Nieuwe zink pijl?

mvd

Registered User
Ik kreeg deze aangeboden en mij is vertelt dat het hier gaat over een echte zink pijl alleen is er nu een huls omheen gemaakt zodat hij nog een stuk harder gaat als de ''oude zink pijlen''
Zijn er mensen die deze pijlen vaker gezien hebben of aangeboden hebben gekregen? Of kunnen bevestigen dat ze daadwerkelijk van Zink afkomstig zijn?

zinkwu2.jpg

fexZy

Registered User
lijkt een aluminium motor onder te zitten, kan je lontbeschermer er is af halen en een foto maken? (hoop niet weer een imitaat :cry: )

mvd

Registered User
Er zit inderdaad een aluminium motor onder foto's maken gaat op dit moment nu even niet.

hammer time

Registered User
lijkt een aluminium motor onder te zitten, kan je lontbeschermer er is af halen en een foto maken? (hoop niet weer een imitaat :cry: )

Een aluminium motor zit er altijd al op. temiste bij de orginele zink's.

waarom niet weer een imitatie? als deze "nieuwe" pijl goed knalt is het toch alleen maar mooi?

MVD hoe ziet de bovenkant van de pijl er uit?

mvg Hammer time

fexZy

Registered User
Een aluminium motor zit er altijd al op. temiste bij de orginele zink's.

waarom niet weer een imitatie? als deze "nieuwe" pijl goed knalt is het toch alleen maar mooi?

MVD hoe ziet de bovenkant van de pijl er uit?

mvg Hammer time

waarom niet weer een imitatie? omdat ze proberen om zink na te maken , bedenk dan een eigenaam i.p.v. een copy :noworry:

Tractor

Registered User
Voor zover ik weet zijn de groene (902) en grijze (901) zinks nog steeds gewoon in omloop. Het lijkt me overigens sterk dat Zink een pijl op de markt brengt zonder merknaam/serienummer of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:

fexZy

Registered User
Voor zover ik weet zijn de groene en grijze zinks nog steeds gewoon in omloop. Het lijkt me overigens sterk dat Zink een pijl op de markt brengt zonder merknaam/serienummer of iets dergelijks.

daarom, meestal staat het importeur nummer en bouwjaar er op om het zo maar even te noemen. en wat voor signalraket het is, 901/902 :nuts::nuts:

Dat jullie opzoeits ingaan zeg iedere ezel ziet toch dat die met een zwarte stift of verf is bewerkt dat is goed te zien aan de achterkant want daar zie je duidelijk dat die grijs is, en aan de boven kant zie je ook stukken die niet helemaal zwart zijn en zowat doorschijnend:push:

En Zink maakt maar voor een ander bedrijf een andere Signaalpijl en dat is de Signal Rocket van Kimbelton Fireworks die wordt ook door Zink gemaakt verder maken ze geen andere...

nismo

Registered User
Dat jullie opzoeits ingaan zeg iedere ezel ziet toch dat die met een zwarte stift of verf is bewerkt dat is goed te zien aan de achterkant want daar zie je duidelijk dat die grijs is, en aan de boven kant zie je ook stukken die niet helemaal zwart zijn en zowat doorschijnend:push:

En Zink maakt maar voor een ander bedrijf een andere Signaalpijl en dat is de Signal Rocket van Kimbelton Fireworks die wordt ook door Zink gemaakt verder maken ze geen andere...

Nou sorry hoor maar ik zie dat er niet aan af, hij heeft misschien wel een naam opgebouwd van lieg en bedrieg maar ik zie het niet.en als het wel zo is zou het heel zielig zijn.:mad:

fexZy

Registered User

waarom zou mvd dat doen, wat heeft die er aan? Misschien duiken er loop der tijd meer op:laugh:

Tractor

Registered User
Deze foto is waarschijnlijk niet eens van de topicposter zelf. Ik heb deze foto al talloze keren voorbij zien komen.

Tractor

Registered User
Het is helemaal niet erg om een foto te plaatsen die niet van jezelf is. Als je zelf geen camera hebt kun je toch gewoon de foto van het product plaatsen, ongeacht of die van je zelf is. Het gaat om de informativiteit van het forum. En niet of het product ook daadwerkelijk in het bezit is van de topicstarter.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
[adminbreak] ON TOPIC MENSEN, ALS JE GEEN INFORMATIE OVER BETREFFENDE PIJL HEBT POST DAN OOK AUB NIETS.[/ADMINBREAK]

Pyromaster2

Registered User

Als je iets niet weet is het beter om niet meteen je conclusies te trekken, ten eerste kan dit nooit zo met een stift of verf of dergelijke kleurdekkend materiaal bewerkt zijn.
Als men verf of stiftbedekkende laag op karton aanbrengt dan wordt in de loop der tijd stroef, dit is dan ook visueel zichtbaar.
Het is ook heel duidelijk te zien wanneer men karton met licht vocht besprenkelt en laat drogen, dit gaat namelijk uitzetten en kan gaan afbrokkelen, vanwege karton hydroscopisch is.

Dat het bij de motor kartonkleurig is lijkt mede door de omwikkeling te komen, want het is duidelijk te zien dat het hier om een zwarte omwikkelde huls gaat.
Dat het lichte plekken vertoont heeft niks met de slechte afwerking te maken, de huls kan ook aan een afgevend goedje blootgestelt zijn, zoals bijvoorbeeld kleine restjes flashpowder, dit is namelijk ook lichtgrijs.

Dat het een aluminiummotor heeft verbaasd mij enigzinds.
Ik denk dat verdere informatie van MVD een beter beeld schetst, zoals welk lont, misschien proberen het netto gewicht van de pijl te wegen, de maten van de pijl te noteren.
Lijkt mij persoonlijk wel gaan om een zink of een (chinees) imitaat aangezien de meeste pijlen vaak de stokken er al aan hebben zitten.
Ook de lontbeschermer doet mij erg denken, tevens ook de motor.

Laatst bewerkt:

Jack van Gelder

Registered User
De enige logische conclusie die ik kan trekken is dat iemand een zwarte huls om een zink901 heeft gestopt en er een foto van heeft gemaakt. Niets bijzonders dus.

zuen

Registered User
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn maar waarom zou die dat doen, dat is toch nergens voor nodig?

Z@P

Registered User
Het toevoegen van een kartonnen huls kan te maken hebben met de klasse waarin ze vallen. In het verleden is dit ook gedaan met de thunderking en weco euro knallrakete maar volgens mij was dit niet erg succesvol.
Of het een hardere knal veroorzaakt weet ik niet maar ik zie het nut er niet van in, als je goede kwaliteit flash gebruikt is het niet nodig, kijk naar de trueno no 4 die huls is dun en slap maar toch dreunt hij heerlijk.

Jack van Gelder

Registered User
Een top bedrijf als Zink, wat alleen maar topkwaliteit aflevert gaat ineens naam- en merkloze zwarte hulzen om hun zink901/902 doen, omdat ze dan harder knallen.

Ja, ik denk het ook..

hammer time

Registered User
waarom zou mvd dat doen, wat heeft die er aan? Misschien duiken er loop der tijd meer op:laugh:

waarom zou iemand dat doen? ik zou het niet weten maar het gebeurt echt wel kijk op avp met de giga super dupper vlinders.. koekblikken met een wikkel er om heen.

ik zeg niet dat mvd het doet! ik zeg alleen dat het wel gebeurt!

grt. Hammer time

Bovenaan