken,alleen dat ik vond dat hij korter duurde dan ik verwacht had.
Mijn favoriete onderdelen van de show: de waterbommen, de falling leaves (erg mooi en fel van kleur), girandola,s en de gestepte singleshot,s
Verder heel erg veel mooie bommen de lucht in zien gaan.
Deze show was absoluut de reis naar Nijmegen waard.

Arjan

Registered User
weer lekker geregeld dit.

We doen dit vrijblijvend en gratis voor iedereen, dus denk even na voordat je dit soort dingen gaat roepen.. kost je niets om het te zien en op de site kan je als je goed leest terug vinden dat het onder voorbehoud is vanwege de omstandigheden ter plekke, dit was overmacht vanaf onze kant.. We hebben een half uur verbinding gehad en toen lag alles plat.. Je kunt je misschien voorstellen dat het ook niet vreemd is met tienduizenden mensen op zo'n lokatie.. Ik kon bijna 2 uur niet eens normaal bellen, alles lag eruit.. Grote storing bij KPN en dat soort dingen. We hebben het wel opgenomen, dus zal het morgen online zetten.. eerst slapen want kom net thuis vanuit Nijmegen..

stef

Member
Toppie show gezien van Dreamfireworks en zijn team.
Hier en daar een heel klein minpuntje maar is zeker geen afbraak aan het totaal beeld.
Ik wil ze eerder de puntjes op de i noemen als het wel goed gegaan was.

De tijd tussen de waterbommetjes die richting waalkade werden geschoten hadden iets sneller achter elkaar gemogen
De stilte was net even te lang.
Het stepper verhaal had iets sneller gekunt waardoor het minder langdradig werd.
Voer desnoots het tempo iets op naar mate je verder komt met je steppers.
Nu was het langzaam waardoor het voor het gevoelt iets te lang duurde en een eentonig beeld ging geven.

De cakes vond ik allemaal top.
Stuk voor stuk kwaliteit, vooral de Jorge BS120 of een hele goeie replica.
sommige gedeeltes waren heel goed geschoten.
Dit komt mede doordat ik het idee had dat de bommen elk een eigen ontsteker hadden i.p.v. dat zij op de vertragers aangesloten waren.

De finale was ook helemaal top.
Jammer alleen van wat rood zwerfvuil in de lucht bij al dat goud, maar deed voor mij geen afbraak aan de show.
De salutes waren een dikke ondersteuning en zijn heel goed geplaats qua timing.

Al met al heb ik dik genoten en vond ik dit een TOP show van DreamFireworks.
Mijn complimenten naar alle harde werkers, ook voor opa Gerrit.
want die mis ik best wel omdat ik niet meer zoveel bouwende ben.

Verder gezellig bij gepraat met idereen en vond het heerlijk om weer een hoop bekende gezien te hebben.

Groetjes Stef.

bartvz

Registered User
Geloof dat ik hier niks verkeerd in zet, zou helemaal wat zijn als je ervoor moest betalen voor iets wat je niet krijgt te zien. Je zou meschien ook de teleurstelling die wij als thuisblijvers hadden kunnen voorstellen? Je moet niet doen alsof ik gelijk alles afbrand, dat is ook een beetje overdreven niet?

We doen dit vrijblijvend en gratis voor iedereen, dus denk even na voordat je dit soort dingen gaat roepen.. kost je niets om het te zien en op de site kan je als je goed leest terug vinden dat het onder voorbehoud is vanwege de omstandigheden ter plekke, dit was overmacht vanaf onze kant.. We hebben een half uur verbinding gehad en toen lag alles plat.. Je kunt je misschien voorstellen dat het ook niet vreemd is met tienduizenden mensen op zo'n lokatie.. Ik kon bijna 2 uur niet eens normaal bellen, alles lag eruit.. Grote storing bij KPN en dat soort dingen. We hebben het wel opgenomen, dus zal het morgen online zetten.. eerst slapen want kom net thuis vanuit Nijmegen..

Laatst bewerkt:

Arjan

Registered User
Ach, het komt wel goed..
Maar laten we maar weer ontopic gaan..

De verbinding liet ons helaas juist gisteren in de steek, dus helaas konden we het signaal niet wegstreamen. Het KPN en T-Mobile netwerk was in Nijmegen totaal overbelast rond het moment dat wij LIVE wilde gaan, het lukte een half uur en daarna konden we niet meer verbinden.. helaas maar niets aan te doen door overmacht en dat roept om een oplossing, voor volgend jaar ligt daar een glasvezellijn voor ons klaar!

Maargoed, ondanks dat de stream niet werkte is het wel opgenomen op de regieset en dat filmpje kan je hier geheel ongeknipt en zoals het er uit had moeten zien: http://www.pyrotv.nl/video2010/nijmegen20072010.wmv (600mb)

Op naar het volgende evenement..:wink:

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Hier een aantal foto’s, die ik gemaakt heb.
Veel kijkplezier.

DSC_4731.jpg

DSC_4734.jpg

DSC_4739.jpg

DSC_4744.jpg

DSC_4746.jpg

DSC_4753.jpg

DSC_4758.jpg

DSC_4761.jpg

DSC_4766.jpg

DSC_4768.jpg

DSC_4771.jpg

DSC_4772.jpg

DSC_4779.jpg

DSC_4783.jpg

DSC_4786.jpg

DSC_4792.jpg

DSC_4798.jpg

DSC_4802.jpg

DSC_4803.jpg

DSC_4816.jpg

DSC_4821.jpg

DSC_4827.jpg

DSC_4835.jpg

DSC_4837.jpg

DSC_4845.jpg

gietjo

Registered User
van mij mogen ze volgend jaar ook zonder muziek schieten. Zag er op film goed uit,,met een beduidend hoger tempo dan de voorgaande jaren. top!!!
Ook de foto's van Cigar zijn prachtig geworden. complimenten!

PyroFreak

Registered User
Wat een heerlijke show gister! mijn complimenten. Zoals ik hierboven al iemand zag zeggen, wat mij betreft volgend jaar ook zonder muziek en een lekker tempo erin. Maar goed dat hangt natuurlijk af van wat de organisatie van de 4daagse feesten wil.

Cameo

Registered User
Ik heb gisteren enorm genoten in Nijmegen. Samen met Arjan, Gert en Peter zijn we druk in de weer geweest voor PyroTV.nl. Inmiddels weet iedereen waarschijnlijk wel dat de falende internetconnectie van KPN en T-Mobile het "live element", waar het natuurlijk allemaal om draaide, flink roet in het eten gooide. Ik weet dat velen hebben gebaald dat ze het beloofde beeld niet op hun scherm getoverd kregen en geloof me; we baalden er zelf ook enorm van.

Daarentegen is er gisteren wel een mooie registratie gemaakt van de show. Deze heeft Arjan inmiddels eerder in dit topic gepubliceerd.

Voor wie het leuk vind heb ik een kort verslag met foto's van ons/mijn avontuur op het Museum geplaatst.

Over de show zelf; echt super genoten van de diversiteit aan effecten. Hoogtepunten voor mij waren natuurlijk de waterbommen en de immens dikke finale. De candles zagen er ook heerlijk fel en lang uit. Ik vond de show lang genoeg en er waren duidelijke climaxmomenten. Super!

Groet,
Cameo

tukker1978

Registered User
Ik ouwehoer soms wel eens over de mooie vrachtwagen van Frits, maar nu vond ik de show serieus mooier dan z,n vrachtwagen.
Gisteravond een prima show gezien in Nijmegen, was zeker de moeite waard om naartoe te rijden.
Zoals er al meer freaks hebben gemeld dat er veel variatie in de effecten zat en dat er zeker mooie spullen tussen zaten, daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Ik was er ook blij van dat deze show NIET op muziek werd geschoten, het lijkt er bijna op dat je geen shows meer ziet die niet op muziek worden geschoten.
Voor mij mogen ze de volgende keer de muziek weer weg laten.
Dream Fireworks bedankt voor de mooie show en de Burgermeester van Nijmegen bedankt voor de Grolschkraam op de waalkade.

Mats

Registered User
Gister ook een erg mooie show gezien in Nijmegen, zeker de beste van afgelopen paar jaar.
Muziek bij het vuurwerk houd ik zowiezo niet zo van, dus van mij mogen ze dit ook elk jaar weg laten en zo'n show schieten als dit jaar dan komt het helemaal goed.
Leuke thema's geschoten, falling leaves vond ik erg goed flink veel de lucht in pompen.
Eigelijk werd alles wel flink geschoten, en zo hoort het ook.
Finale was helemaal super, eerst de salute blokken en daarna de goude finale die maar niet ophield.
Nog een flink salvo salutes en een salvo sierbommen er achteraan, helemaal super gewoon!

Daarna als klapper van de avond nog een grandioos optreden van Bonnie st claire gezien, dat maakte de dag helemaal compleet:wink:

Laatst bewerkt:

Beekje

Registered User
Helaas moeten missen maar als ze zo ook schieten tijdens Sail mmhhhwwwaaa dan ga ik die alle dagen ff machen ;) Nette show hoor en vele hebben weer genoten onder genot van..........

Poziloc

FPM Hangouderen
Frits en z'n team heeft gewoon een hele goeie show neer gezet...zitten wel wat kleine schoonheidsfoutjes in, maar die zitten in elke show wel.
Ik heb eindelijk weer eens genoten van de show in Nijmegen!

Bovenaan