Nieuwe zink pijl?

richard1234

Registered User
wil even terug komen op het nieuwe lont wat zink gebruikt, ik vind het levensgevaarlijk spul, en die berekening dat de pijl binnen 1,5 sec de lucht in gaat klopt aardig.

als je 100 % zeker weet dat er geen onderbreking in de motor zit vind ik het niet erg.

en de lont met visco verlengen, werkt dit goed want de lont ging bij mij ook heel moeilijk aan en ik ben niet vanplan om dat linot 5 keer te verlengen voor dat die eens de lucht in gaat.

Sp@cem@n

Registered User
wil even terug komen op het nieuwe lont wat zink gebruikt, ik vind het levensgevaarlijk spul, en die berekening dat de pijl binnen 1,5 sec de lucht in gaat klopt aardig.

als je 100 % zeker weet dat er geen onderbreking in de motor zit vind ik het niet erg.

en de lont met visco verlengen, werkt dit goed want de lont ging bij mij ook heel moeilijk aan en ik ben niet vanplan om dat linot 5 keer te verlengen voor dat die eens de lucht in gaat.

Nieuwe lont??? Ik ken ze niet anders dat met dit lont. Verlengen met visco werkte bij mij altijd goed

Jeff

Registered User
Ja vast wel ja. Je wordt gepakt met deze pijlen en ze kijken naar de pijl en zien er niets opstaan en denken dat dit een onschuldige pijl is?
Zo'n zwarte pijl lijkt me verdacht genoeg en je bent er net zo hard de lul voor want die gasten zien ook wel dat het om een lawinepijl gaat.

Ik hoorde ook al eens dat ze dan niet kunnen traceren via welke weg ze zijn gegaan omdat het nr. dan verborgen is.
Bij mij staat er maar 1 nr. op en dat is het telefoonnr.

Mij lijkt het dat de fabrikant zelf de huls er omheen flonst zodat ZIJ in elk geval nergens last van krijgen wanneer ze weer een ''mysterieuze'' klant krijgen die vervolgens gepakt wordt met z'n pijltjes, dit lijkt mij het meest logische.

Laatst bewerkt:

gunner1001

Registered User
ik heb gewoon gebruik gemaakt van de waarden die hier op het forum gemeld staan .
zoals de brandsnelheid van het londje wat 22sec/ meter zou zijn enz.

dus , maar het duurt ook even voordat die daadwerkelijk bij het kruit aangekomen is natuurlijk ;).

misschien daarom die paar extra seconden .

het is maar een indikatie ;)
.

vraag 2 : als je de stok heb bevestigd ( zoals ik heb gedaan ) , dan blijft die bij mij nog een beetje schommelen met het evenwicht .

kan die nu de lucht in , of gaat die dan weer met een bocht naar beneden ?

mzzl .

gunner.

Laatst bewerkt door een moderator:

Kobajo

FPM Filmer
dan nog 2 vragen :
als je hem in de grond zet , hoeveel meter moet er geen huizen( ramen enz. ) staan ?

ik heb al gezoekt op youtube naar filmpjes van lawine pijle die in de grond zijn en het dichtste wat ik heb gezien is ongeveer 20 meter .

is dit veilig ?

Wat denk je zelf!!!:mad:

Een pijl is ervoor gemaakt om de lucht in te gaan en niet om in de grond te steken, ongeacht of er huizen in de buurt zijn of niet.

Gebruik je verstand eens man, er zal maar net iemand voorbij lopen.
Op youtube is daar een goed voorbeeld van te zien hoe er meerdere pijlen in de grond zijn gestoken, op het moment dat ze knallen rijdt er net een fietser voorbij. Je zal het maar zijn, stel je voor dat het fout gaat.:mad:

Vuurwerk kan al gevaarlijk zijn als je het op de juiste manier gebruikt, laat staan als je ermee gaat stunten.

Laatst bewerkt:

gunner1001

Registered User
ja , maar ik ben nog veel meer bang voor dat als ik hem de lucht in laat gaan dat die dan gaat buigen zeg maar , vliegtie dalijk iemand zijn woonkamer in :S .

lijk me ook niet echt fijn .

daarom zit ik sterk te twijfelen , als ik hem gewoon op een rustig groot plekje bijv. veld ofsow , of bouwterein afsteek dan is er tog niks aan de hand ?

mzzl gunner.

joepie

Registered User
Ik heb deze zink pijlen dus ook liggen, deze heb ik via een handelaar in duitsland weten te bemachtigen

de koker zit er gewoon omheengeschoven (+ randje gekit) je kan ze er dan ook zo afhalen door het kitrandje weg te halen

foto:

volgens mijn leverancier heeft hij deze er zelf omheengemaakt, ik weet niet waar hij de kokers vandaan heeft ik zal het eens navragen volgende week !!

zoals je kan zien zitten er idd orginele 901's in (was al bekend)

reden volgens hem waarom hij deze eromheen heeft gedaan:
-zwaarder gaat daardoor minder hoog = hardere knal
-meer vlees door extra koker = hardere knal

betreft de lont, ik heb deze eens gewoon zo afgestoken zonder visco en het duurt ong 5 seconden totdat hij pas de lucht in gaat nadat je hem afgestoken hebt, niet 1,5 seconden zoals hier beweerd wordt dus !!

hopelijk wat meer duidelijkheid nu :)

Ik heb ook de orginele zinks hier liggen en ook met het wassag lont en het ging bij wel degelijk sneller als 5 seconden!! ik had hem aangestoken en ging meteen weg maar ik was nog geen 1,5 meter van de pijl af en hij ging al de lucht in. ik schrok me helemaal rot want het was wel erg dichtbij, verder niks mis gegaan. maar denk er aan verleng de lont met een stukje visco (gewoon lontje uit een kannonslag trekken en klein stukje in de wassag steken en dan stukje ducktape erom zodat hij blijft zitten dit geeft je genoeg tijd om 10 meter ver te komen (lopend)

groeten joepie.

gunner1001

Registered User
Ik heb ook de orginele zinks hier liggen en ook met het wassag lont en het ging bij wel degelijk sneller als 5 seconden!! ik had hem aangestoken en ging meteen weg maar ik was nog geen 1,5 meter van de pijl af en hij ging al de lucht in. ik schrok me helemaal rot want het was wel erg dichtbij, verder niks mis gegaan. maar denk er aan verleng de lont met een stukje visco (gewoon lontje uit een kannonslag trekken en klein stukje in de wassag steken en dan stukje ducktape erom zodat hij blijft zitten dit geeft je genoeg tijd om 10 meter ver te komen (lopend)

groeten joepie.

dus dan klopt mijn calculatie wel van die 1,5 seconden + nog wat een klein beetje :p.

-RX

Registered User
Kon het toch niet laten deze pijl even uit te proberen. Maar na de reacties hier en het eventueel afbuigen naar beneden als ie de lucht in word geschoten, toch maar op de grond tot ontploffing gebracht. (afgezet bouwterrein)

Heerlijke knal denk ook dat de 4 flats in aanbouw voor een geweldige akoestiek hebben gezorgd, lont uiteraard verlengd mooie vertraging van 12 seconden.

Gr

Flying_Dutch

Registered User
Je ................ enz.

ff vraagje voor Iedereen hier:

Iemand toevallig dit jaar al ZINK-pijlen zien op duiken metr VISCO-lont eraan gemonteerd??

Vorig jaar waren die er wel en nu alleen weer met wasag.Dit vindt ik persoonlijk iets te snel gaan.Dus was benieuwd of er al iemand is die toevallig visco aan zijn pijlen heeft.

IK heb bij alle 10 mijn 901's Wasag lont......

Heb al zink 901s met dikke visco jah ;).

Greetz dutchie

pyro023

Registered User
Hier nog even wat foto's van mijn zinks(met koker)
vuurwerk004rj0.jpg

vuurwerk005sj8.jpg

vuurwerk006fz1.jpg

vuurwerk009sf7.jpg

mvg pyro023

pyro023

Registered User
Pyro023, kan je je fotos verkleinen ? De laadtijd is erg lang..

Ik zou wel willen maar ik ben niet al te handig met computers en heb dus geen flauw idee hoe dit moet.
Maar ik ga nu op vakantie tot en met vrijdag dus ik kan ongeveer een week niet reageren,tenzij daar internet is maar daar reken ik niet op.

mvg pyro023

horsebrand

Registered User
Ik las het net in het topic over de Zink 901 en nu ook hier weer voor wat betreft wasaglont.

Dit lont brandt in ongeveer 2 seconden op !!
Doe het veilig en verleng het lont met een stuk visco van zo'n 10 centimeter.

Son-T

Registered User
Re: 901 / 902 Signalrakete (Zink)

Denk dat het waarschijnlijk komt dat de zink met zwarte huls te zwaar is voor de 900 mm lange stok die normaal bij de 901 en 902 geleverd word.
Misschien een langere stok?? 1050 mm??

Lodyx

Registered User
Je kan de stok gewoon wat lager op de pijl plaatsen, ff opnieuw balanceren, ducktapie strak erom en klaar. Beetje late reactie weet ik maar voor dit jaar weer handig :) Hoeft geen nieuwe stok op

jeroen137

Registered User
Je kan de stok gewoon wat lager op de pijl plaatsen, ff opnieuw balanceren, ducktapie strak erom en klaar. Beetje late reactie weet ik maar voor dit jaar weer handig :) Hoeft geen nieuwe stok op

Bekenden van me hadden er hele andere stokken bij dan bij de gewone zink 901. Het waren volgens mij de stokken die je ook bij de zink-sierpijlen hebt. Volgens mij had de stok dezelfde maten.

Ps. Ze knallen wel goed.:bigsmile: Niks geen negatieve dingen over deze pijlen. Ik heb geen ervaring met de "gewone" zink 901 dus weet niet of ze ook harder of zachter gaan.

Bovenaan