Dat jullie opzoeits ingaan zeg iedere ezel ziet toch dat die met een zwarte stift of verf is bewerkt dat is goed te zien aan de achterkant want daar zie je duidelijk dat die grijs is, en aan de boven kant zie je ook stukken die niet helemaal zwart zijn en zowat doorschijnend

ush:
En Zink maakt maar voor een ander bedrijf een andere Signaalpijl en dat is de Signal Rocket van Kimbelton Fireworks die wordt ook door Zink gemaakt verder maken ze geen andere...
Als je iets niet weet is het beter om niet meteen je conclusies te trekken, ten eerste kan dit nooit zo met een stift of verf of dergelijke kleurdekkend materiaal bewerkt zijn.
Als men verf of stiftbedekkende laag op karton aanbrengt dan wordt in de loop der tijd stroef, dit is dan ook visueel zichtbaar.
Het is ook heel duidelijk te zien wanneer men karton met licht vocht besprenkelt en laat drogen, dit gaat namelijk uitzetten en kan gaan afbrokkelen, vanwege karton hydroscopisch is.
Dat het bij de motor kartonkleurig is lijkt mede door de omwikkeling te komen, want het is duidelijk te zien dat het hier om een zwarte omwikkelde huls gaat.
Dat het lichte plekken vertoont heeft niks met de slechte afwerking te maken, de huls kan ook aan een afgevend goedje blootgestelt zijn, zoals bijvoorbeeld kleine restjes flashpowder, dit is namelijk ook lichtgrijs.
Dat het een aluminiummotor heeft verbaasd mij enigzinds.
Ik denk dat verdere informatie van MVD een beter beeld schetst, zoals welk lont, misschien proberen het netto gewicht van de pijl te wegen, de maten van de pijl te noteren.
Lijkt mij persoonlijk wel gaan om een zink of een (chinees) imitaat aangezien de meeste pijlen vaak de stokken er al aan hebben zitten.
Ook de lontbeschermer doet mij erg denken, tevens ook de motor.